המקום בו אמור לקום מרכז הנוער ברעננה צילום פרטי
המקום בו אמור לקום מרכז הנוער ברעננה צילום פרטי

כעס גדול של תושבים בנווה זמר על העירייה בשל המיקום המתוכנן של מרכז הנוער

מרכז הנוער אמור להיבנות בסמוך לבנייני מגורים ותושבים רבים זועמים: "מצאו פתרון להשתוללות של הנערים ליד המרכז המסחרי והעבירו את הבעיה אלינו". לתושבים טענות גם אל ועד השכונה

פורסם בתאריך: 12.2.23 08:51

כוונת העירייה לבנות מרכז נוער מעל מבנה ציבור הסמוך מאוד לבנייני מגורים בשכונת נווה זמר בעיר, מעוררת התנגדות וכעס בקרב דיירים המתגוררים בבניינים הסמוכים. למרות שמועצת העיר כבר אישרה את המיקום ואת התקציב להקמת המרכז, בקומה שנייה, מעל מבנה של גני ילדים, פועלים הדיירים במרץ בניסיון לבטל את ההחלטה. בנוסף לשיחות שלהם עם ראש העירייה, חיים ברוידא, וגורמים נוספים בעירייה, התושבים כתבו עצומה הקוראת לביטול הכוונה להקים מרכז נוער במקום ועד כה החתימו עליה מעל כ-200 תושבים. מהעירייה נמסר: " מיקום המרכז נקבע בהסתמך על צרכי השכונה".

כאמור, המרכז מתוכנן לקום בקומה השנייה של מבנה ציבורי שניצב בסמוך לבנייני מגורים שבהם כ־300 דירות. מדובר ברחובות ובהם רחוב עלי מוהר, בני אמדורסקי ועוזי חיטמן. בקומה השנייה מתוכננת גם הקמתו של בית כנסת, למרות שלטענת התושבים מדובר בשכונה שיש בה רוב חילוני מובהק. מרכז הנוער אמור לפעול מדי יום עד השעה 21:00 (כשבמקור היה אמור לפעול עד 23:00), ובכלל זאת בסופי שבוע.

תרשים האזור בו אמור לקום מרכז הנוער ברעננה, צילום ותרשים באדיבות התושבים

תרשים האזור בו אמור לקום מרכז הנוער ברעננה, צילום ותרשים באדיבות התושבים

מעבר לחששם של התושבים ממפגע הרעש שמרכז הנוער עלול לייצר, לטענתם, בשכונה קיים חוסר במבני ציבור חשובים כמו מתנ"ס ומרכז לקשיש. הם סבורים שניתן היה להקים את המבנים האלה בקומה השנייה של מבנה הגנים, ובכך הם היו מביאים תועלת רבה יותר לציבור וגם לא מרעישים לשכנים. הם אף הציעו לעירייה למקם את מרכז הנוער במקום אחר בשכונה, אולם זו, לטענתם, סירבה.

בעצומה ובמכתב שנשלחו השבוע לעירייה טוענים התושבים: "הניסיון מלמד כי מרכזים דומים שהוקמו בסמוך לבנייני מגורים ברעננה ובערים נוספות גורמים למטרדי רעש מתמיד, כולל שימוש בנפצים, לפגיעה בשטחי ציבור, ללכלוך ולוונדליזם". הם הביעו חשש שמרכז הנוער ימשוך אליו בני נוער גם חוץ לשכונה ואולי אף מערים אחרות. "גם ככה הפיקוח העירוני לא מצליח להשתלט על מוקדי נוער הקיימים ברעננה כמו ברחוב אחוזה וברחוב הנשיאים", אומר אחד התושבים.

עוד מוסיף התושב שלפי בדיקה של חלק מהמתנגדים, מרכזי נוער דומים שקמו בערים כמו תל אביב, רמת גן, פתח תקוה, קריית אונו ועוד, הוקמו על ידי העיריות באזורי תעשייה, במרכזים מסחריים, בסמוך לכבישים ראשיים, וגם בבתי הספר ובחטיבות. "אף אחד מהם לא הוקם בלב שכונת מגורים שקטה. אנחנו, שבחרנו בכוונה לא לגור ליד מוקד רעש כמו המרכז המסחרי, מוצאים את עצמנו עכשיו בלב הסערה, כשיהיה לידינו מוקד תמידי של רעש".

 

תושבת נוספת מסבירה: "תושבים מהשכונה שגרים בסמוך למרכז המסחרי סובלים מאוד מנפצים, ונדליזם, צעקות של בני נוער. זה קורה כמעט כל לילה והעירייה לא מצליחה לבצע אכיפה נגד התופעה הזאת. ועד השכונה הלך לעירייה ודרש פתרון. מה הם עשו? אנחנו, התושבים שגרים ליד המרכז המתוכנן שמענו על כך דרך פוסט של מישהי מהוועד שבישרה שיקום המרכז לידינו בתור מענה ופתרון לבעיה של ההשתוללות של הנערים ליד המרכז המסחרי. כלומר, במידה מסוימת העבירו את הבעיה אלינו. זה יהיה פתוח עד השעה 21:00 בלילה כל יום ונצטרך להתמודד עם הרעש מהמרכז. לאחר מכן, בשעה שיסגרו את המרכז, מי מבטיח לנו שהם ילכו הביתה ולא יישארו לשבת ולהרעיש מתחת לחלונות שלנו? וככה זה יהיה כל יום. בבוקר יש לנו את הרעש מהגנים, שזה רעש של ילדים קטנים, ועוד איכשהו נסבל, וגם בשעות האלה הרבה בעבודה, אבל בלילה, אנחנו צריכים לסבול את הרעש של בני הנוער, עשרות בני נוער כל לילה?".

יש לך מושג למה העירייה דחתה את הצעתכם למקום חליפי?
"הצענו מקום בצפון השכונה שבו אין בתי מגורים. בעירייה אמרו לנו שזה לא טוב, כי שם אין מי שיפקח עליהם. לא הבנתי, אנחנו, הדיירים, צריכים לפקח על בני הנוער, ולשמור שהם לא יעשו כלום? בנוסף, מעבר לרעש, ידוע שבני נוער מעשנים, אולי גם שותים. אני מפחדת שהם יהיו בקומה השנייה ויזרקו בדלים ובקבוקים למטה לגינה של גני הילדים. זה לא מצב אופטימלי בכל היבט ולא ברורה לי ההתעקשות של העירייה".

ועד השכונה לא תומך בכם?
"לא. חלק מהוועד שרצה לפתור את הבעיה ליד המרכז המסחרי מרוצה מהפתרון של העירייה. חלק אחר תומך בנו, אבל לא רוצה לצאת נגד החלק השני ואנחנו נלחמים את המלחמה הזאת לבד. אבל אנחנו חייבים להיאבק עכשיו ולא לחכות ולראות מה יהיה בעתיד עם המרכז, כי אחרי שהוא יקום ויהיה עובדה קיימת יהיה הרבה יותר קשה להילחם נגדו".

מהעירייה נמסר: "העירייה מעודדת הקמתם של מרכזי נוער בעיר, ורואה בכך אחריות עירונית התואמת את תפיסת משרד החינוך בנושא כמו גם מענה לביקוש שעולה מקרב תושבי העיר והאזור לקיומם של מרכזי נוער. לבקשת תושבי השכונה וועד השכונה הוחלט על הקמת מרכז נוער חדש במבנה העירוני הקיים ברחוב עלי מוהר בצד צפוני של המבנה. בהקמת המרכז החדש, נענתה העירייה לרצון הציבור ותושבי השכונה להרחבת מרכזי הנוער בעיר בהקמת מרכז חדש וייחודי. מיקום המרכז נקבע בהסתמך על שיקולים וצרכי השכונה. המרכז לא יהיה פתוח אחרי 21:00 בכל השבוע, לרבות בסופ"ש, שעות פתיחה אלו יאפשרו לנו לבחון את הצרכים והמענים ולראות שהמקום אינו מהווה מטרד לסביבה. ניסיון העבר המצטבר בעיר, כמו גם בערים שכנות, אינו קושר בין פעילות מרכזי הנוער למטרדי רעש".

תגובות

2 תגובות
2 תגובות
  1. שכן מנווה זמר

    זה באמת מאוד מטריד, לא הגיוני לפתוח מרכז נוער בלב השכונה בין הבניינים

  2. מעיין

    ממש מתסכל!!! קנינו דירה בכל כך הרבה בכסף בשכונה שנחשבת לאחת הטובות ברעננה ובונים לנו מתחת לחלון מרכז נוער! חבל שהעירייה מתעלמת מהנושא הזה ולא עוזרת לנו! הרי אם היו בונים בית נוער מתחת לחלון של ראש העיר הוא לא היה מסכים לזה! מספיק לראות מה קורה במרכז המסחרי בנווה זמר כדי להבין מה יילך כשיהיה ריכוז של אותם בני נוער במקום אחד ועוד כמו שנאמר שיהיה פתוח עד השעות הקטנות של הלילה!( כולל שישי שבת)

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון רעננה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר