מקום הנפילה של התושבת, צילום פרטי
מקום הנפילה של התושבת, צילום פרטי

בת 80 שברה צלעות בגלל מדרכה שבורה ברעננה: "זה לא המקרה היחיד"

"שמים מלא קישוטים בכל העיר ומטפחים, אבל אם התושבים נופלים ושוברים צלעות על המדרכה, מה עשינו עם כל הכיסאות והקישוטים?", אומרת בתה של התושבת שנפלה

פורסם בתאריך: 7.3.23 08:33

נראה שחלק מהמדרכות ברעננה הופכות למכשול בפני הולכי הרגל, לפחות אם מדובר בהולכי רגל מבוגרים ולפעמים גם בילדים. את העובדה הזו גילתה, על בשרה, ל', תושבת העיר, אישה בת 80, שבשבוע שעבר יצאה מביתה על מנת ללכת לבית הקפה החביב עליה והסמוך לביתה. ל' לא הגיעה לשם מכיוון שאבן מדרכה שהוזזה ממקומה, כנראה בשל שורשים של עץ גרמה לכך שהיא מעדה והשתטחה על המדרכה לכל אורכה.

"אמא הלכה על המדרכה ברחוב קרן היסוד בדרך לבית הקפה. היא התנגשה באבן של המדרכה שהייתה מורמת יותר וזה הפיל אותה", מספרת נ', בתה של ל'. "היא השתטחה לגמרי על הרצפה. היא שברה כמה צלעות. כל הברך שלה שחורה וכחולה. הכל כואב לה. קשה לה לנשום, קשה לה לשכב. היא אמנם בת 80, אבל הייתה אישה מאוד פעילה, ובבת אחת החיים שלה הפכו לכלום. היא לא יכולה ללכת להתעמל, לא יכולה ללכת לכל פעילות שהיא הייתה עושה. זה מגביל לה לגמרי את החיים".

איך היא מגיבה מבחינה רגשית?
"היא בטראומה. זה אירוע טראומטי בגיל הזה. היא הייתה מאוד מבוהלת מכל הסיפור. נכון שנפילה ברחוב יכולה לקרות לכולם, אבל בגיל הזה מאוד קשה להם. מאוד קשה להם להרגיש שהם יכולים ליפול כי המדרכה לא ישרה בכל מקום, תחושה של חוסר ביטחון. אני רוצה להגיד שזה באמת מסוכן ולא ייחודי רק למדרכה הזאת. לא מזמן הלכתי בנשיאים וגם כמעט נפלתי. מזל שיש לי שיווי משקל יותר טוב והצלחתי להחזיק את עצמי. אין מדרכה אחת ברעננה שהיא ישרה ומתוקנת כמו שצריך. כל השורשים של העצים יוצאים ובכל מקום יש חור".

 

"הייתי רוצה שעובדים של העירייה יעברו, יבדקו אם יש כאלה מפגעים וידווחו", ממשיכה נ', "אבל זה דורש שמישהו ייתן להם תכנית עבודה כדי לשנות את הבעיה. שמים מלא קישוטים בכל העיר ומטפחים. אבל אם התושבים נופלים ושוברים צלעות על המדרכה, מה עשינו עם כל הכיסאות והקישוטים? זה מסכן בעיקר ילדים קטנים ואנשים מבוגרים והליכה זה מאוד חשוב עבורם. יהיה חבל מאוד אם הם לא יוכלו לצאת להליכה כי הם יפחדו ללכת על המדרכות".

נ' שיתפה את המקרה שקרה לאמה גם באחד הפורומים בעיר. תושב אחר שקרא את מה שהיא כתבה סיפר כי היה עד למקרה דומה. לדבריו, הוא עבר בפינה של קרן היסוד וההסתדרות ובמקרה, תוך כדי נסיעה, הצליח להבין באישה מבוגרת, בת 80 או 90 ששכבה על המדרכה בלי לזוז, לאחר שמעדה שם וכל הפנים שלה מדממות.
תגובת העירייה לא התקבלה למרות מספר פניות.

אולי יעניין אותך גם

תגובות

5 תגובות
  1. אליז

    היי, מבינה לגמרה מה עברה כי גם לי קרא אותו דבר , בדרך הביתה בתחילת קרן היסוד נפלתי בגלל מדרכה לא ישרה ושברתי עצבא . עברתי ניתוח עם תלישת האצבע וחודשים של טיפולים פיזיוטרפים.ועדיין אחרי כמעט שנה צריכה לעבור עוד ניתוח . חלוואי שמשהו היה בודקת מידי פעם מהגורמים הרלונטים מצבם הרופף של הרחובות לטובת התושבים .

  2. איקו חסון

    נמאס לנו מהמדרכות השבורות בכל העיר בגלל שורשים ומדרכות מתפרקות במקום להחליף כל הזמן את הערוגות ברחובות הראשיים להכנס למבצע תיקון המדרכות
    הגיע הזמן לכך !!!!!!

  3. אריה

    מדרכות משובשוות.אם התושבים היו מדווחים למוקד העירוני המצב היה משתפר.אני מדווח למוקד העחרוני,ןהתיקון מתבצע תוך יום,אי ימיפ בודדים

  4. שמואל

    לא פעם ולא פעמיים פניתי לעירייה בנוגע למדרכה ברח' הנשיאים, עד היום לא נעשה דבר בנידון. אולי אחרי תביעה משפטית שתחייב העיריה בתשלום פיצויים יתחיל האגף לחזות פני העיר לבצע את תפקידו ולדאוג לכל המדרכות בעיר ולא רק ברח' אחוזה.

  5. תושב מודאג

    ראש עיריית רעננה כושל מזמן! מדרכות שבורות, רעש בכל מקום, נפצים כל ערב, ליכלוך בכל מקום.

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון רעננה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר