עיריית רעננה, צילום עזרא לוי
עיריית רעננה, צילום עזרא לוי

האופוזיציה התנגדה להמשך גביית אגרת השמירה מהתושבים, התקציב לא עלה להצבעה

לעומת זאת אושרו במועצת העיר תב"רים שונים. ברוידא: "אני מצר על ניסיון האופוזיציה לשבש פרויקטים עירוניים ופיתוח העיר". קריסטל: "עצוב שהנהלת העירייה, שידעה שלא תאושר יותר אגרת שמירה, הופכת את זה לתירוץ לאי העלאת תקציב להצבעה"

פורסם בתאריך: 29.12.22 15:06

ביום רביעי (אתמול) הייתה אמורה מועצת העיר לדון באישור התקציב לשנת 2023. אולם, בסופו של דבר, בעקבות אי אישור הארכת תוקף חוק עזר לרעננה שמירה אבטחה וסדר ציבורי, הוחלט לדחות את ההצבעה על התקציב, בהמלצת הגזבר, לנוכח אי אישור אגרת השמירה העירונית, בשל התנגדות האופוזיציה להמשך גביית האגרה מהתושבים, עולה הצורך להסדרת הנושא, לגשר על אובדן ההכנסה ולנקוט בצעדים לצמצום הוצאות בהתאם. בשלב זה, העירייה תמשיך לעבוד על בסיס תקציב 2022.
לעומת זאת, התקציב הבלתי רגיל (תב"ר) עבר בהצלחה, עם אישור מרבית הצעות התב"ר שהועמדו להצבעה, בהיקף של כ-150 מיליון שקלים. בין התב"רים שאושרו אפשר לציין את אישור שדרוג רחובות ומיסעים, תב"ר פיתוח רחוב הפנינה, תב"ר שדרוגי תאורת רחוב, שדרוג ופיתוח מתקנים במרחב הציבורי, תב"ר בטיחות וביטחון במתקני העירייה, תב"ר שיפוצי קיץ ובטיחות במוסדות חינוך, תב"ר שדרוג ופיתוח תשתיות במוסדות חינוך ועיר חכמה, תב"ר שיפוצים והצטיידות בספורט, תב"ר שיפורים בטיחותיים בכבישים, תב"ר שיפוץ מועדונים קהילתיים, תב"ר מרכז נוער נווה זמר,  תב"ר תכנון הרחבת רחוב וייצמן, תב"ר תכנון וביצוע אולם ספורט נווה זמר, תב"ר הנגשה חושית במוסדות חינוך, ועוד.

 

חלק מהתב"רים שביקשה העירייה לאשר לא אושרו בשל התנגדות חברי מועצה שונים. בין היתר. מדובר בתב"ר שצ"פ רסקו, תב"ר שצ"פ שכונת בורלא, תב"ר מגרש פאדל ותב"ר שביל רעננה.

ראש עיריית רעננה, חיים ברוידא, אמר: "מברך על העברת הצעות התב"ר בהצלחה יתירה במועצה. לצד זאת, אני מצר על ניסיון האופוזיציה לשבש פרויקטים עירוניים ופיתוח העיר. אף אחד לא יעצור את הפרויקטים בבורלא וברסקו. נמשיך לפעול לקידום הפארקים והפיתוח העירוני בהם על מתקניהם השונים, לרווחת תושבי השכונות והציבור".

חבר המועצה ניר קריסטל אמר: "עצוב מאוד שהנהלת העירייה, שידעה מראש בעקבות דיוני השנה שעברה שלא תאושר יותר אגרת שמירה, הופכת את הנושא הזה שוב לתירוץ לאי העלאת תקציב להצבעה. במיוחד כאשר ידוע שהכנסות העירייה מארנונה צפויות לגדול ב-17 מיליון שקלים ב-2023 ולאור יוקר המחיה המאמיר במדינה, אין שום סיבה להטיל על התושבים עוד מסים מעבר לארנונה. העירייה צריכה לאפשר למועצת העיר להצביע על הצעת תקציב מאוזנת, ולצערנו, העירייה בחרה למשוך את התקציב ולא לקיים הצבעה".


הצטרפו לערוץ הטלגרם של צומת השרון רעננה


אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון רעננה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר