עוזי כהן ז"ל מימין ואילן כהן, צילום פרטי באדיבות המשפחה
עוזי כהן ז"ל מימין ואילן כהן, צילום פרטי באדיבות המשפחה

"הוא עשה הכל בזכות האהבה שלו לאנשים". 15 שנה למותו של עוזי כהן ז"ל

כמו בכל שנה, רבים יגיעו היום לאזכרה לעוזי כהן ז"ל. "כל פעם שאני מגיע לבית הקברות, אני מעדכן את עוזי במה שקרה במשפחה", מספר האח אילן

פורסם בתאריך: 2.2.23 08:02

"הזמן לא מפחית את הכאב, משנה לשנה אני רק יותר מתגעגע", כך אומר אילן כהן, אחיו של סגן ומ"מ ראש עיריית רעננה לשעבר עוזיאל (עוזי) כהן ז"ל. היום (חמישי) תצוין בבית העלמין כפר נחמן בעיר אזכרה במלאת 15 שנה לפטירתו של מי שהיה לאחת מהדמויות המוכרות והאהובות בפוליטיקה המקומית במשך שלושה עשורים. כהן ז"ל נכנס לראשונה למועצת העיר ב-1982 מטעם סיעת הליכוד, היה מספר שנים באופוזיציה, אבל את עיקר שנותיו עשה בצמרת ההנהגה העירונית ברעננה. הוא שימש כסגן ומ"מ ראש העירייה בין השנים 1990-2008, ואף מילא את מקומו של ראש עיריית רעננה לשעבר, זאב בילסקי, כשזה התפטר מתפקידו ב-2005 כדי לכהן כיו"ר הסוכנות היהודית.

כהן נולד למשפחה ברוכת ילדים בת 16 ילדים, אולם שניים מהאחים נפטרו עוד בתימן ואחד נפטר בארץ וכך הם נותרו 13, כשרק אח אחד מאלה שנותרו בחיים היה גדול יותר מכהן. הוריו עברו לרעננה כשהיה בן 14. כהן למד בבית הספר הממלכתי-דתי יבנה ובהמשך בישיבת פורת יוסף בירושלים. הוא שיחק כדורגל בקבוצת הנוער של בית"ר ירושלים ושירת בצבא כלוחם חי"ר. כשהיה בן 21, נהרג אביו בתאונת דרכים, בגיל 56. כהן חזר עקב כך לחבוש כיפה וסייע לאמו בפרנסת המשפחה ובגידול אחיו ואחיותיו. ב-1967 החל לפעול במסגרת ועד בשכונות וב-1970 נבחר ליו"ר ועד שכונת רסקו, שכונת מגוריו. ב-1973 עמד בראש רשימת גח"ל למועצת פועלי רעננה, זכה ושימש בתפקיד במשך שתי כהונות רצופות. במקביל מונה לשתי כהונות כחבר המועצה הדתית. לאחר עליית הליכוד לשלטון היה עוזרו של השר שמחה ארליך ובהמשך עוזרו של השר משה ניסים. הוא היה פעיל נמרץ במרכז הליכוד ואף זכה לפרסום רב בתקשורת בזכות כך. כוחו במרכז הליכוד בלט במיוחד במהלך תכנונה ויישומה של תכנית ההתנתקות, כאשר כהן היה ממתנגדיה.

ב-1982 נבחר לראשונה למועצת העיר ברעננה ובמשך שש שנים שימש כראש האופוזיציה לראש העירייה דאז, בנימין וולפוביץ, ופעל לקידום נושאים בתחומים של איכות סביבה ופיתוח תשתיות. ב-1989 הוא פינה את מקומו בראש הרשימה לזאב בילסקי, שלאחר בחירתו לראשות העירייה, מינה כאמור את כהן לסגנו ולממלא מקומו. לאורך 26 שנות כהונתו במועצת העיר כהן היה אחראי על מינהל חזות פני העיר שכלל סמכויות בתחום רישוי עסקים, ניקיון וחזות העיר, הפיקוח העירוני, שילוט ופרסום חוצות, תברואה ורשות החנייה. הוא שימש גם כיו"ר האגודה לתרבות הדיור, יו"ר ועדת בטיחות בדרכים ויו"ר ועדת שכונות. אחרי עזיבתו של בילסקי, מילא כהן, אמור, את מקומו עד לבחירות. כשנחום חופרי נבחר לראשות העירייה המשיך כהן בתפקידו כסגן.

 

כהן, שנולד ב-1 במאי 1952, הלך לעולמו לפני כ-15 שנה, ב-18 בינואר 2008, בגיל 55, כתוצאה מהתקף לב. אחרי מותו של כהן, נבחר אחיו אילן לכהן כחבר מועצת העיר מטעם סיעת הליכוד והוא מכהן כחבר מועצה עד היום.

"כל פעם שאני מגיע לבית הקברות, אני מעדכן את עוזי במה שקרה במשפחה", אומר אילן בכאב לצומת השרון. "השנה, למשל, אספר לו שהנכד שלו חגג בר מצווה, נכד אחר מתחתן, נולד לו עוד נכד, הבן שלי בקורס קצינים, הבת של אחי התחתנה. אני יודע שהוא יהיה מאושר כי המשפחה הייתה חשובה מאוד לעוזי והוא מאוד חסר".

אתה מרגיש את החוסר הזה כל הזמן?
"בוודאי. אני משמש כמשנה לראש העיר וכמחזיק תיק איכות הסביבה, תפקידים שעוזי מילא. אני מרגיש שעוזי שלח אותי לעשות את התפקידים האלה, בזכותו אני פה ואני מקווה להמשיך את מעשיו, ולכן אני תמיד משתדל לעזור לכל מי שפונה, ולא משנה לי מאיזו מפלגה הוא. הוא תמיד היה מוצף בפניות ולימד אותנו לעשות הכל באהבה. אבל אני לא מצליח להבין איך הוא הצליח להשתלט על הכל, בתקופה שלא היה ווטסאפ, מיילים או טלפונים חכמים, הוא עשה הכל בזכות האהבה שלו לאנשים והייתה לו עשייה רבה. עד היום אנשים מוקירים לו תודה ולא סתם מגיעים מאות אנשים לאזכרה שלו מדי שנה, כולל שרים וחברי כנסת, למרות שהוא נפטר כבר לפני 15 שנה והוא לא יכול להחזיר להם שום טובה בחזרה. הם מכירים במנהיגות שלו ובאישיות שלו, ולנו במשפחה הוא חסר גם כאבא וכאח".

תגובות

אין תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון רעננה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר