אלרועי בן שבת ז"ל וההודעה על הצעדה
אלרועי בן שבת ז"ל וההודעה על הצעדה

"די לאדישות המוסדות והמערכות". התבטאות ראשונה של רונה בן שבת, אמו של הילד אלרועי ז"ל

היום תתקיים עצרת מיוחדת לזכרו של אלרועי בן שבת ז"ל, שמותו בגיל 13 טלטל מדינה שלמה. "אנו מגדלים ילדים אל תוך חברה אלימה, לא מובן מאליו שהם יגיעו לבגרות, בני לא הגיע", אמרה אמו של אלרועי, במסר למארגני העצרת

פורסם בתאריך: 30.3.23 07:29

המוות המצמרר הזה, של אלרועי בן שבת בן ה-13 מרעננה, טלטל מדינה שלמה לפני מספר שבועות, ועדיין לא ירד מסדר היום. באחרונה התארגנה קבוצת הורים בפתח תקוה לצעדה מיוחדת לזכרו של אלרועי ז"ל, ולמען הגברת המודעות לנושא החרמות והבריונות. היוזמה קיבלה את ברכת הדרך מאמו של אלרועי ז"ל, רונה בן שבת, שאמרה: "עלינו לדרוש שינוי של המצב הזה".

כזכור, אלרועי בן ה-13 מרעננה מצא את מותו בנסיבות טרגיות לפני כמה שבועות לאחר שעבר התעללות נפשית וחרמות מצד חבורת בני נוער. מאז הביעו רבים זעזוע עמוק מהאירועים שהובילו את אלרועי למעשהו הנואש וקראו לשים קץ לבריונות בבתי הספר ובחברות הנוער.

כעת החליטה קבוצת הורים מפתח תקוה בשם 'מצילים את ילדינו' להתחיל לנקוט צעדים מעשיים. את הצעדה ארגנה קבוצת ההורים תחת הסיסמה "שומרים על הילדים של כולנו". היא תתחיל היום, יום חמישי, בשעה 18:00 בצעדה רגלית מהספורטק בסירקין עד כיכר המייסדים. בכיכר המייסדים תהיה התכנסות לעצרת והדלקת נרות לזכרו של אלרועי ז"ל.

מאחורי היוזמה עומדים בני הזוג אלירן סאיג ואילונה בז'יז'ינסקי. הם מכירים את הנושא של חרם ובריונות. ילדיה של בז'יז'ינסקי ממערכת יחסים קודמת עברו יחס דומה במערכת החינוך בעיר. "אנחנו מטפלים בילדים כבר כמה חודשים בעזרת שיחות ופסיכולוגים וגם עוזרים להם להתגבר וללמד אותם ליצור חברויות חדשות ובריאות", אומר סאיג, "אבל כששמענו על המוות של אלרועי זה ממש נתן לנו בומבה ומשם זה התחיל להתגלגל. אני רוצה למנוע את המוות הבא, זאת המטרה שלי. מבחינתי, האירוע הזה הוא רק ההתחלה ולא אשתוק עד שכל המדינה תתעסק רק בנושא החרמות ובבריונות ולא בהפגנות ובביבי".


הצטרפו לערוץ הטלגרם של צומת השרון רעננה


אל סאיג ובז'יז'ינסקי חברה קבוצת הורים גדולה. בנוסף כמה מפורסמים הודיעו גם על תמיכתם. שחקנים מהסדרה שנות ה-90 מארגנים סרטון שיוקרן בעצרת וגם הזמר והיוטיובר מאור גמליאל הודיע שייתכן ויגיע.

סאיג סיפר: "יצרתי קשר עם רונה בן שבת דרך אחת האמהות מקבוצת ההורים שמכירה אותה. סיפרתי לה על הילדים של אילונה ועל היוזמה והיא נתנה לנו את ברכת הדרך".

רונה בן שבת אמרה למארגני הצעדה שהיא תגיע לעצרת. לקראת העצרת כתבה רונה את הדברים הבאים: "אני רונה בן שבת, אמו של אלרועי ז"ל, אבל לא כרונה אני פונה אליכם, אלא כאמא אחת, חרדה ומפוחדת, מתוך קהילה של של הורים דאוגים. הורים לילדים שחוו וחווים אלימות, בריונות, התעללות. קהילה של הורים שמרגישים שאין מוצא ואין פתרון למצב המחריד שבו נמצאים ילדיהם, או שמא יימצאו. אני מדברת אליכם כאמא שאומרת די! די להזנחת ילדינו, די למצב החרדה הבלתי פוסקת, די לאדישות המוסדות והמערכות. הגיע הזמן שכולנו, כולל אלו שאמונים על ניהול כל אותן מערכות ומוסדות, נביט למציאות בעיניים וננקוב בבעיה: אנו מגדלים ילדים אל תוך חברה אלימה והגענו למצב שלא מובן מאליו שהם יגיעו לבגרות. בני לא הגיע. עלינו לדרוש שינוי של המצב הזה. שינוי בבתי הספר, שינוי בקהילה, שינוי בעירייה ושינוי במשרד החינוך".

 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון רעננה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר