גלי שחר אפרת, צילום ליאת מימון
גלי שחר אפרת, צילום ליאת מימון

התפרקות | גם גלי שחר עזבה את ברוידא: "ערכי היסוד נשחקו והפכו לקמפיין בחירות מביך"

גם המשנה לראש העירייה התפטרה מתפקידה ועזבה את הקואליציה: "נכנסתי לפוליטיקה כי רציתי להשפיע, אבל יש לי קווים אדומים". ברוידא במכתב תגובה: "אנחנו בשנת בחירות, כאשר השאיפה האישית גוברת על האינטרס הציבור"

פורסם בתאריך: 4.1.23 11:42

הקואליציה של ראש העירייה, חיים ברוידא, ממשיכה להתפרק, פחות משנה לפני הבחירות. לאחר עזיבות רבות של בכירים בקואליציה, הפעם הגיע תורה של המשנה לראש העירייה, גלי שחר, שהחליטה להתפטר, על רקע של אי הסכמות עם התנהלותו של ברוידא. שחר כיהנה בתפקידה שלא בשכר והיא בעלת תפקיד בכיר באוניברסיטת רייכמן. עם התפטרותה היא מצטרפת לחבר המועצה ניר קריסטל, שהיה בעבר סגן ראש העירייה, ובחר גם הוא להתפטר על רקע אי הסכמה עם התנהלותו של ברוידא.  ברוידא, מצדו, דחה את טענותיה של שחר והאשים אותה "בהיעדרות שיטתית מישיבות התקציב בוועדת הכספים ובמועצת העיר". שחר כזכור, הייתה מספר 2 ברשימתו של איתן גינזבורג, ובחרה להצטרף לקואליציה כדי לפעול למען העיר ותושביה.

במכתב ההתפטרות שלה הסבירה שחר כי בחרה להצטרף לקואליציה לפני ארבע שנים במטרה להשפיע. "היה לי ברור כי שירות ציבורי משמעותי יכול לבוא לידי ביטוי מתוך הקואליציה, מתוך כבוד לבוחרים, להליך הדמוקרטי ומתוך הרצון להביא את היכולות והכישורים שלי ולהשפיע על קבלת ההחלטות בהנהגת העיר", כתבה שחר. "זו הסיבה שלשמה בחרתי להיכנס לפוליטיקה מלכתחילה. אני גאה בהחלטה הזו וגאה בתוצאות העשייה הציבורית שלי מתוך מועצת העיר בשנים האחרונות".

גלי שחר אפרת, צילום ליאת מימון

גלי שחר אפרת, צילום ליאת מימון

חיים ברוידא, צילום, עזרא לוי

חיים ברוידא, צילום, עזרא לוי

עם זאת, שחר טוענת כי בחודשים האחרונים היא מרגישה שינוי. "האיזון התערער" כפי שהיא מכנה זאת. בכתב היא מציינת: "הבחירה התמוהה שלך, כראש העיר, לגרור לבתי משפט אם שכולה שביקשה מהעירייה להתחשב ברגשותיה ולא להחצין את הנצחת בתה בחוצות העיר על גשר, תוך התעלמות בוטה מהבקשה שלי כחברת קואליציה לקיים דיון בעניין, הדליקה לי נורה אדומה" (הכוונה היא למשפחתה של דניאלי זוננפלד ז"ל, א"ע).

על כך היא מוסיפה את המכתבים הרבים שראש העירייה הוציא באמצעות עורכי דינו: "במהלך השבועיים האחרונים, קיבלנו, חברי המועצה, מעורכי דינך הפרטיים, מטר של מכתבי איום בתביעות משפטיות לחברי מועצה, למשרד הפנים, לראש מפלגת מרצ. אני לא מצליחה להבין את הצעדים האלה ולא רואה את עצמי לוקחת חלק בדבר הזה. מערכת השיקולים שלך אינה רואה את טובת הציבור, ערכי היסוד נשחקו והפכו לקמפיין בחירות אחד גדול, מביך ומיותר. מאחר והתנהלות זו אינה עומדת בקנה אחד עם סט הערכים והתפיסות הניהוליות שלי, החלטתי לפרוש מהקואליציה ומכל תפקידי בקואליציה".

 

 

לסיכום מכתבה מבטיחה שחר: "אמשיך לשרת את הציבור כחברת מועצה מהאופוזיציה ככל שאמצא את הדיון ענייני ותכליתי. אני לא מתכוונת לבזבז את זמני על דיוני סרק מיותרים ועל הצגות קרקס שלא שמים את תושבי העיר במרכז". היא איחלה הצלחה לברוידא בהמשך דרכו.

שחר אמרה לצומת השרון: "יש לי הערכה אל ברוידא, אני חושבת שהוא עובד קשה. אבל יש לי מחלוקת על הבחירות האחרונות שהוא עשה. כשהערכים שלי מתנגשים ומרגיש לי לא בנוח אני מצביעה ברגליים והולכת. ניסיתי לייצר שיח וזה לא הצליח. נכנסתי לפוליטיקה כי רציתי להשפיע, אבל יש לי קווים אדומים שאני לא חוצה אותם".

חבר המועצה ניר קריסטל אמר: "אני מעריך ומברך את גלי שגילתה יושר ציבורי והבהירה שיש דברים שגם לדעתה אי אפשר יותר לעבור עליהם לסדר היום בהתנהלותו של ראש העירייה ברוידא. כולנו כאן נבחרי ציבור ועלינו למלא שליחותנו בנאמנות כשרק טובת הציבור לנגד עינינו".

ראש העירייה, מצדו, מיהר להגיב לשחר במכתב משלו, בו דחה את טענותיה ואף העלה בו טענות כלפיה: "אני דוחה את כל טיעוניך. אנחנו בשנת בחירות, כאשר השאיפה האישית גוברת על האינטרס הציבור. קשה לראות כיצד דבריך מתיישבים עם היעדרותך השיטתית מישיבות התקציב בוועדת הכספים ובמועצת העיר שם אושרו כ-150 מיליון שקל למען החינוך, החברה, הרווחה, הקהילה ואיכות החיים של תושבות ותושבי רעננה. מודה לך על תרומתך בתחום הבטיחות בדרכים. רעננה תמשיך לצמוח ולשגשג ולהיות העיר המובילה בישראל. מאחל לך הצלחה בכל שתיפני".


הצטרפו לערוץ הטלגרם של צומת השרון רעננה


אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון רעננה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר