רחוב בנווה זמר, צילום עופר אקלר
רחוב בנווה זמר, צילום עופר אקלר

תושבים בנווה זמר שואלים: איפה עצי הצל שאמורים להיות ברחובות השכונה?

התושבים חוששים מחוסר צל ברחובות גם בשנים הבאות, אחד מהם אף מתייחס לתכנית המתאר. העירייה: "שכונת נווה זמר עומדת ביעדי התכנון כפי שנקבעו בתוכנית הפיתוח של השכונה, ובכלל זאת בתחום נטיעות העצים"

פורסם בתאריך: 1.3.23 08:46

תושבים בשכונת נווה זמר בעיר מביעים חשש כי שכונתם עלולה להישאר, לפחות בשנים הקרובות, ללא עצים ירוקים ומטילי צל. זאת לטענתם, בניגוד לתכנית המתאר העירונית של השכונה, שהבטיחה כי השכונה תהיה נטועה בעצים רבים. בעירייה, לעומת זאת, טוענים כי "השכונה עומדת ביעדי התכנון, ובכלל זאת בתחום נטיעות העצים".

עופר אקלר, תושב השכונה, אמר השבוע: "אני גר שנתיים בשכונה. לפני שעברתי לגור בשכונה, עברתי בצורה מאוד מעמיקה על תכנית המתאר של השכונה. היא מאוד מפורטת, כמו שצריך, ואני עוקב אחריה. אני מבין שהשכונה עדיין בבנייה וזה אולי מה שמעכב את שתילת העצים שהובטחו, אבל בכל זאת הייתי רוצה לדעת מה התכניות של העירייה בנושא. אני מקווה שוועד השכונה יבדוק, ואם לא, אנסה אני לבדוק".

ניתן לראות בינתיים עצים ששתלו בשכונה.
"העצים ששתלו עד כה לא יגדלו להיות עצי צל ובתכנית הובטחו עצי צל. אני מבין שאת עצי הדקל שהובטחו בתכנית לא ממהרים לשתול היום בגלל הבעיה של חדקונית הדקל, אבל יש עצים אחרים וצריך לשתול אותם, וכמובן, כאמור, את העצים שיתנו צל. באקלים שלנו, עצי צל הם דבר חשוב וחיוני. צריך גם לקחת בחשבון שאם ישתלו עצים צעירים בתקופה זו, ייקח כמה שנים עד שהם יגיעו לגודל שייתן צל משמעותי".


הצטרפו לערוץ הטלגרם של צומת השרון רעננה


 

 

תושב נוסף אמר: "אנחנו גרים בשכונה שיש בה הרבה משפחות צעירות עם תינוקות וילדים קטנים וגם אנשים מבוגרים. עצים, ובמיוחד עצי צל, חשובים לכולם. כשהולכים ברחוב ללא צל מרגישים חום ולחות וזה לא נעים. בנוסף, עצים נותנים חמצן, מסננים קרינה ורעש, סופחים פיח ופחמן דו חמצני ועוד. אין ספק שהם חשובים והעירייה צריכה לעמוד בהבטחתה. בחלק מהמקומות יש עצים שהיזמים נטעו, אבל העירייה היא זו שצריכה לטעת עצים במקומות הציבוריים, כולל ברחובות".

מהעירייה נמסר: "שכונת נווה זמר עומדת ביעדי התכנון כפי שנקבעו בתוכנית הפיתוח של השכונה, ובכלל זאת בתחום נטיעות העצים. בהתאם לתוכנית המתאר, בוצעו בשכונה נטיעות של עצי צל בוגרים, בכפוף לגדלים ולסטנדרטים שנקבעו על ידי משרד החקלאות, המבטיחים סיכויי קליטה אופטימאליים. לרווחת תושבי השכונה, ולהשגת שגשוג מירבי, ניטעו בה במגוון מיני עצים, בעלי מופעים שונים של צל, פריחה ושלכת, שהותאמו על ידי מיטב גורמי המקצוע בעירייה, מפרי ניסיונם, ומתוך חשיבה ותכנון מיטבי.יצוין, כי פרק הזמן הנדרש לצמיחת עץ מוערך במספר שנים עד להגעתו לגודלו הסופי".

תגובות

2 תגובות
2 תגובות
  1. מיכל

    הקבלנים עבדו על העירייה ועל התושבים. תראו את פארק נווה זמר – אין צל על עמדות הישיבה כפי שהובטח. לא מדבור אפילו בעצים. עירייה מוזרה

  2. עמית

    נווה זמר זו השכונה ברעננה עם הכי הרבה בטון והכי פחות עצים

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון רעננה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר