מסיימי קורס טיס יוני 23 מרעננה, מימין: י', ג', ר'
מסיימי קורס טיס יוני 23 מרעננה, מימין: סגן י', סגן ג', וסגן ר'

קבלו אותם: שלושה רעננים מסיימים השבוע בהצלחה קורס טיס

קבלו את סגן י', סגן ג' וסגן ר', שיעמדו השבוע על מגרש המסדרים בחצרים ויקבלו כנפי טיסה. בשיחה מיוחדת הם מספרים למי מהם יש כבר שני טייסים במשפחה ומי בחר להביא למפגש דמויות משפיעות את הגננת

פורסם בתאריך: 26.6.23 08:35

טקס סיום קורס טיס מספר 186 ייערך ביום חמישי הקרוב, 29.6, ובין המסיימים יש ייצוג מכובד לרעננה: שלושה מבני העיר יעמדו על מגרש המסדרים בבסיס חיל האוויר ויוענקו להם כנפי טיסה. את קורס הטיס יסיימו השנה 33 צוערים וצוערות, מתוכם שתי נשים ו-31 גברים.

המסדר הנוכחי נערך בסימן 75 שנות לוחמה אווירית ועוצמה ישראלית. כנהוג, בטקס יתקיים מפגן אווירי מרשים עם מגוון כלי הטיס של חיל האוויר. הטקס יתקיים בנוכחות נשיא המדינה, ראש הממשלה, שר הביטחון, ראש המטה הכללי, מפקד חיל האוויר, מפקדים נוספים ומשפחות הבוגרים.

בין המסיימים, כאמור שלושה מרעננה, סגן י', בגן ג', וסגן ר'.

סגן י' הוא בן 21. הוא מסיים את קורס הטיס במגמת קרב. לסגן י' שלושה אחים, אחות גדולה בת 24 אשר סיימה שירות צבאי כקצינה במחווה אלון, אח בן 22 שסיים את קורס טיס 184 ואח בן 16, תלמיד כיתה י"א. במשך 32 שנה שירת אביו של סגן י' כטייס קרב מבצעי ופיקד על טייסות 106 ו-116. בעקבות שירותו הצבאי של אביו, גדל י' בשיכוני חיל האוויר במהלך ילדותו. סבו של י' מצד אמו שירת כמג"ד מילואים במהלך מלחמת יום הכיפורים.

בין תחביביו של סגן י' לנגן ולשחק כדורסל. הוא למד בתיכון באזור בו הוא גר והרחיב מגמת פיזיקה ומחשבים. במהלך שנות נעוריו התנדב בתנועת הנוער "הצופים" ואף לקח חלק התנדבותי עם הוריו בתנועת "השומר החדש". עם סיום לימודי התיכון עשה שנה במכינת עין פרת, מכינה מעורבת של דתיים וחילונים בה עוסקים במעורבות חברתית, לימוד וחינוך למנהיגות, י' מוסיף: "איתי מסיים חברי הטוב מהמכינה, סגן א' במגמת מסוקים".

י' מספר מדוע רצה להתגייס לקורס טיס: "כבר מילדות לגדול לצד אבא שהוא טייס קרב והחיים בשיכוני הבסיס גרמו לי לקוות שאצליח גם אני להגיע לקורס טיס, היה לי חשוב להיות בשירות צבאי בו אוכל לתרום ולהשפיע, רציתי להגיע למקום חוויתי ומאתגר שלוקח אותך לקצה גבול היכולת, מנטלית ונפשית שרלוונטי לאתגרי המדינה כיום".

י' מרעננה מסיים קורס טיס יוני 23

סגן י' מרעננה מסיים קורס טיס יוני 23

לכנס מפקד חיל האוויר עם דמויות משפיעות בו מסיימי הקורס מזמינים את הדמות אשר הכי השפיעה עליהם במהלך חייהם, י' מביא את המחנכת שלו מבית הספר, עליה הוא מספר: "רעות המחנכת הייתה מאוד משמעותית עבורי. מחנכת במלוא מובן המילה וכמו שכל תלמיד היה מבקש לעצמו, רוצה תמיד בטובת תלמידיה, מאמינה בהם, קשובה, מלאת רגישות ודאגה, עם זאת יכולה להיות נוקשה ודורשת כשצריך".

על רגע משבר בקורס, י' מספר: "בשלב המכין חבר שהיה כמו אח בשבילי בקורס פרק את הכתף ונאלץ להפסיק השתתפות כדי להחלים, זה היה לא קל לראות אותו כאוב כל כך וכמה מאמץ ואימון היה עליו להשקיע כדי לחזור קורס. לשמחתי הוא עתיד לסיים בקורס הבא וקשרי החברות שלנו רק התעצמו". סגן י' מסכם שלוש שנים בקורס טיס: "שלוש שנים קשות ומאתגרות שהופכות להיות חלק מהזהות שלך, שנים שמעניקות כלים שלא תוכלו לקבל בשום מקום אחר, קשה, מאתגר וזכות אדירה".

מסיים קורס טיס יוני 23 ג' מרעננה

מסיים קורס טיס יוני 23 סגן ג' מרעננה

סגן ג' בן ה-22 מסיים את קורס טיס מספר 186 כטייס תובלה. ג' נולד בארצות הברית בעקבות מעבר לחו"ל. כשהיה בן 4 חזרה משפחתו ארצה. ג' הוא הצעיר מבין שלושה אחים. אמו עובדת כמחנכת בבית ספר יסודי ואביו עובד כמתכנת ויועץ לחברות. בין תחביביו של ג', לבשל, לטייל ולגלוש. בנעוריו לקח חלק פעיל בתנועת הנוער הצופים שם הדריך ילדים עם צרכים מיוחדים.


הצטרפו לערוץ הטלגרם של צומת השרון רעננה


לפני גיוסו לקורס הטיס, ג' עשה מכינה בגליל העליון. מגיל צעיר חלם ג' להיות טייס. "מגיל קטן אהבתי את כל עולם התעופה והמטוסים וידעתי תמיד שכשאהיה גדול ארצה להתגייס לקורס טיס ולהגשים את החלום להיות טייס", הוא מציין. "חשבתי שבשביל לסיים קורס טיס צריך להיות 'סופרמן', אבל עם הזמן בקורס, הבנתי שכל מה שצריך זה לרצות, להשקיע ולעבוד קשה, ובסוף מי שרוצה את זה מספיק יכול לסיים".

למפגש עם דמויות משפיעות בחר ג' לצרף את המחנכת שלו מהתיכון: "המחנכת שלי מהתיכון היא בן אדם מאוד מיוחד, היא רואה את החיים בצורה מאוד שונה ולימדה אותי שיעורים שאקח איתי לכל החיים, לשים לב לכל האנשים סביבך ולהיות בן אדם טוב והיא הייתה ועד היום בן אדם מאוד משמעותי עבורי". חוויה משמעותית מהקורס עבור ג' היה בסוף שלב הבסיסי: "בסוף השלב הבסיסי עושים מסע למצדה שבסופו מקבלים את סיכת המ"מ של צוותי האוויר, היה זה רגע מאוד משמעותי עבורי, הבנתי שעברתי את החלק המאוד פיזי וקרקעי ומעכשיו והלאה מתחילים להתעסק ולהתמקצע בעולמות הטיסה והתעופה".

סגן ג' מסכם שלוש שנים בקורס טיס: "אלו היו שלוש שנים קשות אך מאתגרות, שעצבו אותי במיוחד ונתנו לי פרספקטיבה אחרת על העולם וגרמו לי להבין באמת מה זה אומר לתת את המקסימום שלך".

ר' מרעננה מסיים קורס טיס יוני 23

סגן ר' מרעננה מסיים קורס טיס יוני 23

סגן ר' מרעננה מסיים את קורס 186 כנווט תובלה. ר' הוא הבכור מבין שלושה אחים. אמו אדריכלית ואביו איש עסקים. הוא נולד בדרום אפריקה והתגורר שם עד גיל 8, הוא דתי לשעבר. בין תחביביו כדורגל וריצה. ר' למד בתיכון ברעננה והרחיב את מגמות פיזיקה ומדעי המחשב. בעקבות מגפת הקורונה ר' התגייס לחיל התותחנים ולאחר שעבר גיבוש התגייס לקורס טיס. מהיום בו ר' קיבל את הצו הראשון הוא ידע שהוא רוצה ללכת לקורס טיס. בסוף השלב הראשוני הוחלט כי ר' יעבור למגמת נתו"ם (נווטי תובלה ומכוננים). ר' מספר על כך: "בהתחלה לא רציתי את המגמה, בעיקר כי אהבתי מאוד את מגמת מסוקים. רק בשלב מתקדם, כשהתחלתי להיכנס למקצוע, הבנתי את החיבור למגמה".
למפגש דמויות משפיעות הזמין ר' את המאמן שלו מנבחרת האתלטיקה. "הוא היה כמו אבא שני שלי במהלך התיכון", הוא מסביר, "זה מאוד מרגש אותי להזמין אותו".
ר' מסכם את שלוש השנים בקורס כ"מרתון ב-30 קמ"ש, עבודה קשה ומתמידה אבל משתלמת".

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון רעננה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר