אבי יוסף, צילום פרטי
אבי יוסף, צילום פרטי

"חייבים דף חדש". אבי יוסף הודיע כי יתמודד על ראשות עיריית רעננה

בין היתר, שואף יוסף לפעול רבות בתחום החינוך בו הוא פעיל בשנים האחרונות, ולמתג את רעננה כ"עיר המשפחות". יוסף הדגיש: "אני לא מציג רשימה ארוכה מדי של מטרות, אבל אלה שאני כן מציג אדאג שיקרו"

פורסם בתאריך: 24.5.23 07:49

אחרי חודשים של ציפייה ושמועות, הודיע אתמול (שני) היזם החברתי ואיש העסקים הרענני עו"ד אבי יוסף, על החלטתו להתמודד על ראשות העירייה בבחירות הקרובות באוקטובר השנה. "עיר של אנשים צריכה ראש עיר של אנשים", אמר יוסף. "את המריבות, הפלגנות והמאבקים האישיים בעשייה המקומית, חייבים להחליף בדף חדש של שיתוף פעולה ואיחוד כוחות". לתנועה החדשה שלו קרא "ביחד".

יוסף, בן 51, נשוי פלוס ארבעה, תושב שכונת הפרחים בעיר מזה 25 שנים, מוכר כפעיל בולט וכבעל משרד עו"ד ברעננה. בשמונה השנים האחרונות הוא משמש כיו"ר הנהגת ההורים של הקמפוס למצוינות וחבר בהנהגת ההורים העירונית. יוסף מביא איתו קבוצה גדולה של פעילים נלהבים, ותומכים רבים ומסורים שדחפו אותו להצגת המועמדות. "לקח לי הרבה זמן להחליט לצאת לדרך", הוא מספר, "ועשיתי את זה רק אחרי שהבנתי שאני לא לבד ושרבים הולכים איתי, ושיש בעיר צמא למשהו חדש ולסגנון אחר".

"רעננה של היום – משותקת בגלל פוליטיקה", ממשיך יוסף, ומבטיח להביא סגנון חדש. "למרבה הצער, בקדנציה האחרונה האינטרס הפוליטי קודם לטובת הכלל. הבחירה בין האלטרנטיבות הקיימות כיום, קצת מתסכלת: האם נגזר עלינו להמשיך להתנצח עוד חמש שנים? אני רוצה להביא דרך אחרת, רוח אחרת, סגנון אחר, וגם להגדיר מטרות חדשות".

הפעילות הציבורית לא זרה ליוסף, שברזומה שלו, בין השאר, הקמת פרויקט לחלוקת מחשבים לילדי רעננה והקמת עמותת עמ"י – עסקים מלמדים ילדים – מתן שיעורים פרטיים לילדים בשיתוף עסקים בעיר. במסגרת העמותה ניתנו בשנים האחרונות אלפי שיעורים בחינם לילדי רעננה. זהו גם אחד מסעיפי המצע שאותו הוא מתכוון להציג: "יש לי ציפיות גבוהות מהחינוך בעיר, שצריך להיות המוביל בארץ", הוא אומר, אחת המטרות היא לייצר מערך עירוני למתן שיעורים פרטיים ולסגירת פערים חינוכיים לכל ילדי העיר הזקוקים לכך, במקביל למסלולי מצוינות ופיתוח כישרונות. בנוסף, אני שואף שכל ילד בעיר יקבל סל של שני חוגים, אני שואף לפתוח באופן הדרגתי את אזורי הרישום של התיכונים כדי לייצר מגוון רחב יותר של אפשרויות ומגמות לימוד עבור צעירי העיר, ואני שואף להגדיל את כמות השעות החווייתיות של ספורט, העשרה, ופיתוח הכישורים שמקבלים ילדים מעבר לשעות הלימוד הפורמאליות".

גם בתחומים אחרים מגיע יוסף עם אג'נדות ברורות. אחד הסעיפים המעניינים יותר במצע, אותו הוא יציג בפני תושבי העיר בימים הקרובים, הוא יצירת מיתוג של "רעננה עיר המשפחות". תכנית מיתוג זו תתממש בין היתר באמצעות יצירת מערך עשיר של פעילויות משפחתיות חווייתיות, הפעלות, תחרויות, אירועים, מחשבה על בני כל הגילאים והתמקדות במיתוג המשפחתי ממש כפי שעשתה חולון שהפכה את עצמה ל"עיר הילדים". יוסף עצמו, איש משפחה שכבר שנים משתף ברשתות החברתיות את חיי המשפחה המיוחדים במשפחתו הפרטית, חושב שניתן להפוך את רעננה לעיר שערך המשפחתיות ואיכות החיים מייצג ומייחד אותה ומשפיע על התושבים החיים בה.

 

גם החזרת הביטחון האישי היא נושא בולט במצע, כשיוסף מבטיח החזרה של סיירת ביטחון חזקה שתשמור על איכות החיים של התושבים, תחזיר את תחושת הביטחון ותילחם בתופעת של חבורות הרחוב, רעש ו-ונדליזם. בנושא התחבורה ליוסף יש תפיסת עולם ברורה לקידום התחבורה הציבורית ברעננה. "חייבים לייצר אלטרנטיבות לרכב – תחבורה ציבורית, רשת שבילי אופניים, פיתוח שבילי הליכה וכיוצ"ב. אם לא נעשה זאת, בשנים הקרובות כולנו נעמוד בפקקים". גם לאומנות יש מקום במצע של יוסף – יצירת קרית אמנים באזור התעשייה, ושיפור חזות העיר והפיכת רעננה לעיר יותר מוצלת ויותר ירוקה.

"בקרוב מאד אציג בפני תושבי העיר תכניות ברורות, יעדים, וחזון", אומר יוסף, "אני אולי אומר דברים שלא כולם יאהבו ולא כולם יתמכו, אבל אני אומר את האמת: זה מה שאני מתכוון לעשות, ואם הציבור ייתן בי אמון –אהיה מחויב לפרוע את ההתחייבויות. אני לא מציג רשימה ארוכה מדי של מטרות, אבל אלה שאני כן מציג אדאג שיקרו. רעננה כפי שאני רואה אותה, תהפוך להיות עיר מובילה, מודל לערים אחרות. ביחד נוכל לעשות, את זה. לא סתם בחרתי לקרוא כך לתנועה שלי, כי זה בדיוק מה שחסר ברעננה של היום".

 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון רעננה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר