חיים ברוידא בטקס יום הזיכרון לשואה ולגבורה ברעננה, צילום שלומי מזרחי, באדיבות דוברות העירייה
חיים ברוידא בטקס יום הזיכרון לשואה ולגבורה ברעננה, צילום שלומי מזרחי, באדיבות דוברות העירייה

יום הזיכרון לשואה ולגבורה ברעננה: בני נוער ידליקו 1,000 נרות זיכרון בטקס המרכזי

עצרת הזיכרון העירונית תתקיים הערב ברחבת יד לבנים תחת השם "שרידי קירות יעידו" ובסימן 80 שנה למרד גטו ורשה. אירועים נוספים יתקיימו מחר

פורסם בתאריך: 17.4.23 08:06

רעננה תציין את יום הזיכרון לשואה ולגבורה תשפ"ג בשורת טקסים ואירועי זיכרון, ובמרכזם עצרת הזיכרון העירונית, שתתקיים היום (שני), 17.4.23, בשעה 20:00 ברחבת יד לבנים. העצרת בשם "שרידי קירות יעידו", תתקיים בסימן 80 שנה למרד גטו ורשה, המרד היהודי הגדול ביותר שפרץ בתקופת השואה, והפך לסמלה המובהק של ההתנגדות והגבורה היהודית בשואה.

תכנית העצרת תכלול הדלקת משואת הזיכרון על ידי בנימין גרוס, ניצול שואה תושב העיר, הנחייה של רותם ישראל ושלומי גולדברג וקריינות של אוהד שחר ואורית זפרן. בקטעי שירה יופיעו מיקה קרני, איתמר שטרוך ושלומי גולדברג. כמו כן, תהיה גם חזנות על ידי החזן קולין שחט ובהשתתפות הרכב נגנים ממרכז המוזיקה רעננה. בעצרת יודלקו על ידי בני הנוער בעיר, כ-1,000 נרות נשמה הנושאים שמותיהם של קורבנות השואה, בני משפחתם של תושבי רעננה. לשורדי השואה הוקצו מקומות שמורים בגוש הישיבה המרכזי. לנוחות התושבים, העצרת תשודר בשידור חי מהיוטיוב באתר האינטרנט העירוני ובעמוד הפייסבוק העירוני.

טקס "לכל איש יש שם", במהלכו יוקראו שמותיהם של הנספים בשואה, יתקיים ביום שלישי 18.4.23, בין השעות 11:00-12:30 במבואת הכניסה לבית יד לבנים. שמות הנספים בשואה יוקראו ידי בני נוער וצעירים, ובנוסף תושבי העיר המעוניינים לקרוא את שמות יקיריהם שנספו בשואה מוזמנים להגיע להקריא את שמותיהם ולמלא דפי עדות במקום.

 

כמו כן, מתחם הצעירים יקיים מפגש זיכרון בסלון, ויארח את ציפי רמתי, בת לזוג הורים שורדי שואה, שתגולל את סיפור חיי משפחתה בשואה, ואת סיפור החיים לצדם. המפגש יתקיים במתחם הצעירים, רחוב התעשייה 11, ביום שני, 17.4.23 בשעה 19:00. מומלץ להירשם מראש במוקד קול טיקט, מספר המקומות מוגבל.

בעיר מתגוררים (נכון לאוגוסט 2022, הנתון העדכני ביותר) 1,118 שורדי שואה. בין הפרויקטים והמיזמים באמצעותם מלווה העירייה את אוכלוסיית שורדי השואה בעיר, בולט מועדון "קפה אירופה", מועדון חברתי, שנועד להוות מענה חברתי תרבותי לשורדי השואה ובו פעילויות תרבות, הופעות ועוד לרווחתם ולהנאתם. המועדון מתכנס אחת לשבוע, ובו כ- 50 חברים, הנהנים מהרצאות, מפגשים מוזיקליים והרמת כוסית בחגים, סיורים, הצגות ועוד. מיזם נוסף הוא מיזם סל"ב – סיוע לשורדים מרותקי בית. במסגרת הפרויקט, נפגשים מתנדבים מקרב תושבי העיר עם שורדי שואה במצב רפואי מורכב בביתם בשיתוף עם מיזם "עכשיו זה הזמן" של עמותת מטב. במיזם נוטלים חלק 25 שורדי שואה מקרב תושבי העיר, הנהנים מפעילות פרטנית בביתם במגוון מישורים, בסיוע מדריכים. כן מתקיימת בעיר סדנת דיאלוג מוזיקלי בינדורית, הפועלת אחת לשבוע וכוללת 15 משתתפים, שורדים ובני נוער, העושים שימוש במוזיקה ככלי לתקשורת וחיבור בין הדורות.

 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון רעננה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר