רחוב אחוזה ברעננה, צילום עזרא לוי
רחוב אחוזה ברעננה, צילום עזרא לוי

"נדהמתי, יש 50 אירועי קיץ ורק אחד מהם בשבת"

תושבים מתלוננים על כך שבשבתות אין פעילויות ומופעים לילדים ולכל המשפחה: "אם אנחנו רוצים לבלות עם הילדים בשבת בבוקר, חייבים לנדוד מחוץ לעיר". העירייה: "התערוכה 'בממלכה של המלך מתיא' פועלת גם בשבתות"

פורסם בתאריך: 9.7.23 08:57

משפחות חילוניות בעיר מוטרדות מהעובדה שלקראת החופש הגדול, שזה עתה התחיל, כמעט שלא מתקיימות בעיר פעילויות לילדים ולכל המשפחה בסופי שבוע. "אם אנחנו רוצים לבלות עם הילדים בשבת בבוקר, חייבים לנדוד מחוץ לעיר", אומרים הורים. העירייה: "נמשיך לשמור על הסטטוס קוו הקיים בעיר, המהווה מודל לרשויות אחרות, לאווירה קהילתית נעימה ומכבדת בין כלל התושבים".

"לאחרונה העירייה פרסמה חוברת ובה כ-50 אירועי קיץ", אומר אחד התושבים. "הסתכלתי בחוברת כדי לראות אילו פעילויות יכולות להתאים לנו כמשפחה. לתדהמתי, מתוך כלל האירועים, רק אירוע אחד מתקיים בשבת בבוקר. זה אומר שמבחינתי זה האירוע היחיד שאליו נוכל ללכת כי השאר לא מסתדרים לנו עם שעות העבודה".

תושבת אחרת, סיון ירון אנדן, המתגוררת בנווה זמר, אומרת דברים דומים. "יש לי שני ילדים, אחד בגן והשני בבית ספר יסודי", היא אומרת. "כל שבת אני צריכה לנסוע מחוץ לעיר כדי לחפש משהו תרבותי לילדים. כמות ההפעלות היא מאוד קטנה בעיר שיש בה רוב חילוני של, 70 עד 80 אחוז. אני מצפה שיהיה מענה לצרכים של משפחות חילוניות, אבל יש מעט מאוד בתי קפה ומסעדות שפתוחים בשבת ומעט מופעים תרבותיים בשבת. לעומת זאת, יש מענה נהדר לאוכלוסייה הדתית. אין לי שום בעיה עם זה, אבל אני מצפה שיתנו מענה דומה גם לרוב העיר".

 

"באירועי קיץ יש רק אחד שמוצע בשבת", ממשיכה ירון אנדן. "אנחנו שני הורים עובדים. בתקופה הזו אנחנו משלמים הרבה כסף לקייטנות, מבקשים עזרה מסבא-סבתא ובסופי שבוע רוצים לעשות משהו נחמד עם הילדים ומאוד מאכזב שבכל הקיץ יש רק מופע אחד בשבת. למה אני צריכה לנסוע מחוץ לעיר ולהוציא הרבה כסף? גם ככה זו תקופה של הוצאות גבוהות".

ירון אנדן מספרת שהמענה היחיד שהיא מקבלת מגיע דרך הקהילה שלה. "בשכונת נווה זמר יש התארגנות נהדרת של שבת קהילתית, בשבת הקרובה זו תהיה כבר הפעם השלישית או הרביעית שהם מארגנים את זה וזו לגמרי התארגנות התנדבותית שמגיעים אליה מאות משפחות מהשכונה ומחוץ לה, דבר שמעיד איזה צורך קיים. אבל אני מצפה שהעירייה תיתן מענה לצורך הזה ושלא תסתמך על התארגנות קהילתית".

מהעירייה נמסר: "כבכל שנה, גם השנה צפויים להתקיים לאורך חופשת הקיץ בעיר מגוון אירועים לרבות אירועי תרבות לילדים ולמבוגרים, תערוכות ופעילות בפארק רעננה מהם ייהנו התושבים במהלך ימות השבוע ובשבתות. בין האירועים המתקיימים גם בסופי שבוע, בולטת תערוכת משחק חווייתית לילדים ולכל המשפחה שהובאה השנה לעיר במיוחד מפולין, בממלכה של המלך מתיא, אליה מגיעים ילדים מהעיר ומכל הארץ. אנו מזמינים את תושבי העיר וילדיהם לבקר בה במהלך השבוע ובחופשת סוף השבוע, וליהנות מהחוויה הייחודית. אנו נמשיך לשמור על הסטטוס קוו הקיים בעיר, המהווה מודל לרשויות אחרות, לאווירה קהילתית נעימה ומכבדת בין כלל התושבים".

אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת
  1. מודי

    מתוך 70 הצגות ילדים בחודשי הקיץ 62 מוצגים בשבת…
    בכדי לקחת ילדים מבית דתי להצגה באמצע השבוע צריך לנדוד לערים אחרות כמו פתח תקווה למשל.
    מה לעשות?

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון רעננה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר