סגמ ב' מרעננה (משמאל) וסגמ נ, מסיימי קורס קצינים של מערך ההגנה האווירית
סגמ ב' מרעננה (משמאל) וסגמ נ, מסיימי קורס קצינים של מערך ההגנה האווירית

מכירים מגיל 13: שני רעננים סיימו בהצלחה את קורס קציני מערך ההגנה האווירית

סג"מ נ' וסג"מ ב' שרתו לפני הקורס בגדוד המפעיל את מערכת קלע דוד. "בלי אנשים המערכת היא גוש מתכת. צריך מקצוענות ודייקנות", הם אומרים

פורסם בתאריך: 3.7.23 08:33

טקס סיום קורס קציני מערך ההגנה האווירית מספר 169 נערך אתמול, יום ראשון, בבית הספר להגנה אווירית. הטקס נערך בראשות מפקד חיל האוויר, אלוף תומר בר, מפקד מערך ההגנה האווירית, תת-אלוף גלעד בירן ומפקד בית הספר להגנה אווירית, אלוף-משנה קובי רגב. בין מסיימים הקורס שניים מרעננה, סג"מ נ' וסג"מ ב', שמכירים אחד את השני מגיל 13 ועשו את הדרך ארוכה יחד.

במסגרת השלמת הקצונה הוכשרו הבוגרים במגמות לפי ארבע מערכות הנשק של המערך: כיפת ברזל, קלע דוד, חץ ויהלום. כמו כן למדו ופיתחו מיומנויות רבות בהפעלת מערכות הנשק השונות, לצד עיסוק נרחב בתחום הפיקוד הקרבי. מערך ההגנה האווירית הינו מערך מבצעי שתפקידו להגן על העורף הישראלי ועל נכסיה האסטרטגיים של מדינת ישראל.

סג"ם ב' הוא בן 19, מתגורר ברעננה, ויש לו אחות צעירה ממנו. בזמנו הפנוי אוהב סג"מ ב' להתאמן, לטייל ברחבי הארץ, ואף מתעסק במניות. בתיכון למד תקשורת . סג"ם ב' התגייס בנובמבר 2021 ולאחר הטירונות שובץ כלוחם בסוללה של גדוד 66 המפעיל את מערכת הנשק "קלע דוד", מערכת טילים ישראלית וחדשנית המיירטת טילים לטווח בינוני ארוך. הוא יצא בהקצאה ראשונה לקורס מפקדים ולקצונה. בן דוד של אביו, אל"ם גיל שליו, היה בכיר במערך ההגנה האווירית ומילא מגוון תפקידים, ביניהם מביסל"א ומג"ד 137.

 

 

המפקד שלו בפלגה הצעירה השפיע עליו מאוד. "הוא היה דוחף גם מקצועית וגם אישית", מספר סג"מ ב', "באמת עשה את המעבר, דאג לנו גם בפן הנפשי. אני באמת יכול להגיד שבזכותו יצאתי לקצונה, אני רוצה שגם לחיילים שלי תמיד יהיה גב וידעו שאין שום דבר שהם לא יכולים להשיג".
סג"ם ב' עשה דרך ארוכה עם חברו לקורס, סג"ם נ'. הם מכירים מגיל 13, ועשו יחד את כל הדרך, מהטירונות לבה"ד. סג"ם ב' מספר על התחושה להיות לוחם הגנה אווירית: "כולם ישר מסתכלים על הסיירות, ולא רואים מה הם מפספסים. זה תפקיד משמעותי בצורה שאי אפשר להבין עד כמה עד שמתחילים אותו. לא מבינים את המקצוע, את המורכבות. בלי אנשים המערכת היא גוש מתכת. צריך מקצוענות ודייקנות".

סג"ם נ' בן ה-20 מתגורר ברעננה ויש לו שתי אחיות. בתיכון למד כלכלה, מנהל עסקים ותקשורת. לפני גיוסו לצה"ל שיחק כדורסל באופן מקצועי. סג"ם נ' התגייס בנובמבר 2021 ולאחר הטירונות שובץ כלוחם בסוללה של גדוד 66 המפעיל את מערכת הנשק "קלע דוד". לאחר ארבעה חודשים יצא לקורס פיקוד, ולאחר מכן לקורס קצינים. "רציתי להיות קצין כי קצינים הם המפקדים האמיתיים", הוא אומר, "זה מה שאני רוצה, אני רוצה לתרום יותר. אני מרגיש שיש לי עוד הרבה לתת, אני רוצה להיות חלק מהדבר היותר גדול הזה".

סג"ם נ' מספר מה זה להיות לוחם הגנה אווירית בעיניו: "להיות לוחם הגנה אווירית זה לעבור את השירות בידיעה שלא מעריכים אותך מספיק. אנשים לא מספיק מבינים את התפקיד, לא מכירים מעבר לכיפת ברזל, אבל ברגע שיש התחממות אתה מבין עד כמה אתה משמעותי באמת". סג"ם נ' עשה דרך ארוכה עם חברו לקורס, סג"ם ב'.

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון רעננה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר