מימין חיים ברוידא, יאיר קציר מנכ"ל מטרופולין, איל ווקס סמנכ"ל תפעול מטרופולין, ונהג האוטובוס צילום דוברות העירייה
מימין חיים ברוידא, יאיר קציר מנכ"ל מטרופולין, איל ווקס סמנכ"ל תפעול מטרופולין, ונהג האוטובוס צילום דוברות העירייה

תתחדשו: אוטובוס חשמלי ראשון הושק ברעננה

במסגרת המכרז המחודש אמורה חברת מטרופולין להפעיל בתוך שנתיים בשרון כ-200 אוטובוסים חשמליים. באיזה קו יש סיכוי שתעלו על האוטובוס החדש?

פורסם בתאריך: 1.2.23 08:40

אוטובוס חשמלי חדש של מטרופולין, הפועל באמצעות טכנולוגיות של אנרגיה חלופית, והינו שקט, ידידותי לסביבה ואינו פולט גזים, הושק אתמול (שלישי) ברעננה. מדובר באוטובוס החשמלי הראשון מתוך כ-200 אוטובוסים שצפויים לפעול באזור השרון במהלך השנתיים הקרובות, וזאת במסגרת היישום המחודש של מכרז השרון, בו זכתה מטרופולין בשנית.

שילוב אוטובוס חשמליים בתחבורה הציבורית נועד לקדם טכנולוגיות של אנרגיה חלופית ולעודד מעבר לכלי רכב שאינם מזיקים לסביבה. יתרונם של האוטובוסים בכך שהם פועלים בצורה שקטה ואינם פולטים גזים לאוויר, הן בזמן ההמתנה בתחנה והן בזמן הנסיעה בעיר, כך שלא רק שהנוסעים נהנים מיתרונותיהם, אלא גם התושבים והולכי הרגל לאורך צירי הנסיעה. האוטובוס בעל טווח נסיעה של עד 250 ק"מ ביום, והוא מצויד במערכות הטכנולוגיות המתקדמות ביותר, לרבות מערכות שירות לנוסעים ומצלמות חוץ עבור הנהג. בשלב ראשון יופעל האוטובוס בקווים 29 ו-15, ובהמשך ישולב בקווים העירוניים בעיר – 16, 3, 2, 1.

 

ראש העירייה חיים ברוידא אמר: "רעננה היא עיר ירוקה שרואה חשיבות גדולה בשמירה על איכות הסביבה, ואנו מברכים על הפעלתו של האוטובוס חשמלי בעיר". ממטרופולין נמסר: "החברה מחזיקה נכון להיום באזור השרון צי של כ-90 אוטובוסים, המונעים בהנעה אלטרנטיבית על ידי חשמל וגז, וזאת במטרה לעודד תחבורה נקייה וירוקה. מגמה זו, שמקדם משרד התחבורה, בעלת חשיבות גבוהה עבור הסביבה וציבור הנוסעים. בעתיד הקרוב, עם יישום המכרז המחודש, נגדיל את צי הרכבים החשמליים באופן משמעותי ובכך נביא בשורה גדולה לתושבי רעננה והאזור כולו".

 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון רעננה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר