יאיר ז"ל ואורה שני, צילום באדיבות המשפחה
יאיר ז"ל ואורה שני, צילום באדיבות המשפחה

"הוא היה איש מיוחד". הלך לעולמו יאיר שני, שסייע במשך עשרות שנים לפצועי צה"ל

אבל כבד על מותו של האיש שהקים את אגודת הידידים של בית לוינשטיין, היה יקיר העיר וסייע רבות לפצועי צה"ל וכוחות הביטחון. "לא היינו רק בעל ואישה, עשינו הרבה דברים ביחד, אומרת בכאב אשתו, אורה

פורסם בתאריך: 7.2.23 08:40

"הוא איש מיוחד, כלומר היה איש מיוחד", אומרת בעצב אורה שני על בעלה יאיר ז"ל, שנפטר השבוע, ועדיין מתקשה לדבר עליו בלשון עבר. "לא כל כך קל להשאיר מאחור 60 שנה של אהבה אינסופית. לא היינו רק בעל ואישה. עשינו הרבה דברים ביחד. גם את העמותה של ידידי בית לוינשטיין הקמנו ביחד".

יאיר שני, היה בן 82 במותו. הוא היה רואה חשבון מצליח, אבל מאז ומתמיד רכש חיבה ואהבה לחיילי צה"ל ולאנשי כוחות הביטחון. "ב-1982 פרצה מלחמת לבנון הראשונה. יאיר כבר היה מתנדב במשמר האזרחי, צלף מצטיין, ואני הייתי באגודה למען החייל", מספרת אורה. "חילקנו חבילות לחיילים בצמתים. אבל אז התחילו להגיע לבית לוינשטיין חיילים עם פגיעות קשות, חלקם עם פגיעות ראש. אנחנו גרים קרוב לשם והחלטנו להגיע לשם, לעזור ולתמוך. לא הסתפקנו בעזרה לפצועים בבית החולים. היינו מתקשרים לכל מיני מקומות כמו מסעדות, בתי מלון ומבקשים שיארחו פצועים ויתנו להם גוד טיים, וכך נולדה אגודת הידידים. אנחנו התמקדנו בפצועי צה"ל, כוחות הביטחון וחיילים שהם נפגעי טרור".

במשך 40 שנה המשיכו בני הזוג שני לפעול למען הפצועים בהתמדה ובמסירות למרות גילם המתקדם. בהתחלה התנדבו פעמיים בשבוע ובשנים האחרונות הקפידו להגיע מדי יום שני לבית לוינשטיין, לעזור, ובעיקר כדי להוציא את הפצועים לבילוי כלשהו. הפצועים עצמם ראו בהם הורים מאמצים. אורה זוכרת במיוחד את המקרה של שרי בן אוריה שנפגעה בפיגוע במלון פארק ואיבדה בו את אביה. "יאיר מיד אימץ אותה ואמר לה 'שרי, מעכשיו אני אבא שלך'. כזה היה יאיר".

אורה משיכה ומספרת: "באיזה שלב באו אלינו פצועים ושאלו למה אף אחד לא מזמין אותם לחגוג איתו את ערב יום העצמאות. מיד יאיר אמר 'הבית פתוח' וכך נוצר המנהג שכל ערב יום העצמאות באים אלינו למעלה ממאה חבר'ה עם המשפחות. זה ערב חגיגי ומאושר. יושבים יחד ועושים שמח. גם בחנוכה אנחנו עושים מפגש שנתי בחוות רונית עם אמן אורח וצמרת צה"ל. עכשיו הפצועים באים לנחם ושואלים אם אני אמשיך גם בלי יאיר ואני אומרת שכן".

 

ב-2016 קיבלו בני הזוג שני את אות יקיר העיר על פעולות ההתנדבות שלהם וכן קיבלו את פרס ההסתדרות למתנדב ואת אות הנשיא למתנדב. אורה היא יו"ר האגודה למלחמה בסרטן בעיר ויאיר היה לצדה גם שם, אחראי על הקופות ועל החשבונות. ב-1984 הקימו עם רינה ברטל את מרכז הסיוע לנפגעות אונס ותקיפה מינית, הפועל בהצלחה רבה עד היום (ליווי נשים למשפטים, תמיכה נפשית אישית, תורנויות 24 שעות ביממה).

"בהלוויה בחרתי להשמיע את השיר איפה ישנם עוד אנשים כמו האיש ההוא", אומרת אורה. "זה פשוט הכי מאפיין את יאיר. האו היה איש שקט ונוגע ללב, אבא וסבא מהמם. הילדים תמיד הבינו את המסירות שלו לפצועים וקיבלו את זה. גם בטיולים בשבתות ביקרנו את המשפחות של הפצועים ברחבי ישראל. באמת שהוא היה מיוחד".

יאיר שני ז"ל הובא למנוחות אתמול, יום ראשון. הוא הותיר אחריו את אשתו, ארבעה ילדים ותשעה נכדים.

יהי זכרו ברוך.

מערכת צומת השרון משתתפת בצער המשפחה.

תגובות

תגובה אחת
תגובה אחת
  1. נחמיה

    תיקון טעות : אורה ויאיר קיבלו את התואר "יקירי העיר" בשנת 2008 (לא 2016).

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון רעננה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר