גן ילדים, צילום ChiccoDodiFC depositphotos.ocm
גן ילדים, צילום ChiccoDodiFC depositphotos.ocm

סערה גדולה ברעננה: גננת שטפה בכוח את פיו של ילד בסבון, אך שובצה לגנים אחרים

האירוע החמור היה בחודש מאי, אך רק בחמישי האחרון נערך דיון בעניין בבית המשפט. הנהגת הורי הגנים: "נוכחות גננת אלימה לא מקובלת עלינו בשום סיטואציה"

פורסם בתאריך: 15.11.22 08:29

גננת בת 39 נחקרה בחשד שתקפה ילד בן 4 בגן ילדים עירוני ברעננה. על פי החשד, היא שטפה בכוח את פיו של הילד עם סבון. למרות שהודתה בחקירתה כי אכן ביצעה את המעשה, בית המשפט הורה להרחיקה מאותו גן, אבל אפשר לה להמשיך לעבוד בגנים אחרים. כמו כן, אסר בית המשפט על פרסום זהותה של הגננת. הורים ברעננה הביעו זעם על ההחלטה ומקווים שהגננת לא תשובץ לעבודה עם ילדיהם.

מפרוטוקול הדיון שהתקיים ביום חמישי האחרון, (ה-11 בחודש), בפני השופט דרור קלייטמן בבית משפט השלום בפתח תקוה, עולה כי המעשה שבו מדובר אירע ב-26.5.22. הילד חזר לביתו בתום יום הלימודים בגן וסיפר לאמו כי הגננת שטפה בכוח את פיו עם מים וסבון. הוריו של הילד הגישו תלונה למשטרה והילד נחקר על ידי חוקרת ילדים בחודש יוני. סנגורה של הגננת אמר בדיון: "הילד ניבל את פיו פעם אחר פעם. היא ביקשה ממנו להפסיק. היא הסבירה לו שהיא תצטרך לשטוף לו את הפה אם הוא ימשיך. מה שהיא עשתה – היא שטפה לו את הפה".

הגננת נחקרה ביום חמישי ומיד לאחר מכן התקיים הדיון. בדיון ביקשה המשטרה לשחרר את הגננת בתנאים מגבילים של איסור עבודה עם ילדים, הרחקה מהגן שבו התרחש האירוע ואיסור על יצירת קשר עם הורי וצוות הגן. בדיון התנגד סנגורה לתנאי של איסור העבודה עם ילדים. הוא טען כי מה-1.6 היא משובצת לעבודה בגנים אחרים. הוא הוסיף: "לא ברור לי מדוע אחרי חצי שנה רוצים לפגוע בחופש העיסוק שלה, אחרי שלא הוכח שהיא מסוכנת והיא עבדה לשביעות רצונה של המפקחת. נערך שימוע".

יש לציין כי נציג המשטרה לא הצליח להסביר לשופט מדוע החקירה התעכבה במשך חצי שנה. השופט אמר בהחלטתו שהוא אינו יכול להתעלם מכך ש"היחידה החוקרת עצמה לא ראתה כנראה אינטרס דחוף לציבור בחקירתה של החשודה ואף בפרסום שמה על מנת לבחון אם יש תלונות נוספות, והראייה לכך היא שלמרות שנמסרה אשמה על ידי הילד לחוקרת הילדים לפני קרוב לחצי שנה, לא נעשה דבר כל כעת הזו".

בהחלטה קבע בית המשפט כי הוא מקבל את בקשת הסנגור: "מבלי להקל ראש בביצוע העבירה, לא ניתן להתעלם מהעובדה כי עבירה זו הייתה ידועה לרשויות המוסמכות והצעד שננקט היה העברתה לעבודה בגנים אחרים".

 

בית משפט הוציא צו הרחקה לגננת מהגן שבו התרחש האירוע למשך שלושה חודשים ואסר עליה ליצור קשר עם הורי וצוות הגן למשך שלושה חודשים. צו איסור פרסום הוטל על זהותה של הגננת.

ברעננה עצמה הרוחות סוערות בקרב הורים לילדים בגיל הגן מאז נודעה הפרשה. הורים רבים הביעו חשש שהגננת ששמה, כאמור, לא פורסם, עלולה להיות משובצת בגן בו לומדים ילדיהם. הנהגת הורי הגנים בעיר אף הוציאה בנושא בה נאמר, בין השאר, כי: "ביטחון ילדינו הינו הדבר החשוב ביותר עבורנו ונוכחות גננת אלימה בעיר לא מקובלת עלינו בשום סיטואציה. יוצא מכתב מטעמנו לגורמים רלוונטיים במשרד החינוך הדורש להוציא מיידית את הגננת מגני העיר בפרט וממשרד החינוך בכלל. נכון לעכשיו, בעזרת אגף החינוך וראש העירייה, הגננת לא תגיע לעיר בימים ברובים. אנו ממשיכים לעבוד בשיתוף על מנת שהיא תורחק לצמיתות. במדיה ובקשה זו לא תיענה, ננקוט באמצעים נוספים".

מדוברות משרד החינוך נמסר: "מדובר במקרה שארע בחודש מאי בשנת הלימודים שעברה. עם היוודע על האירוע הגננת הורחקה מהגן. במקביל, הוגשה תלונה במשטרה. ביום חמישי האחרון התקבלה החלטה על ידי בית המשפט. המשרד פועל בכפוף להחלטת בית המשפט".

מעיריית רעננה נמסר: "העירייה מצרה מאוד על אופן התנהגותה של הגננת, שהינה עובדת של משרד החינוך, ורואה את המקרה בחומרה. ראש העירייה, חיים ברוידא, ומנהלת אגף החינוך בעירייה, רויטל שפירא, פנו בדחיפות למנהלת מחוז משרד החינוך ולמנכ"לית משרד החינוך בבקשה חד משמעית לדאוג כי הגננת המדוברת לא תשובץ בעיר. אנו נמשיך לעקוב אחר הדברים עד לפתרון הנושא".


הצטרפו לערוץ הטלגרם של צומת השרון רעננה


אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון רעננה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר