משאיות בכניסה למרכז המסחרי בסשה ארגוב בנווה זמר ברעננה, צילום פרטי
משאיות בכניסה למרכז המסחרי בסשה ארגוב בנווה זמר ברעננה, צילום פרטי

"זאת סכנת נפשות": תלונות על הדרך שנקבעה לכניסת משאיות למרכז המסחרי

"לא ברור לי למה העירייה אישרה כזו תכנית ולמה לא דרשו חניון גדול יותר למשאיות האספקה", אומר אחד התושבים. בעירייה אומרים: "דרכי התנועה והחניה בנווה זמר הוקמו בהתאם למתוכנן ולתב"ע"

פורסם בתאריך: 14.6.23 08:05

תושבים המתגוררים בסמוך למרכז המסחרי של חברת שבירו ברחוב סשה ארגוב בשכונת נווה זמר בעיר, מתלוננים על כך שהעירייה אישרה את כניסת המשאיות אל המרכז המסחרי. אין להם כמובן התנגדות לכניסת משאיות, אבל לטענתם, אופן הכניסה והצורך של המשאיות לפרוק סחורה במקום גורם להיווצרותם של פקקי תנועה במקום באופן קבוע וכן מסכן את ביטחונם של הולכי הרגל ורוכבי האופניים, ובהם ילדים. בעירייה טוענים מנגד: "דרכי התנועה והחניה בשכונת נווה זמר הוקמו בהתאם למתוכנן, וכפי שנקבע בתב"ע בהתאם לצרכים העולים מן השטח".

אחד התושבים, העובר מדי יום במקום, טוען: "יש שביל אופניים לכל אורכו של רחוב סשה ארגוב. כמו כן, יש שלושה בתי ספר הצמודים לכניסה לחניה של המרכז המסחרי הממוקם שם. יש מאות תלמידים שמדי יום משתמשים בנתיב האופניים ובמעבר החצייה. אבל הכניסה הנוכחית לחניה משותפת גם לפריקת משאיות אספקה וגם לרכבים הפרטיים ונמצאת באמצע הדרך שבה עוברים הילדים. למיטב הבנתי בתכנית המקורית הייתה אמורה להיות כניסת משאיות מרחוב ויצמן ולא ברור לי מה גרם לשינוי בתכנית".

 

מה קורה שם כיום?
"יש שם פקק תמידי שנגרם מכך שהחניון של המרכז המסחרי מאוד קטן ויש בו מקום אולי לשתי משאיות בלבד ולמשאיות המגיעות אין לאן להיכנס. הן עומדות איפה שהן יכולות: על השביל, על המדרכה מחוץ למרכז ועוד. כתוצאה מכך יש שם פקק תמידי כי הן חוסמות את הכביש ואת הכניסה לחנייה. בנוסף, יש מרחב ראיה לקוי לילדים שחוצים ברגל/באופניים/בקורקינט. זאת סכנת נפשות ועניין של זמן עד שיהיו פגיעות בגוף חלילה. לא ברור לי למה העירייה אישרה כזו תכנית ולמה לא דרשו חניון גדול יותר למשאיות האספקה".

מהעירייה נמסר: "דרכי התנועה והחניה בשכונת נווה זמר הוקמו בהתאם למתוכנן, וכפי שנקבע בתב"ע בהתאם לצרכים העולים מן השטח. רחוב וייצמן משמש ציר תנועה מרכזי בעיר שאינו מאפשר כניסה נפרדת, וכך גם תוכנן ובוצע בפועל. העירייה מציבה את שלומם וביטחונם של תושבי העיר, וילדי העיר בפרט, בראש סדר העדיפויות, ובהתאם פועלת באופן תמידי להגברת הבטיחות לאורך הרחוב, בין היתר בתכנון תנועה מיטבי עם ריבוי מעברי חציה, הצבת הגבלות על אופן הפריקה והטעינה של המשאיות במרכז המסחרי, כך שיבוצעו מהמבנה בלבד ולא מהרחוב ועוד".

מחברת שבירו נמסר: "המרכז המסחרי נבנה בכדי לספק לתושבי האיזור ולקהילה המתגוררת בו מענה לצורכיהם ולרווחתם. חברת הניהול מנחה בנוגע לפריקת וטעינת סחורות בהתאם לצרכים ובתיאום עם בעלי העסקים במתחם. בעקבות הפנייה חברת הניהול תבחן עדכון והתאמה של הנהלים בנוגע לפריקה וטעינה במתחם וזאת לצד מחויבות נהגי המשאיות לציית לחוקי התנועה ולתמרורים".

אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת
  1. הורה מודאג

    המשאיות יוצאות מהחניה ברברס, דבר שמסכן את הילדים החוצים את הכביש, לציין כי מעבר החציה ביציאה מהחניון הינו ליד בית ספר, ובדרכו של הילדים מבית הספר לבית או לקניון.

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון רעננה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר