בן גניש
בן גניש

15 שנות מאסר בפועל לבן גניש

ביום שני האחרון גזר בית המשפט המחוזי בלוד 15 שנות מאסר בפועל על בן גניש, שדקר למוות את החייל יפתח גריידי ז”ל במועדון “שש” ברעננה באפריל 2014

פורסם בתאריך: 21.5.17 09:08

ביום שני האחרון גזר בית המשפט המחוזי בלוד 15 שנות מאסר על בן גניש שהורשע בהריגת יפתח גריידי לאחר שדקר אותו למוות במועדון “שש” באפריל 2014. בנוסף, גניש יפצה את הורי המנוח בסך 258 אלף שקלים. כמו כן, גניש הורשע בשיבוש הליכי משפט. תחילה הועמד הנאשם לדין עם שלושה מחבריו שהיו אתו באותו מועדון. שניים מהם הועמדו לדין בעבירה של אי מניעת פשע, ובשלב מוקדם הוחלט כי יוגש נגדם כתב אישום בבית משפט שלום, והם יימחקו מכתב האישום נגד גניש. בנובמבר האחרון, לאחר שהסתיימה שמיעת הראיות בתיק, הודיעו הצדדים לבית המשפט על הסדר טיעון, שלפיו גניש יודה בכתב אישום מתוקן בשנית, בעבירה של הריגה, וכן בעבירה של שיבוש מהלכי משפט.
כזכור, באפריל 2014 מוצאי חג שביעי של פסח, יצא יפתח גריידי ז”ל, חייל קרבי בשירות סדיר בחטיבת גולני, שהיה באותה עת בחופשה, מביתו בגבעתיים כדי לבלות עם חבריו. גריידי הגיע למועדון “שש” ברחוב היצירה ברעננה. במהלך הערב התקרב אחד מחבריו של גניש וניסה מספר פעמים ליצור קשר עם ידידתו של גריידי, זאת למרות שהיא התנגדה. הוא נצמד אליה וקילל אותה ואת חברותיה. בתגובה לכך התחילה מריבה בין גניש וחבריו לבין גריידי וחבריו. לאחר שמאבטחי המועדון הפרידו בין החבורות, לקח גניש ממטבח המועדון מזלג גריל ארוך בעל שתי שיניים וסכין קצבים. גניש הניף את הסכין על אחד מחבריו של גריידי ולאחר שהחבר הצליח לברוח, ניגש לגריידי ודקר אותו למוות. לאחר מכן נמלט גניש מהמקום יחד עם חבריו. גריידי היה בן 81 וחצי במותו.

יפתח גריידי ז"ל צילום באדיבות ההורים

יפתח גריידי ז"ל צילום באדיבות ההורים

כאמור, בנובמבר האחרון הגיעה הפרקליטות וסנגורו של גניש להסדר טיעון במסגרתו גניש הודה בעבירה של הריגה ושיבוש מהלכי משפט. במסגרת הטיעונים לעונש הנאשם הביע את צערו על האסון והרס המשפחות שגרם במעשיו. התביעה ובראשה עו”ד קרן קסלר טענה כי חרטתו של גניש אינה אמיתית וביקשה כי עונשו יהיה בין 19-23 שנה של מאסר בפועל.
סנגורו של גניש, עו”ד ירום הלוי, אמר במסגרת הטיעונים כי אין זה המקרה המתאים להטלת עונש המקסימום בעברת הריגה ולדעתו מתחם העונש הראוי הוא 7-10 שנות מאסר.
לאחר גזר הדין אמר אביו של יפתח, עזר גריידי, לתקשורת: “בתי משפט הוכיחו היום שכסף גדול קונה צדק. זה עונש לא מידתי שהוא לעג לרש. אלו שופטי ישראל, זו מדינת פשע, מדינה מסואבת”, אמר. “רצחו לנו בן על כלום. אני לא רציתי הסדר ותמיד התנגדתי. מישהו שואל אותי? אני לא צד בעניין? מה אני, קישוט על הקיר?”.
בדיון שנערך ביום שני השבוע הביע גניש את צערו על ההרס שגרם במעשיו למשפחת גריידי. לדבריו הוא כואב כל העת את כאב משפחת המנוח, ומבין כי מה שעשה ילווה אותו לאורך כל חייו. סנגורו של גניש, עו”ד ירום הלוי, אמר השבוע: “מדובר בטרגדיה לשתי המשפחות, של יפתח ז”ל ושל בן, מבלי להמעיט חלילה בכאב השכול. צבעי החיים לרוב אינם “שחור ולבן” וגם האירוע הטרגי כלל  הרבה יותר משני  צבעים. באופן זה בן לא דקר את יפתח בכוונה לקטול את חייו ולמן תחילת המשפט נטל אחריות על מותו והסביר כי מדובר בתאונה שהוא גרם לה ובה הוא אשם. בעדותו הסביר והדגים באריכות את השתלשלות האירועים ובסיומה השתכנעה אף הפרקליטות כי לא התכוון לגדוע את חייו של יפתח. בהמ”ש גזר את עונשו בהתאם לכך ואפשר לבן לשקם את חייו בהמשך הדרך, אם כי החמיר עמו מדי לדעתי. נשקול אפוא את צעדינו ובכל מקרה נמשיך לעולמי עד להצטער צער עמוק על גדיעת חייו של יפתח ולאחל למשפחתו את המזור המירבי לכאבה".

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון רעננה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר