אסבסט, צילום אילוסטרציה, Francescoscatena depositphotos.com
אסבסט, צילום אילוסטרציה, Francescoscatena depositphotos.com

כעס גדול על העירייה בגלל עבודות פינוי אסבסט קרוב לבית ספר: "גילינו במקרה"

הודעה על עבודות פינוי אסבסט באתר פינוי בינוי נתלתה בבניינים הסמוכים, אבל אף אחד בעירייה לא עדכן את הנהלת בית ספר הדר הסמוך. העירייה: המרחק איפשר את המשך השגרה בביה"ס

פורסם בתאריך: 5.9.22 12:28

הורים לתלמידים הלומדים בבית הספר היסודי הדר זועמים על העירייה בגלל עבודות לפינוי אסבסט המתבצעות בסמוך לבית הספר. לדברי ההורים, בעוד דיירים המתגוררים בבניינים הסמוכים למקום הפינוי קיבלו מראש הודעה המזהירה אותם מפני העבודות ומבקשת מהם לסגור חלונות ולא לשהות שהייה ממושכת בשטח העבודות, בית הספר, הנמצא במרחק דומה לשטח העבודות, לא קיבל כל הודעה כזו והתלמידים שהו בחוץ במהלך עבודות הפינוי.

ספיר בן עוזר, חברת הנהגת הורים בבית הספר, אמרה: "בית הספר נמצא בסמוך לאתר שבו מתבצע פרויקט של פינוי-בינוי ברחוב הגדוד העברי. בסוף הקיץ היה מפגש של נציגים מהעירייה עם הנהגת ההורים והובטח לנו שלעבודות הפינוי לא תהיה כל השפעה על בית הספר, מבחינת רעש או כל השפעה אחרת. פתאום אתמול אנחנו מגלים, במקרה, הודעה על אחד הבניינים הסמוכים לבית הספר על כך שבפרויקט פינוי בינוי מתבצעות בימים ראשון ושני עבודות של פינוי אסבסט. ביקשו מהדיירים לסגור את החלונות ופתחי האוורור ולא לשהות בשטח העבודה שהייה ממושכת".

האם בית הספר קיבל הודעה דומה?
"לא, בדקתי עם המנהלת והיא לא הייתה מעודכנת בכך. הילדים שהו בחוץ במהלך ההפסקות ובשיעורי חוץ. יש בבית הספר צהרון וגם במהלך הצהרון הם היו בחוץ בחוג כדורגל. אך אחד לא היה מעודכן, גם ההורים לא. אני שלחתי מיילים לכל מיני גורמים בעירייה ולא קיבלתי תשובות. חבר אחר בהנהגה כן הצליח לקבל תשובה ממישהו בלשכת ראש העירייה שטען שעדכנו את המנהלת, אבל לי היא אמרה שהיא לא מעודכנת. אני לא מבינה למה הסתירו זאת מאיתנו. המנהלת אמנם הבטיחה שמעכשיו הילדים יהיו בפנים עד סוף העבודות, אבל ביום הראשון הם נחשפו ואנחנו כועסים על כל ההסתרה".

 

יש לציין כי על פי הנחיות המשרד להגנת הסביבה יומיים לפני ביצוע עבודות לפינוי אסבסט יש למסור הודעה על כך למשתמשים המצויים בנכסים הגובלים באזור העבודה, על המועד המתוכנן ועל הצורך לסגור את פתחי המבנים הגובלים באזור העבודה ולהימנע משהייה מחוץ למבנה סגור במהלך ביצוע העבודה. הודעה ברוח זו נמסרה, כאמור, לדיירי הבניינים הסמוכים, "אבל אף אחד בעירייה לא חשב שיש צורך למסור זאת גם לבית הספר", כפי שאומרים ההורים.

מודעה על פינוי אסבסט בבניין מגורים, בית הספר לא עודכן, צילום פרטי

מודעה על פינוי אסבסט בבניין מגורים, בית הספר לא עודכן, צילום פרטי

מדוברות העירייה נמסר: "העירייה רואה כערך עליון את השמירה על שלומם, ביטחונם ובריאותם של תושבי העיר ככלל, ותלמידי מערכת החינוך בפרט. העבודות בוצעו על ידי קבלן מורשה, באישור המשרד להגנת הסביבה ובהתאם להנחיות תוך ליווי היחידה האזורית לאיכות הסביבה. ריחוק מיקום העבודות משטח בית הספר, בהתאם לדרישות היתר המשרד להגנת הסביבה, איפשר המשך הפעילות בבית הספר כבשגרה, כפי שאושר מראש על ידי כלל הגורמים המוסמכים".


הצטרפו לערוץ הטלגרם של צומת השרון רעננה


אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון רעננה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר