יקירי העיר רעננה 2023, צילום דוברות העירייה
יקירי העיר רעננה 2023, צילום דוברות העירייה

בצל הסערה בין משפחת מנוס לנחום חופרי: הוענק אות יקירי העיר רעננה

על רקע בחירת חופרי לאחד מיקירי העיר, ביקרו אותו לביאה ואורי מנוס ברשת, בשל שבירת אנדרטה לזכר נופלי אוסטרובסקי במהלך שיפוץ, כאשר ניהל את התיכון. חופרי: "לא הייתה יד מכוונת שהורתה להרוס. אני מקווה שהיא תקבל את ההתנצלות"

פורסם בתאריך: 19.1.23 14:44

ביום שלישי קיימה העירייה את הטקס השנתי החגיגי של יקירי העיר. הטקס השנה עמד בסימן חגיגות שנות המאה לרעננה תחת הכותרת יקירי המאה. במהלך הטקס החגיגי אף הוענק לראובן (רובי) ריבלין, נשיא המדינה העשירי, תואר אזרחות כבוד ומפתח העיר, כאות הערכה והוקרה על פעילותו רבת השנים למען המדינה ואזרחיה. אולם בעוד הטקס באולם התקיים בצורה חגיגית, בפורום הפייסבוק פורום תושבים רעננה, התחוללה סערה הקשורה להענקת תואר יקיר העיר לנחום חופרי, לשעבר ראש העירייה ולשעבר מנהל אגף החינוך ומנהל תיכון אוסטרובסקי. כל זאת בשל אירוע שהיה כאשר היה חופרי מנהל אוסטרובסקי, עת נפגע חדר הזיכרון בתיכון בזמן שיפוצו.

יקירי העיר נבחרו על ידי ועדה בראשות נשיאת בתי המשפט בתל אביב לשעבר, השופטת עדנה בקנשטיין ועם חבריה האחרים נמנו הרב אביחי קצין, פרופסור יהודה אדלר, ד"ר רחל ידיד, גב' יונה ברטל, מר סמי בקלש, ומזכיר הוועדה עו"ד קובי אלנבוגן. 20 יקירים נבחרו בסך הכל ומלבד חופרי הנבחרים האחרים הם: אהובה ברוידא, אורי קידר, אריה שטראוס, בלה צור, דבורה שפירא, ג'ודי הילמן, דני הילמן, זאב יפה, יגאל ברק, יונה נבט, יקי (יעקב) ויין, מלאכי ריינר, נאוה מיטל, ד"ר נחום פרנקל, צבי נדב רוסלר, צביקה גפקוביץ, ראובן נחושתן, הרב רפאל אדרי זצ"ל ושוש רביע. חופרי עצמו לא הגיע לטקס בשל מחויבות קודמת שמנעה ממנה לקבל את האות בעצמו.

הסערה עצמה התעוררה כמה ימים לפני הטקס. אורי מנוס, בעבר קצין בכיר בצה"ל, נציב כבאות ראשי ואיש חינוך ובעלה של האמנית לביאה מנוס, העלה בפורום פוסט כואב בשמה ובו קראה "לעצור את מתן תואר יקיר העיר לנחום חופרי". היא האשימה את חופרי שכאשר היה מנהל אוסטרובסקי הוא "הרס" אנדרטה שהקימה בשנת 1989 בחדר הזיכרון לזכר נופלי בית הספר במערכות ישראל. היא הוסיפה כי לאור זאת …"אינו ראוי לקבלת תואר יקיר העיר". עוד כתבה: "שנה שלמה אספתי בהתנדבות מוצגים משדות הקרב שאותם שילבתי בשלושה עמודי חמר שרוף, המתנשאים לגובה של שלושה מטר. בשנת 2002 התבשרתי שחופרי הורה לנפץ את עמודי ההנצחה. לא מוצאת הדרך לסלוח ולשכוח. שתקתי שנים רבות. לא הייתי חושפת את כאב ליבי לולא הפרסום שהאיש יקבל את תואר יקיר העיר".

הפוסט עורר תגובות רבות בעד ונגד ובסופו של דבר הגיע גם אל חופרי, שלדבריו, אינו נמצא הרבה ברשתות החברתיות ולכן לא ידע על הפוסט, עד שמישהו העביר אותו אליו. חופרי מיהר לפרסם התנצלות באחת התגובות לפוסט המקורי וטען כי הפגיעה בעמודי ההנצחה נעשתה בשגגה וכי הוא מתנצל על האירוע. הוא לקח על עצמו את האחריות על כך שלא פיקח על השיפוץ וטען כי הגיע בזמנו אל לביאה יחד עם חבר המועצה דן ברוך ז"ל, חיפש דרך לפצותה, אבל זה לא צלח. הוא אף הזכיר כי הוא בעצמו אח שכול שאיבד את אחיו במלחמת יום כיפור ואיבד גם רבים מחבריו שנפלו בשמי הקרב.


הצטרפו לערוץ הטלגרם של צומת השרון רעננה


 

אורי מנוס לא קיבל את התנצלות חופרי וכתב בתגובה לתגובה: "מדוע לא הוזמנה לביאה לקחת את עבודתה ולייעץ לעובדים איך לפרק את העמודים. לאחר שהעמוד הראשון 'נפגע בשוגג' לא היה מקום לעצור? התנצלות בפני לביאה הייתה לא רצינית". מנוס אף הוסיף: "הפגיעה אצל לביאה היא כפולה כי האחראי למעשה הוא טייס (חופרי), קיבוצניק בן למשפחה שכולה ואיש חינוך. כל מה שסימל עבורה את האיש האידיאלי".

גם היום (חמישי), יומיים אחרי הטקס, חופרי מגלה הבנה לצערה ולכאבה של לביאה. חופרי: "אני באמת מצטער על מה שקרה, אבל זה קרה לפני יותר מעשרים שנה. זה כבר צץ ועלה פעם אחת לקראת הבחירות ב-2008 ועכשיו שוב. אני לא יודע אם יש איזו יד מכוונת שעושה זאת או לא, אבל לי באמת חבל על כל האירוע המצער והוא נעשה בשוגג. רצינו לערוך את חדר הזיכרון ועשינו שיפוץ ובטעות העמודים נשברו".

אורי מנוס שואל למה לא עצרו אחרי העמוד הראשון?
"אורי מנוס לא היה שם. לא שברו אותם אחד אחרי השני, כשאפשר היה לעצור זאת, אלא שברו אותם ביחד. לא הייתה יד מכוונת שהורתה להרוס. באמת שזה מצער ואני מקווה שהיא תקבל את ההתנצלות ותבין".

מהעירייה נמסר: "העירייה מוקירה את פועלו של יקיר העיר הנבחר נחום חופרי, ואת עשייתו הענפה למען העיר רעננה ותושביה. לזכותו של חופרי עומדות שנים ארוכות של פעילות ציבורית וחינוכית פורה בעיר, החל כמנהל תיכון אוסטרובסקי וכראש אגף החינוך, ובהמשך, כראש העירייה, בשנים 2005- 2013. רעננה מודה לחופרי על עשייה מסורה ומתוך תחושת שליחות, לאורה הוחלט להעניק לו את אות יקיר העיר בשנת המאה לרעננה".

 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון רעננה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר