האכלת חתולים ברחוב, צילום אילוסטרציה celiafoto-depositphotos.com
האכלת חתולים ברחוב, צילום אילוסטרציה celiafoto-depositphotos.com

תביעת לשון הרע: עובד העירייה נגד התושבת שנוהגת להאכיל חתולי רחוב

הרקע לתביעה הוא הודעות שפרסמה התושבת בקבוצת וואטסאפ ברעננה של אוהבי חתולים, ובה טענות קשות נגד העובד. בהמשך לא צלח ניסיון לפשרה בין הצדדים

פורסם בתאריך: 20.6.23 08:34

אחד מעובדי עיריית רעננה הגיש תביעת לשון הרע נגד תושבת שהשמיצה אותו לטענתו. כתב התביעה על הוצאת לשון הרע בסך של 34 אלף שקלים הוגש לאחרונה נגד התושבת לבית המשפט לתביעות קטנות בכפר סבא.

עובד העירייה שבו מדובר עובד בשירות הווטרינרי בעיר ומתגורר בכפר סבא. התושבת, אותה הוא תובע, מתגוררת בעיר ומוכרת כמי שמאכילה חתולי רחוב. תפקידו של התובע הוא כלוכד של בעלי חיים פצועים ובהם חתולים וכלובים והוא עובד בעיקר לפי פניות המועברות אליו מהמוקד העירוני. במסגרת עבודתו יצא לו גם להכיר את הנתבעת ולתת לה שירות, אולם היא, כנראה, לא הייתה מרוצה משירותיו.

כפי שעולה מכתב התביעה, ב-28.10.22 שלחה התושבת הודעה קולית בקבוצת ווטסאפ בת 60 משתתפים בשם "חתולי קהילת רעננה-כפ"ס", שהתובע אינו חבר בה. בהודעה זו היא האשימה אותו שחתולים שלה מתו לאחר שהוא נגע בהם ושהיא תעשה הכל כדי שהוא יעזוב את עבודתו. בהודעה נוספת היא ביקשה שאם יפתחו קריאה למוקד שיבקשו שהתובע לא יגיע כדי שלא תהיה לו עבודה. התובע שמע על הודעות אלה דרך חבר שעובד איתו וחבר בקבוצה. הוא עצמו מכחיש כמובן בכתב התביעה את הנטען נגדו בהודעות.

 

 


הצטרפו לערוץ הטלגרם של צומת השרון רעננה


עוד עולה מכתב התביעה כי ב-31.10.22 הוא שלח לתושבת מכתב התראה ובו ביקשה ממנה למחוק את הפרסומים בקבוצה, לפרסם התנצלות בקבוצה ולפצות אותו בסכום של 30 אלף שקלים. כמה ימים לאחר מכן הנתבעת מחקה את הפרסומים ופרסמה מה שמכונה בכתב התביעה "סוג של התנצלות" שהיה לדברי העובד יותר הבהרת כוונה מאשר התנצלות. באשר לסכום הפיצוי, לאחר התערבות של מכרה של התושבת, הסכים התובע לפיצוי בסך של 1,170 שקלים, עלות מכתב ההתראה. אולם, בסופו של דבר, התובע קיבל מהנתבעת לטענתו רק 600 שקלים ולמרות הבטחותיה לא קיבל סכום נוסף ולכן החליט להגיש את כתב התביעה.

התושבת אמרה לצומת השרון: "אני אישה אלמנה מאכילה כל יום 120 חתולים והכל מכספי. היו לי טענות אליו. כשהוא איים בתביעה, דיברנו איתו והוא הסכים לקבל כסף רק בשביל המכתב. לא היה לי את כל הכסף לשלם לו ואנשים התחילו לגייס בשבילי כסף וגם אני נתתי והעברתי לו את מה שהיה לי ואמרתי לו שיקבל עוד, אבל הוא לא רצה לסגור את התיק והחליט להמשיך ולתבוע אותי. נאלצתי לקחת עורך דין ולהגיש כתב הגנה ואני מאמינה שהאמת תצא לאור בבית המשפט".

התובע אמר לצומת השרון: "אני עובד שנים רבות במסירות כעובד ציבור ומזה כשלוש שנים במחלקה הויטרנרית בעיריית רעננה. אני רואה בעבודתי שליחות חשובה למען התושבים ולמען הצלת בעלי החיים בעיר. נאלצתי להגיש תביעה נגד הנתבעת, בשל הוצאת דיבה ולשון הרע, לאחר שהיא ניסתה בזדון לפגוע בשמי הטוב ופרנסתי, שלא כדין. היא טענה טענות שקריות וקשות נגדי, כי לכאורה אני ״פוגע בחתולים״ או לא "מטפל בחתולים" ועוד דברי בלע, אשר לא היו ולא נבראו. לאור זאת נאלצתי להגיש תביעה לשון הרע כנגד הנתבעת, על מנת להגן על שמי ועל מקום עבודתי וגם על מנת למנוע הישנות של מקרה כזה על ידי הנתבעת, אשר לא התנצלה ולא הביעה שום חרטה על לשון הרע ודבריה השקריים כנגדי".

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון רעננה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר