עיריית רעננה, צילום עזרא לוי
עיריית רעננה, צילום עזרא לוי

שביתה מקיפה בעירייה ובמערכת החינוך במחאה נגד קרן הארנונה

מערכת החינוך תושבת היום פרט לחינוך המיוחד. ראשי המחאה ברעננה קוראים לחסום צמתים. העירייה: "רשויות מקומיות חזקות יקרסו ולא יוכלו להמשיך ולהעניק את השירותים לתושבים"

פורסם בתאריך: 15.5.23 08:24

עיריית רעננה תשבית היום (שני) את השירותים המוניציפליים ואת מערכת החינוך במסגרת מחאה של מרכז השלטון המקומי נגד קרן הארנונה שיוזמה הממשלה.

מהעירייה נמסר אתמול: לקראת שביתת השלטון המקומי, שתתקיים החל ממחר, יום ב' 15.5.23, במסגרתה יושבתו שירותים מוניציפאליים ברשויות המקומיות בישראל, מעדכנת עיריית רעננה על השינויים הצפויים והשירותים שיושבתו, לצורך היערכות מיטבית של התושבים. השביתה, בהובלת מרכז השלטון המקומי, לאחר ישיבת חירום של ראשי הרשויות, תתקיים בעקבות הצבעת ועדת הכספים של הכנסת על העברת 'קרן הארנונה' כחלק מחוק ההסדרים, אלא אם יוסר חוק 'קרן הארנונה' מחוק ההסדרים.

להלן התחומים והשירותים שיושבתו:

מערכת החינוך: הבגרות במתמטיקה תתקיים כמתוכנן. גני העירייה, בתי הספר היסודיים, החטיבות והתיכונים לא ייפתחו, למעט כאמור הבגרות במתמטיקה. בתי התלמיד לא יופעלו. גני היול"א לא יפעלו.

חינוך מיוחד: מוסדות החינוך המיוחד – גני החינוך המיוחד ובתי הספר איזי שפירא, ליאור ואגם, ימשיכו לפעול כסדרם, לרבות מערך ההסעות. כיתות החנ"מ בבתי הספר הרגילים וגני היול"א חנ"מ יפעלו כסדרם. ועדות זכאות ואפיון- יתקיימו כסדרן. *ייתכנו שיבושים בהפעלת המסגרות בשל חוסר מענה ומסגרות לילדי צוותי החינוך.

הסעות תלמידים: יתקיימו הסעות לגני חנ"מ, ולבתי הספר ליאור אגם ואיזי שפירא, לכיתות החנ"מ בבתי הספר הרגילים ולמוסדות חנ"מ מחוץ לעיר.

קבלת קהל: לא תתקיים קבלת קהל בכל אגפי העירייה, ולא יוענק מענה טלפוני ושירות עד הבית. הסיירת, מערך הביטחון והמוקד העירוני יפעלו כסדרם ובמתכונת מתוגברת לרווחת התושבים בטלפון 9107*.

רווחה ושירותים חברתיים: לא תתקיים קבלת קהל, ביקורי בית ומענה טלפוני למעט מקרי חירום. מועדוניות הרווחה יפעלו כסדרן. אנו נמשיך להתעדכן אודות מתווה המחאה של מטה השלטון המקומי ונעדכן בהתאם ברשתות החברתיות וערוצי המידע העירוניים.

הקמת קרן הארנונה משמעותה העברת חלק מהכנסות הארנונה העסקית של רשויות מצליחות לקרן מיוחדת שתעניק מענקים לכל רשות שתקדם בניית יחידות דיור. במילים אחרות, כפי שטוענים ראשי רשויות המתנגדים לכך, המשמעות היא שרשויות חזקות ייאלצו כעת לוותר על חלק מהכנסותיהן על מנת לממן רשויות חלשות יותר, במקום שהמדינה תעשה זאת.

ראשי המחאה נגד המהפכה המשפטית ברעננה יצאו ביום ראשון (אתמול) בקריאה לעירייה, לראש העירייה חיים ברוידא ולחברי המועצה, להתנגד לרעיון קרן הארנונה. "מיסי הארנונה שאנו משלמים נועדו לאפשר למועצות המקומיות לממן את התפעול השוטף בישובים בהם אנו גרים, ולא לממן ישובים חלשים כלכלית. לשם כך, עומדות לרשות הממשלה הכנסות אחרות", אומרים ראשי המחאה. העירייה: "ראש העירייה ימשיך להביע מחאתו בכל הזדמנות, בהתנגדות נחרצת להקמת הקרן".

לכך, כאמור, מתנגדים ראשי המחאה ברעננה והם יצאו בקריאה גם לראש העירייה ולחברי המועצה לפעול בנדון. חגי פרנקל, אחד מראשי המחאה, אמר בשם חבריו למחאה: "אני לא מבין איך זה שנושא כזה מהותי נפקד מסדר היום של מועצת העיר, איך לא נלחמו בזה מזמן? ולמה הם גם לא עושים שום דבר עכשיו, כשחלק מראשי הרשויות במדינה כבר התחילו להילחם?"

 

פרנקל אומר שהציבור וראשי המחאה מצפים למעשים ולא להצהרות ומכתבים מצד נבחרי העיר. "הצהרות ודיבורים לא מעניינים אותנו", אומר פרנקל. "אנחנו מסתכלים רק על מעשים ואנחנו גם מוכנים להתייצב ולעזור לנבחרי העיר לבצע את המעשים האלה. אם צריך להשבית את העיר, נשבית אותה. אם צריך לחסום את צומת רעננה, נחסום אותה. אם צריך להעלות את התושבים על אוטובוסים להפגין מול הכנסת, ביחד עם התושבים של שאר ערי השרון, חיפה ותל אביב, נעשה זאת. אנחנו אומרים מספיק. זאת גרסה נוספת של אפרטהייד, אלא שהפעם לא מדובר על רקע של צבע עור, אלא על רקע של רמת הכנסה סוציו אקונומית ולכן אנחנו אומרים מספיק. אם השלטון המקומי לא יעשה את זה, אנחנו נעשה את זה. אנחנו מקבלים הרבה פניות וחיזוקים מתושבי רעננה. חלק מהם מעלים את האפשרות שלא לשלם ארנונה כמחאה. אני מדגיש שאלה הן תגובות של חלק מהציבור, אנחנו לא קוראים למרד מיסים, אבל ברור לנו שהציבור רוצה שנילחם למענו".

בתוך כך, יו"ר האופוזיציה, חברת המועצה רונית וינטראוב, פנתה לברוידא בבקשה לכנס בדחיפות את מועצת העיר על מנת לדון במה שהיא מכנה "שערוריית קרן ארנונה שתפגע באיכות החיים של מעמד הביניים השחוק והיצרני, ברעננה ובארץ כולה". במכתבה לברוידא מסבירה וינטראוב כי "איזורי המסחר והתעסוקה של העיר נבנו במחשבה, וזכו לטיפוח וטיפול מתמיד. רעננה חותרת זה שנים להגדיל כל העת את מאזן הארנונה העסקית לעומת זו המשולמת ממשקי בית פרטיים, משום שכל ניתן לספק רמת שירותים טובה לתושבי העיר בכל התחומים, ובאותה העת להמשיך בפיתוח ובנייה של איזורי מגורים חדשים. תושבות ותושבי רעננה משלמים מיסים באדיקות. אחוז הגביה נע סביב ה-95% על אף שעבור רבים מדובר בנטל כלכלי מורגש וכבד".

וינטראוב מזהירה כי "אם תתממש רוע הגזירה, תהיה זו פגיעה אנושה באיכות החיים של תושבות ותושבי רעננה. מדובר בהחלטה בעייתית ברמה הארצית והמקומית. אנחנו מחויבים להיאבק ולהיות קול גבוה וצלול במאבק הארצי". היא מציינת גם כי עד כה קולו של ברוידא לא נשמע בנושא וכי זו העת לפעול ובתוך כך גם מבקשת ממנו לאשר סוף סוף את תקציב העירייה.

מדוברות העירייה נמסר: "יישום קרן הארנונה עתיד להוביל את רעננה ורשויות חזקות נוספות למעמד של רשויות הנדרשות לסיוע בעצמן בעוד שנים ספורות. הרשויות המקומיות הן כיום החוסן החברתי של מדינת ישראל. פגיעה כלכלית בהן, תגרום לכך שגם רשויות מקומיות חזקות, יקרסו ולא יוכלו להמשיך ולהעניק את השירותים לתושבים. העירייה מוחה כנגד יישום המהלך, שעתיד להוות בכייה לדורות. ראש העירייה השמיע קולו בדיון ראשי הרשויות בוועדת הכספים של הכנסת בנושא, וימשיך להביע מחאתו בכל הזדמנות, בהתנגדות נחרצת להקמת הקרן".

 

תגובות

תגובה אחת
תגובה אחת
  1. תושבת רעננה

    מהתחלת בחירתו של ראש העיר רעננה חיבק את הדתיים/חרדים יתר על המידה.עם התנהלות כזאת העיר תצטרך בעצמה תמיכה

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון רעננה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר