נפתלי בנט, צילום עמוס בן גרשום לעמ

"זה הכדור שיפגע בבטן הרכה": תושבת הדרום מואשמת באיומים ושליחת כדור רובה למשפחת בנט

אלינה ספורטה מואשמת בסחיטה באיומים, לאחר שבמהלך כהונת נפתלי בנט כראש ממשלה, שלחה מכתבי איום עם כדור רובה לבית המשפחה ברעננה ולמקום עבודתה של גילת בנט בעיר

פורסם בתאריך: 23.1.23 08:55

כתב אישום מתוקן הוגש נגד אלינה ספורטה (65) מאשקלון בגין סחיטה באיומים, לאחר ששלחה מכתבים עם כדור חי לאשתו ובנו של ראש הממשלה לשעבר, נפתלי בנט. כתב האישום הוגש על ידי פרקליטות מחוז מרכז (פלילי) לבית משפט השלום בכפר סבא. המכתבים נשלחו לבית משפחת בנט ברעננה ולמקום עבודתה של גילת בנט בעיר.

מכתב האישום שהגיש עו"ד רועי רייס, עולה כי ספורטה היא פעילה פוליטית שמשתתפת בהפגנות ומחאות פוליטיות אשר נוהגת להביע את דעותיה ברשתות החברתיות. במשך חודשים, הביעה ספורטה התנגדות ועוינות כלפי בנט בתקופת כהונתו כראש ממשלה, וכלפי סביבתו הקרובה. בפרסומיה ספורטה גינתה את בנט, קיללה, הכפישה בבוטות, פרסמה האשמות קשות ואיחולי מוות.
בחודש אפריל 2022, במועד כלשהו בין התאריכים 3.4 – 11.4, הדברים הגיעו עד לכדי כך שספורטה החליטה להפנות לבנט איומים לרצוח אותו, את בנו הקטין ואת אשתו, גילת בנט, אם לא יתפטר מתפקידו. בהתאם לכך, הכינה ספורטה שני מכתבים, אחד עבור גילת בנט ואחד לבנם הקטין, ושלחה אותם באמצעות מעטפה חתומה בכתב ידה. המכתבים נשלחו למקום עבודתה של גילת ולבית משפחת בנט ונבדקו כנדרש על ידי מאבטח אישים.

בתוך המעטפה של כל אחד מהמכתבים, היה כדור חי של רובה בקוטר 5.56 מ"מ ודף עם המלל המודפס: "זה הכדור שיפגע בבטן הרכה שלך נפתלי בנט ויפגע היישר ב… בנט אם לא תתפטר. במכתב השני כתבה: "זה הכדור שיפגע וינטר את גילת שלך הנוכלת או אותך נפתלי בנט נוכל תתפטר עצה לך". במהלך הכנת המכתבים הקפידה ספורטה לגעת בכל הפריטים שהרכיבו אותם רק באמצעות כפפות או שקית שחבשה על ידיה, כדי לא להותיר עקבות שיובילו לזיהויה.

 

 

 

עם זאת, את הכתובות על המעטפות היא כתבה בכתב ידה. זמן מה לאחר שסיימה את כתיבת המכתבים, במועד שאינו ידוע במדויק, שלחה ספורטה את המכתבים לנמענים. ב-25.4. בשעות אחר הצהריים התקבל המכתב הראשון במקום עבודתה של גילת בנט. ב-26.4 בשעות הבוקר, לקראת ולצורך מסירת המכתב לגילת, נבדקה תכולת המכתב על ידי מאבטח אישים, באמצעות מגנומטר ופנס והמכתב הועבר לטיפול המשטרה. ב-28.4 בשעות הבוקר התקבל המכתב השני ביחידת הבידוק במרכז המיון הארצי של דואר ישראל במודיעין. עובד ביחידה בדק את המכתב באמצעות מכונת שיקוף והוא הועבר למשטרה. בעקבות הגעת שני המכתבים הוגברה האבטחה סביב בנט ובני משפחתו.

כתב האישום (מצ"ב) מייחס לספורטה סחיטה באיומים. במעשיה היא איימה הנאשמת על אדם, בעל פה או בהתנהגות, בפגיעה שלא כדין בגופו או בגוף אדם אחר, או הטילה אימה על אדם בדרך אחרת, הכל כדי להניע את האדם לעשות מעשה או להימנע ממעשה שהוא רשאי לעשותו. ספורטה נמצאת במעצר מאז ה-9.5.22.

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון רעננה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר