גלי שחר, צילום פרטי
גלי שחר, צילום פרטי

גלי שחר מבקרת את ברוידא: "התקציב העירוני שייך לתושבים ולא לראש העירייה"

למרות שחלפו חמישה חודשים מתחילת השנה, עדיין אין לעיריית רעננה תקציב מאושר. גלי שחר: "כל ניהול ללא תקציב מאושר הוא עקום, אינו עומד בסטנדרטים של מינהל תקין ופוגע בתושבים"

פורסם בתאריך: 18.5.23 08:10

בימים אלה רבים מתושבי רעננה וערים נוספות בארץ כועסים ומודאגים בשל חוק הארנונה שמקדמת הממשלה והשלכותיו. אבל יש מי שרוצה להזכיר להם שעוד לפני שעליהם להיות מוטרדים מהחוק העתידי הזה, עליהם לשים לב לכך שעדיין אין לרעננה תקציב מאושר לשנת 2023, וזאת למרות שבקרוב חצי שנה תקציבית תגיע לסיומה.
"בישיבת ועדת הכספים האחרונה, שהתקיימה בשבוע שעבר, אליה הוזמנו כל חברי המועצה, נאמר לנו כי התקציב הוכן ואושר על ידי גזבר העיריה והונח על שולחנו של ראש העירייה, חיים ברוידא, וזה שלח אותו למספרי חברי מועצה בקואליציה שלו ושם זה נעצר", טוענת חברת המועצה ויו"ר ועדת הכספים, גלי שחר. "לראש העירייה אין רוב במועצת העיר. מאחר ואנחנו בשנת בחירות, ייתכן שזו הסיבה שהוא מעדיף שלא להביא את התקציב לאישור, מאחר ואין לו רוב. הגשת תקציב לאישור מליאה הוא אחד מאבני הדרך של מנהל תקין בארגון. ארגון לא יכול להתנהל ללא תקציב מאושר וזהו אחד התפקידים המהותיים שלנו כחברי מועצת העיר מהקואליציה ומהאופוזיציה. אנחנו, מייצגים את התושבים וחשוב לנו לשמור על הכסף הציבורי, על האינטרסים של התושבים ולדאוג לכך שהתקציב מנותב למקומות הנכונים. לא ברור למה ראש העירייה לא מאפשר זאת".

כידוע, וכפי שהוסבר בכתבות קודמות בנושא בצומת השרון, כל עוד התקציב אינו מאושר, העירייה מתנהלת מדי חודש על בסיס 1/12 מתקציב 2022. דבר זה עלול לפגוע בתפקוד השוטף של כל מיני גופים, בעיקר כאלה הנתמכים על ידי העירייה, אולם שחר מצביעה על בעיות נוספות הנובעות מכך. "תקציב 2022 לא מתאים למציאות של שנת 2023", היא אומרת. "למשל, תשלומי הארנונה גדלו. יש גידול בהכנסות של 17 מיליון שקלים. לאן הולך הכסף הזה? זה לא ברור כי הוא לא מופיע בתקציב 2022. מה עושים עם תקציב ביטחון העיר? הצרכים שונים מאלה של 2022. מה עם כל הגנים ובתי הספר שנפתחו בשנה האחרונה? אבל מה שהכי חשוב, למה לא משתפים את נבחרי הציבור במידע שהוא כל כך קריטי?".

 

 


הצטרפו לערוץ הטלגרם של צומת השרון רעננה


מה בכוונתך לעשות?
"ראשית, אני יוצאת שוב בקריאה לראש העירייה להביא את התקציב לאישור המועצה. אני קוראת גם לתושבים להצטרף אלינו, חברי המועצה, ולדרוש מראש העירייה להביא את התקציב לאישור. התקציב העירוני שייך לתושבים ולא לראש העירייה. כל ניהול תקציבי אחר הוא עקום, אינו עומד בסטנדרטים של מינהל תקין ופוגע בתושבים. בנוסף, ביקשתי לכנס את ועדת הכספים בכל שלושה שבועות עד שיובא ויאושר התקציב. בינתיים אני מבקשת הרבה מידע שמגיע לי לקבל על פי חוק כדי שיעזור לי להבין מה מנסים להסתיר מאיתנו".

תגובת העירייה תובא כאן כשתתקבל.

תגובות

אין תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון רעננה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר