שלטים של אבי יוסף על מרפסות ברעננה, צילום פרטי
שלטים של אבי יוסף על מרפסות ברעננה, צילום פרטי

מדוע פקחי עירייה דורשים מתושבים להסיר מהמרפסות שלטים של אבי יוסף?

גורם במטה של אבי יוסף טוען שמדובר באכיפה בררנית: "זה לא נאכף בעבר, אבל יום לאחר תליית השלטים שלנו חוק זה נאכף בזריזות ויעילות כנגדנו". העירייה: "אלו הוראות חוק העזר, האכיפה שוויונית"

פורסם בתאריך: 13.6.23 08:24

כחמישה חודשים לפני פתיחת הקלפיות לבחירות המקומיות הזירה המקומית נראית עדיין רגועה יחסית, אבל מתחת לפני השטח נראה שהעניינים מתחילים להתחמם. בשבועות האחרונים השיקו ניר קריסטל ועו"ד אבי יוסף את הקמפיין שלהם, שניהם נחשבים למועמדים משמעותיים במרוץ.

אז למה מתחממים? עו"ד יוסף, שממש לא מזמן הכריז על כוונתו להתמודד על ראשות העירייה בבחירות הקרובות, טוען כי פקחי עירייה דורשים מתושבים שתלו במרפסותיהם שלטים שלו להסיר את השלטים בטענה שתלייתם מנוגדת לחוק העזר העירוני. במטה של יוסף מספרים שלמרות שהקמפיין הושק רק לאחרונה, כבר הם נתקלים בביקוש לשלטים שלהם, עליהם הסלוגן של הקמפיין על כך ש"רעננה חוזרת לתושבים", וניתן לראות אותם במקומות רבים. בכיר במטה מספר: "מיד עם התחלת תליית השלטים קיבלנו פנייה מהעירייה להסרת השלטים. האמת, הופתענו מאוד. בהתחלה טענה העירייה שהדבר נוגד את חוק הבחירות דרכי תעמולה, אבל האמת היא שאין בחוק זה שום איסור על תליית שלטים במרפסות ובתים. ההיפך, החוק מתיר ולא אוסר. לאחר מכן נאמר לנו שזה בעצם לא חוק הבחירות דרכי תעמולה שמונע תלית שלטים אלא חוק העזר העירוני מודעות ושלטים".

אבי יוסף, צילום פרטי

אבי יוסף, צילום פרטי

האם זה באמת בניגוד לחוק העזר העירוני?
"אנחנו אמנם מכירים את חוק העזר העירוני מודעות ושלטים אבל חוק זה לא נאכף בבחירות הקודמות בתקופה המקבילה כנגד אף אחד מהמועמדים שתלו שלטים על מרפסות ובתים, לרבות ראש העירייה הנוכחי שהתגאה בפוסט שפרסם במהלך יוני 2018 על תליה של 400 שלטים. חוק זה גם לא נאכף כנגד מאות שלטים שתלויים כעת ברחבי רעננה בנושאים שונים, לרבות נגד ובעד הרפורמה המשפטית. יתירה מכך, העירייה עצמה יזמה והובילה תליה של שלטים רבים על מרפסות ובתים והזמינה תושבים לקבל שלטים כדי לקדם מאבק ציבורי שהיא עצמה ניהלה. החוק לא נאכף כנגד שלטים של ראש העירייה המכהן שהיו תלויים על חלק מהבתים במשך חמש שנים עוד מהבחירות הקודמות. אבל, הפלא ופלא, יום לאחר תליית השלטים שלנו חוק זה נאכף בכזאת זריזות ויעילות כנגדנו".

 

מה בכוונתכם לעשות?
"התחושה היא שמישהו מנסה להגביל לנו את חופש הביטוי, שמישהו מפעיל כנגדנו אכיפה בררנית, שמישהו נבהל ומנסה לעצור מועמד חדש, אך בעיקר עולות שאלות קשות ביחס לשיקולים העומדים מאחורי מתן ההנחיה להסרת השלטים. בשלב זה אנו שוקלים את צעדינו. אין לנו שום כוונה להפר את החוק. אם נצטרך נפנה לתושבים ונבקש מהם להסיר את השלטים. אולי יורידו לנו את השלטים אבל לא יעצרו את הסחף".

מהעירייה נמסר: "עיריית רעננה פועלת בהתאם להוראות חוק העזר המתייחס לתקופה הקודמת ל-90 יום לפני מועד הבחירות, לפיו הצבת כל שילוט בחירות מצריכה אישור ועדת שילוט לקבלת רישיון, ולתשלום אגרה. הנחיה זו נמסרה באופן שוויוני לכל המועמדים ונאכפת בהתאם. עיריית רעננה מחויבת לנהוג לפי הנחיות הדין ודורשת מכלל המועמדים לפעול בהתאם כדי שלא לפגוע בטוהר הבחירות. האכיפה בנושא זה שוויונית ומצופה מכלל הגורמים להתנהל כיאות וכמתחייב בדין לפי הוראות משרד הפנים, חוקי העזר העירוניים וההנחיות הרלבנטיות".

אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת
  1. אלי רוזן

    חיים ברויידא לא יהיה יותר ראש עירית רעננה . ראש עיר כושל בכל התחומים מבזבז את כסםי הציבור על שתילים ומיותרים , אין לו תקציב שילך הביתה

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון רעננה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר