עבודות כביש 541, צילום באדיבות דוברות עיריית רעננה
עבודות כביש 541, צילום באדיבות דוברות עיריית רעננה

חדשות טובות: כביש 541 יקל על הפקקים ברעננה

הכביש מקודם במסגרת פרויקט נתיבים מהירים של משרד התחבורה ונתיבי איילון ויתחבר מדרך שמעון פרס ברעננה ועד לכביש החוף וכביש 20

פורסם בתאריך: 1.8.22 08:55

הקלה בדרך. בימים אלה מקודמת על ידי משרד התחבורה ונתיבי איילון דרך 541 המהווה בשורה עבור תושבי רעננה וצפויה להקל על עומסי התנועה בכניסה וביציאה מהעיר. שביל אופניים חדש ייבנה גם הוא ויחבר את התושבים למערכת שבילים חדשה.

במסגרת פרויקט 'נתיבים מהירים' מקודמת דרך 541, המהווה ציר רוחב לאורך כ- 3 ק"מ, ממזרח למערב בגבול הצפוני של עיר רעננה ותשמש כמוצא צפוני של העיר. מדובר בסלילת כביש מדרך שמעון פרס באיזור כפר נחמן ועד כביש 20 וכביש מספר 2. הדרך החדשה נועדה לחבר את רעננה למרכז התחבורה ״חנה וסע״ בשפיים ואל מערכת הדרכים המהירה – כביש מס' 2 וכביש מס' 20. בנוסף, לאורך תוואי דרך 541 מתוכנן שביל אופניים שיחבר את רעננה למערכת שבילי האופניים המוקמת בימים אלה במסגרת פרויקט "נתיבים מהירים" והמאפשרים גישה ישירה מרעננה לחניון חנה וסע שפיים.

 

פרויקט הנתיבים המהירים, המבוצע על ידי משרד התחבורה וחברת נתיבי איילון, הוא פרויקט הסעת המונים שנועד לאפשר הגעה מהירה בתחבורה ציבורית ושיתופית למוקדי התעסוקה במטרופולין תל אביב. לאורך נתיבי איילון וכביש החוף ייסללו נתיבים ייעודים לתחבורה שיתופית וציבורית, שלא יילקחו על חשבון הנתיבים הקיימים. אורך הנתיבים הייעודים יהיה כ-120 קילומטר, בתוואי שבין ראשון לציון דרך תל אביב – יפו ועד נתניה, בהם ייסעו במהירות ממוצעת של כ-70 קמ"ש גם בשעות העומס. במסגרת הפרויקט ייבנו, בשולי המטרופולין, בראשון לציון ובשפיים, שני חניוני ענק גדולים, שיכילו כ-11,000 מקומות חניה, לצד מערכת שאטלים חשמליים וחינמיים שיסעו בנתיבים הייעודים בתדירות גבוהה לשישה מוקדי תעסוקה בתל אביב – יפו. פרויקט הנתיבים המהירים צפוי להסתיים בסוף 2025.


הצטרפו לערוץ הטלגרם של צומת השרון רעננה


אולי יעניין אותך גם

תגובות

2 תגובות
  1. רענני ותיק

    יש לברך על כל הקלה בכבישים הסובבים את רעננה הפקוקה. עם זאת, איני בטוח כי שבילי אופניים נוספים מצדיקים את ההשקעה בהם. כבר עכשיו, יש קילומטרים של שבילי אופניים מצפון לרעננה, שגרמו להפקעת קרקעות פרטיות ולבזבוז מיליונים רבים – ועומדים בשיממונם במרבית הזמן.

  2. Adam

    מומלץ גם לחבר את כביש 4 לדרך שמעון פרס, רק אז הכביש החדש (541) באמת יגרום להקלה

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון רעננה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר