עיריית רעננה, צילום עזרא לוי
עיריית רעננה, צילום עזרא לוי

משרד הפנים במעקב: עיריית רעננה עדיין לא הביאה לאישור המועצה את תקציב 2023

חבר המועצה ניר קריסטל: "זו בושה וחרפה לרעננה שראש העירייה לא העלה עד היום להצבעה במועצת העיר תקציב לשנת 2023". דוברות משרד הפנים: "אנו נמצאים במעקב מול עיריית רעננה לאישור תקציבה בהקדם"

פורסם בתאריך: 3.5.23 10:19

למרות שחודש מאי כבר כאן ומדובר בחודש החמישי של תקציב שנת 2023, ראש העירייה חיים ברוידא, עדיין לא הביא לאישור מועצת העיר את תקציב 2023. מדובר באירוע חריג ביותר, מכיוון שלרוב מקובל לדון ולאשר את התקציב של כל שנה בסוף השנה הקודמת, תוך מתן אפשרות להתנגדויות, תהיות ותיקונים. אולם דבר מכל זאת לא נעשה השנה בעירייה מסיבה שאינה ברורה לגמרי. מכיוון שעל פי פקודת העיריות, אפשר לאשר תקציב עירוני לכל המאוחר עד ה-30.3, וגם זאת באישור שר בפנים, ומאחר וגם מועד זה עבר, גם במשרד הפנים התחילו להיות מודאגים מאי הבאת התקציב לאישור והחליטו להיות במעקב מול העירייה בתקווה להבאת התקציב לאישור בהקדם. יצוין כי חוקית, מאחר ועדיין לא אושר תקציב המדינה, אין חובה חוקית לאשר תקציב עירייה עד ה-30.3, אך עדיין מדובר במצב חריג שפוגע בתפקוד השוטף.

צריך להסביר שכאשר תקציב חדש אינו מאושר מסיבה כלשהי, התקציב השוטף והחודשי של העירייה הוא נגזרת של 1/12 מתקציב השנה הקודמת. בצורה כזאת, העירייה מתקשה לתקצב ולקדם פרויקטים חדשים מכיוון שאין להם סעיפים תקציביים. אבל תקציב כזה פוגע במיוחד בכל העמותות והגופים הנתמכים על ידי העירייה: תנועות נוער, קבוצות ספורט, בתי הכנסת, סימפונט רעננה, עמותות חלוקת מזון לנזקקים, מרכז היום לקשיש ועוד. בהיעדר תקציב שנתי מאושר, רשאית העיריה לחלק להן רק 50% מהתמיכה לפי החוק.

 

חברים באופוזיציה בעיר לא ידעו על החלטת משרד הפנים לפעול מול העירייה, אבל הביעו תקווה שהדבר יגרום סוף סוף להבאת התקציב לאישור המועצה. חבר המועצה ניר קריסטל אמר: "לפני 120 ימים החלה שנת 2023. זו בושה וחרפה לרעננה שראש העירייה לא העלה עד היום להצבעה במועצת העיר תקציב לשנת 2023. רעננה מעולם לא עבדה בסטנדרטים כל כך מחפירים".

גורם המעורה בפרטים הסביר כאמור, כי כאשר אין תקציב מדינה מאושר, יכולה העירייה לא להביא את התקציב העירוני לאישור עד ה-31.3, אבל במשרד הפנים סבורים שבכל זאת העירייה צריכה להגיש תקציב.

מדוברות משרד הפנים נמסר: "בהתאם לחוק פקודת העיריות, יש לאשר את תקציב הרשות המקומית עד 31.3, כאשר ניתנת הארכת מועד באישור שר הפנים. מאחר וגם תקציב מדינה לא אושר, הספירה להארכת המועד אינה רלוונטית והרשות פועלת היום בתקציב של 1/12. עם זאת, משרד הפנים נמצא במעקב מול עיריית רעננה לאישור תקציבה בהקדם"

מדוברות העירייה לא נמסרה תגובה.

תגובות

אין תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון רעננה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר