השלט על המרפסת ומכתב האיום, צילום פרטי
השלט על המרפסת ומכתב האיום, צילום פרטי

"בסוף מישהו ימות". תושב שתלה שלט של יש עתיד קיבל מכתב איום

דן להט תלה את השלט עוד בתקופת הבחירות והשאיר אותו. לצומת השרון אמר נסער: "אבא שלי לחם בתש"ח, עשיתי מילואים עד גיל 46. עכשיו אומרים לי לעזוב את המדינה? מאיפה התעוזה לאיים על מישהו בגלל שהוא חושב אחרת?"

פורסם בתאריך: 19.1.23 07:32

אזרחים רבים נוהגים לתלות שלטי בחירות על מרפסותיהם, חלקם נוהגים להשאיר אותם שם גם הרבה אחרי שהבחירות הסתיימו. דן להט, המתגורר באחד הרחובות המוכרים בעיר, לא תיאר לעצמו שהשארת שלט בחירות של מפלגת יש עתיד על מרפסת דירתו תגרום לכך ששכן נרגז ישאיר לו במעלית מכתב עם איומים ונאצות ואף יקרא לו לעזוב את המדינה.

"השלט תלוי הרבה זמן ועד כה לא הפריע לאף אחד", מספר להט. "ביום חמישי בבוקר יצאתי לעבודה כרגיל. יותר מאוחר, הבן שלי יצא מהבית, נכנס למעלית וראה את המכתב במעלית. המכתב הורה לנו להסיר את השלט ואיים עלינו שאם לא נעשה זאת ישפכו צבע על המכונית ועל הדירה שלנו. הבן שלי הראה את ההודעה לאשתי והיא התקשרה אלי. היינו מזועזעים. חזרתי מהעבודה והגשנו תלונה למשטרה וגם הורדנו את השלט".

למה הורדתם את השלט?
"זה אמנם נגד העקרונות שלי להיכנע לכאלה איומים, אבל אנחנו גרים בדירה שכורה ואנחנו מכבדים את הרכוש של בעל הבית ולא רציתי לסכן אותו במקרה שאותו אדם יחליט לממש את האיום. אני יודע שמבחינה ערכית זה לא היה צעד נכון. השלט הזה לא היה נגד אף אחד. הוא היה בעד מפלגה מסוימת ואני לא מצליח להבין מה כל כך מרגיז בו".

יש לך מושג מי יכול היה לכתוב את הפתק הזה?
אין לי מושג. אנחנו גרים בבניין הזה קצת יותר משנה ולא כל כך מכירים את השכנים. זה גם לא חייב להיות מישהו מהבניין. אולי שכן מבניין סמוך לא אהב את השלט? אולי סתם מישהו עבר ברחוב וזה הרגיז אותו? הוא פחדן כי הוא איים ולא רשם את השם שלו ומצורת הניסוח גם רואים שהוא לא הכי אינטליגנטי. אני לא מבין למה הוא בחר בדרך הזו. אם הייתה לו בעיה עם השלט, הוא יכול היה לדפוק לי בדלת ולדבר איתי על זה, אני פתוח לשיח. אבל בעיקרון, צריך להבין שזכותו של כל אדם לתלות שלט פוליטי או להביע את דעתו בלי שהוא יצטרך להרגיש שזה לא בסדר, עדיין יש חופש דיבור במדינה הזאת".


הצטרפו לערוץ הטלגרם של צומת השרון רעננה


נפגעת מתוכן המכתב?
"התוכן הזוי בעיני. איך הוא יכול להגיד שאני שונא יהודים כי אני תומך בלפיד? איך הוא יכול להגיד לי ללכת לגור במדינה אחרת, זו המדינה שלי בדיוק כמי שהיא שלו. המשפחות מצד ההורים שלי עזבו את גרמניה בדיוק בגלל הדברים האלה, בגלל שהם לא מצאו חן בעיני אנשים מסוימים כי הם יהודים. סבא שלי לחם במלחמת העולם הראשונה למען הגרמנים. כמה שנים אחרי זה, האנשים שלמענם הוא נלחם אמרו לו לעזוב את המדינה שעבורה הוא נלחם. אבא שלי לחם בתש"ח. אני עשיתי מילואים עד גיל 46. עכשיו אומרים גם לי לעזוב את המדינה? מאיפה התעוזה הזאת לאיים על מישהו בגלל שהוא חושב אחרת ממך? צריך שיבואו מישהו ויעצור את זה, אחרת זה ייגמר בדברים יותר גרועים, בסוף מישהו ימות".

אתה מאמין שהמשטרה תצליח למצוא את מי שכתב את הפתק?
"אני מקווה שכן. אני לא הצבעתי בשביל איתמר בן גביר, אבל הוא השר לביטחון לאומי גם שלי. הוא הבטיח שאנשים ירגישו פה יותר ביטחון, אז אני רוצה להרגיש יותר ביטחון, שהוא יעזור לי להרגיש ביטחון. נראה אותו בא ותולה יחד איתי את השלט בחזרה".

מהמשטרה נמסר: "התיק עדיין בחקירה".

 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון רעננה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר