סוסים עם אינפוזיה בחווה ברעננה, צילום באדיבות מועדון הרכיבה
סוסים עם אינפוזיה בחווה ברעננה, צילום באדיבות מועדון הרכיבה

בחוות הסוסים ברעננה מנסים להתאושש, יוצאים לקמפיין התרמה ואומרים: לא הייתה הרעלה מכוונת

40 סוסים הורעלו וחלו בחווה המטפלת במאות ילדים מידי שנה. עתה הם יוצאים בקמפיין מימון המונים ואומרים: נגרם נזק גדול, לא נוכל לשרוד. הם אומרים כי הפרסו על הרעלה מכוונת גם גם הוא נזק. הסיפור המלא

פורסם בתאריך: 29.6.23 07:34

מועדון הרכיבה רעננה מצא את עצמו לאחרונה במצב כלכלי קשה בעקבות הרעלה קשה של כ-40 סוסים. לאור זאת, יוצא המועדון בימים אלה לגיוס המונים במטרה להציל את החווה. במועדון מתקיימת פעילות של רכיבה טיפולית אשר מטפלת בכ-800 ילדים מדי שנה וכן מאמנים ספורטאים צעירים בתחרויות רכיבה מקצועית. כעת החווה נמצאת בסכנה סגירה וכל הפעילות הזאת עלולה לרדת לטמיון ולהשאיר מאות ילדים עם בעיות פיזיות ונפשיות, הנזקקים לשירותי המועדון, כשהם ללא שום מענה.

ליטל צרפתי, מנהלת המקום מספרת מה קרה: "ב-14.5, על הבוקר, המנהלת המקצועית, נעמה, קיבלה טלפון מאחת הרוכבות שאמרה לה שהסוס שלה לא מרגיש טוב", אומרת צרפתי. "הזמנו וטרינר. תוך כדי שהוא מטפל בסוס, שמנו לב שעוד סוסים מתחילים להרגיש לא טוב ומגלים את אותם תסמינים – עוויתות, כאבים, התמוטטויות, נפלו מהרגליים. תוך 40 דקות כבר שישה סוסים היו חולים ולאט לאט עוד סוסים. הבנו שזה קשור לאוכל כי שתי סוסות שלא אכלו מהאוכל הרגישו טוב. הזעקנו עוד וטרינרים ואת משרד החקלאות. הבנו שלא היה אירוע בקנה מידה כזה בישראל וכנראה גם בעולם".

ומה קרה?
"הווטרינרים התחילו לתת טיפולים מצילים חיים לסוסים ומשרד החקלאות לקח דגימות. במשך 21 יום טיפלנו בסוסים. האורווה נראתה כמו אחרי פיגוע רב נפגעים: אינפוזיות תלויות מהתקרה, סוסים מחוברים לנוזלים, דם בכל מקום. הווטרינרים לא הצליחו להבין מה קרה בדיוק. אבל העלו השערה שאולי מדובר בבוטוליזם – רעלן שנוצר אם חודר פגר לתערובת. מיד רצתי לסילו, מיכל התערובת הענק, והתחלתי לחפש בכל התערובת. היו גם כ-2 טון באותו זמן. סרקתי את התערובת וגם הווטרינרית הראשית של משרד החקלאות הגיעה. מצאתי בתערובת משהו שחור מוזר ועוד דברים מוזרים. משרד החקלאות לקחו 10 קילו מתוך כל התערובת. למחרת התקשרה אלי הווטרינרית הראשית ואמרה שמדובר ברעל מסוג טמיק, שהוא חומר הדברה רעיל שנאסר לשימוש בישראל. יש לזה נוגדן, אבל גם הוא מסוכן לסוסים ולכן החלטנו לא להשתמש בו בינתיים אלא להמשיך בטיפול הקודם".


הצטרפו לערוץ הטלגרם של צומת השרון רעננה


מה שסיבך את החווה לדברי צרפתי היה הפרסום של משרד החקלאות. "משרד החקלאות לקח דגימות ותוך יומיים פרסם שמדובר בהרעלה בזדון מבלי לבדוק את מכון התערובות ומבלי לפרסם את הדוח", היא טוענת. "לא הבנתי על סמך מה הם טענו זאת, כי החווה שלנו מאובטחת ברמה מאוד גבוהה וקשה לי להאמין שמישהו הצליח לחדור ולהרעיל את התערובת. אם התערובת הייתה מורעלת זה כנראה קרה במקום אחר. גם לא הייתה סיבה להתנכל לנו, כי לא קיבלנו שום איומים או דרישות לפרוטקשן. אולם הפרסומים האלה בתקשורת עשו לנו נזק תדמיתי. לקוחות עזבו כי פחדו מעבריינים ועד היום לא קיבלנו את הדוח ממשרד החקלאות".

מה מצב החווה היום?
"ישנם ארבעה סוסים שלא מרגישים טוב ולא מתפקדים עדיין. יש לקוחות שעזבו ויש לנו נזק תדמיתי. היו לנו הוצאות אדירות על הטיפול בסוסים. חלק מהסוסים איבדו משקל משמעותי מגופם ואחרים איבדו כמחצית ממשקלם. כולם לא בכושר. חזרנו לעבודה אבל הסוסים חלשים וצפוי לנו שיקום ארוך. אנחנו זקוקים לתמיכה כספית, אחרת לא נוכל לשרוד וניאלץ לסגור, תוך פגיעה בכל מאות הילדים בעלי הקשיים והמוגבלויות ועשרות הספורטאים בהם אנחנו מטפלים. אנחנו מקווים שלא נגיע לכך ולכן פנינו לגיוס המונים".

לתרומות – לחצו כאן.
אפשר לתרום גם ישירות לחשבון הבנק של העמותה: בנק לאומי (10) סניף 828, חשבון 12400089

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון רעננה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר