ספסלים במרכז המסחרי בנווה זמר, צילום פרטי
ספסלים במרכז המסחרי בנווה זמר, צילום פרטי

ספסלים במרכז המסחרי בנווה זמר מעוררים מחלוקת: "הם נראית כמו ארונות קבורה"

הכל התחיל לאחרונה כשאחד התושבים העלה צילום של הספסלים ברשתות החברתיות וטען כי הם מזכירים לו ארונות קבורה

פורסם בתאריך: 27.3.23 09:22

בזמן האחרון סוערות הרוחות בקרב תושבים בשכונת נווה זמר בעיר. הסיבה לכך היא בחירה של בעלי המרכז המסחרי בשכונה להציב ספסלים בחזית המרכז. התושבים אינם מתנגדים, כמובן, לספסלים אלא חלקם מבקרים את הבחירה בהם, בשל צבעם ועיצובם. הסיבה לכך היא שלפחות לחלק מהתושבים הספסלים שצבעם אפור כהה על גבול השחור מזכירים ארונות קבורה שחורים בעיקר בשל צורתם. לעומת זאת, יש גם מי שטוענים כי הספסלים הם מיוחדים וראויים לשבח. מטעם המרכז המסחרי עצמו בחרו שלא להגיב בנושא.

הכל התחיל לאחרונה כשאחד התושבים העלה צילום של הספסלים ברשתות החברתיות וטען כי הם מזכירים לו ארונות קבורה. "כשאני מסתכל על הצורה והצבע שלהם, הספסלים האלה נראים כמו ארונות קבורה. אני לא מבין מה הם רוצים לקבור שם", אמר אותו תושב. בנוסף, הוא אף צילם את הצד האחורי של הספסלים על מנת להראות כי לספסלים אלה יש שם של דגם שנקרא לא פחות ולא יותר מאשר coffin (ארון קבורה באנגלית). "מה צריך לעשות עם הספסלים האלה?", הוא שאל. "אני חושב שצריך להעיף".

צילום הספסלים עורר תגובות סוערות בקרב התושבים, שחלקם גם ראו אותם פנים אל פנים במרכז וחלקם הביעו תגובות מזועזעות מהעיצוב שלהם. אחד המגיבים אפילו שאל בבדיחות הדעת "בדקתם אם יש מישהו בפנים?". אחרים לא התייחסו לעיצוב וטענו כי "ספסלים כאלה אינם נוחים לישיבה וכי בקיץ הם יהיו חמים לישיבה, זה ממש כוויה" (כנראה בגלל הצבע השחור). יש אפילו מי שחשב כי העירייה היא שאחראית להצבת הספסלים ודרש לסלק את הספסלים שמומנו בכספי משלם המיסים. אולם, ספסלים אלה הוצבו על ידי המרכז המסחרי ולא על ידי העירייה.

 

לעומת זאת, דווקא תושב אחר שהוא אדריכל במקצועו, הביע התלהבות מהספסלים ואמר כי במרכז המסחרי דווקא השקיעו ובמקום לבחור דגם סטנדרטי, בחרו בעיצוב מיוחד ואיכותי בסגנון מאוד עכשווי ומודרני. לדבריו, ספסלים מסוג כזה הם גם יקרים יותר מהדגמים הסטנדרטיים שניתן למצוא במקומות רבים וכי הם נחשבים לספסלים אקולוגיים מכיוון שהם עשויים מחומרים ממוחזרים. "אני דווקא לא חושב שהם נראים כמו ארונות קבורה", אמר האדריכל, "כנראה שזו האסוציאציה של מי שמתבונן".

בדיקה באתר היצרן של הספסלים מגלה כי מדובר בספסלים תוצרת אוסטריה וכי הם עשויים מפוליאתילן. הספסלים נחשבים למודולריים מכיוון שניתן לחבר אותם אחד לשני וליצור צורות שונות. הספסלים באים בצבעים שונים, חלקם דווקא עליזים יותר כמו אדום, ירוק, תכלת או סגול. גורם המעורה בתחום אמר כי מחלקות נוף של ערים נוספות גילו עניין בספסלים האלה. כך שייתכן שבקרוב ניתן יהיה למצוא ספסלים כאלה גם בערים קרובות באזור.

 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת
  1. קובי

    תגובה ברורה של אדריכל. מה האדריכלים מבינים? בגלל שהם יושבים על תקנים של מתכנני ערים ככה התכנון הלקוי מאוד של המדינה נראה. אדריכל לא יכול להיות מתכנן ערים. זאת צורה חשיבה אחרת וחבל שלהם נותנים להחליט

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון רעננה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר