נמלי אש, צילום Sweetcrisis-depositphotos.com
נמלי אש, צילום Sweetcrisis-depositphotos.com

זהירות, נמלי אש ברעננה: "אנחנו כבר הגענו פעמיים למיון"

הורים מתלוננים על כך שילדיהם נעקצו בעיר על יד נמלי אש, ילדה אחת אף הגיעה כבר פעמיים למיון בשל אלרגיה לסוג זה של נמלים. העירייה: "מדובר במפגע כלל ארצי, נענים לכל פניה פרטנית"

פורסם בתאריך: 4.7.23 08:55

בימים אלה של תחילת החופש הגדול כדאי להורים לשים לב ולהיות ערניים מפני מפגע חדש שבו נתקלו לאחרונה כמה הורים בעיר – נמלי אש. הורים שבילו עם ילדיהם בכמה פארקים בעיר, ובהם פארק רעננה והספורטק בנווה זמר, טוענים כי חלק מהילדים נעקצו על ידי הנמלים. אחת הילדות שנעקצה אף הגיעה פעמיים למיון בשל אלרגיה לעקיצות הנמלים.

נמלת האש היא סוג של נמלה שעוקצת במגע עם בני אדם. ישנם כמה סוגים של נמלי אש, אבל כולן עוקצות. העקיצה שלה מתוארת כצריבה נקודתית שעלולה להימשך כמה שעות ואפילו כמה ימים, אולם היא מסוכנת מאוד למי שאלרגי אליה. נ', ילדה צעירה תושבת העיר, התגלתה כאלרגית לעקיצות נמלי האש. היא כבר נעקצה פעמיים בעבר והגיעה למיון בבית החולים מאיר. באחד האשפוזים נאמר, בין השאר, כי הגיעה "בעקבות תלונה על גרד בלוע, התנפחות בשפתיים, שיעול וקשיי נשימה שהופיעו תוך שהייתה במשחק בפארק. לא נחשפה למאכלים אלרגניים, לא נפלה או נחבלה". מסקנת הרופאים הייתה כי מדובר בתגובה אלרגית. בפעם השנייה שבה הילדה הגיעה למיון כבר נאמר בצורה מפורשת כי נמצאו סימני עקיצה בזרוע ימין וכי "ידוע על אלרגיה לנמלי אש עם תגובה אנפילקטית בעבר".

ב', אביה של נ': "אנחנו כבר הגענו פעמיים למיון ואני מקווה שלא נצטרך להגיע שוב. עם כל המודעות שלנו לנושא, אני לא יכול למנוע מהילדה לשחק בפארק. אנחנו נזהרים ובכל זאת היא כבר נעקצה פעמיים. אני יודע שעוד ילדים רבים אחרים נעקצו, למזלם אצלם לא התפתחה אלרגיה, אבל עדיין העקיצות האלה מאוד לא נעימות. אני מבקש שההורים יהיו מודעים לנושא וישימו לב לתופעות שעלולות להתפתח אצל הילדים אחרי בילוי בפארק".

יש דרך למנוע את זה?
"צריך לעשות הדברה. אני רוצה לציין שכשהתקשרתי למוקד וציינתי היכן ראיתי נמלים, קיבלתי הודעה מהמוקד שנעשתה הדברה נקודתית. אבל אני חושב שצריך למצוא פתרון מערכתי וכולל. אי אפשר לסמוך על זה שילדים ייעקצו ואחרי זה ההורים שלהם ידווחו איפה יש נמלים. בנוסף, אני גם חושב שהציבור צריך להיות יותר אחראי ולא צריך לפזר זבל בכל מקום, כי הזבל מושך אליו את הנמלים האלה. אפשר להקפיד ולהשליך את האשפה לפח. הילדים שלנו צריכים לשחק בצורה חופשית בפארקים מבלי לחשוש מהעקיצות המסוכנות והכואבות האלה".

מדוברות העירייה נמסר: "מפגע נמלי האש הינו מפגע כלל ארצי, המופיע גם ברעננה, חרף פעילות ההדברה הכוללת שמבוצעת על ידי העירייה בכל המקומות המועדים בעיר לרווחת התושבים. יודגש כי היקף המפגע בעיר אינו חורג מהיקפו הכולל במדינה. במקביל נענית העירייה לכל פנייה פרטנית המתקבלת במוקד העירוני, בטיפול ממוקד בכל מקרה המדווח. אנו שבים וקוראים לתושבים להקפיד על סביבה נקייה בחצרות הבתים, ולדווח למוקד העירוני, הזמין 24 שעות ביממה בכל מקרה של חשש לדגירת יתושים או הימצאות מכרסמים ומזיקים, לרבות נמלת האש".

 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת
  1. אורית

    שימו לב שהנמלים בתמונה הן לא של נמלת האש שיש בישראל.
    נמלת האש בישראל היא קטנטנה, וקשה לראות אותה במבט ראשון.

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון רעננה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר