עיריית רעננה, צילום עזרא לוי
עיריית רעננה, צילום עזרא לוי

כולם מברכים על כך: סוף סוף יש לרעננה תקציב מאושר לשנת 2023

חיים ברוידא: "רעננה תמשיך ותתנהל בהתאם לתקציב אחראי ומאוזן, כרשות איתנה". רונית וינטראוב אמרה לאחר אישור התקציב: "הבנתי שהאחריות להביא לאישור התקציב מונחת בראש ובראשונה על כתפיי"

פורסם בתאריך: 6.7.23 13:48

סוף סוף אחרי שבעה חודשים, מאתמול בערב (רביעי) יש לרעננה תקציב מאושר לשנת 2023. התקציב הובא לאישור בישיבת המועצה בלחצם של חברי האופוזיציה בראשות חברת המועצה רונית וינטראוב, שכעת מהווים 13 מתוך כלל 19 חברי המועצה. בסופו של דבר, רוב חברי המועצה הצביעו בעד התקציב, כששניים (רחמים שלום ואנה פוזמנטיר) נמנעו, אם כי קודם לכן הצביעו בעד הסתייגויות שהוסיפו חברי האופוזיציה לתקציב. אגרת השמירה, שבמשך זמן רב היוותה סלע מחלוקת ומנעה בעבר את הבאת התקציב לאישור, בוטלה לחלוטין בלחצה של האופוזיציה. התקציב הכולל השוטף לשנת 2023 נאמד בסך של כ-938 מיליון שקלים.

כזכור, למרות שתקציב המועצה היה אמור להיות מאושר עד ינואר, ראש העירייה, חיים ברוידא, נמנע עד כה מלהביא אותו לאישור מועצת העיר. כתוצאה מכך, התנהלה העירייה עד כה עם תקציב חודשי של 1/12 מתקציב השנה שעברה, דבר שפגע בפעילות השוטפת ובעיקר מנע תקציבים מעמותות הנתמכות על ידי העירייה. אתמול, כאמור, השתנתה התמונה כשהתקציב עלה להצבעה ואושר, והאופוזיציה הצליחה להכניס בו כמה הסתייגויות, כלומר להוסיף שינויים משלה.

ומה בתקציב? בין היתר, גדל ב-50% תקציב פעילות הפנאי בסופי שבוע לגמלאים, הוסטו תקציבים לטובת סיוע לתלמידים מתקשים בחטיבות ובתיכונים (תקציב שקוצץ בעבר), התווסף תקציב לטיפול קליני בשירות הפסיכולוגי החינוכי (כדי שהורים לא יצטרכו לקחת את ילדיהם לטיפול פרטי), הוספו תקציבים לתנועות הנוער ועוד.

 

ראש העירייה, חיים ברוידא, אמר אתמול לאחר אישור התקציב: "התקציב שהבאתי לאישור מועצת העיר הערב עבר כמעט בפה אחד. התקציב ששם את צרכי התושבים במרכז, ימשיך וישרת את צרכי העיר בדגש על תחומי הביטחון, החינוך, התרבות הקהילה והרווחה. אני שמח שהגדלנו את תקציב תנועות הנוער וכלל הגופים בעיר יזכו למלוא תקציבי התמיכות. רעננה תמשיך ותתנהל בהתאם לתקציב אחראי ומאוזן, כרשות איתנה עתירת הישגים ופרסים"

רונית וינטראוב אמרה: "כיו"ר אופוזיציה וכראש הסיעה הגדולה, הבנתי שהאחריות להביא לאישור התקציב מונחת בראש ובראשונה על כתפיי, ומי שמכירים את דרכי הציבורית הארוכה ואת אהבתי לרעננה ותושביה, יודעים שאני לא בורחת מאחריות. אבל לבד אי אפשר, עבודת צוות תמיד מנצחת. זה קרה בזכות מאמץ משותף של כולנו, 13 חברות וחברי מועצת העיר. עכשיו יש לרעננה תקציב קצת יותר אחראי ואבן הוסרה מעל לבי שבכלל יש לרעננה תקציב אחרי שבעה חודשים".

מהעירייה נמסר: "העירייה מברכת על אישור התקציב, המבטיח המשך ניהול אחראי ותקין של העיר בכל מישורי העשייה. התקציב כולל הגדלת תקציב תנועות הנוער, החינוך והקהילה ואושר ברוב קולות על ידי חברי מועצת העיר. התקציב המאושר מקיים השקעה עירונית בחינוך, בהיקף מתוכנן של כ-358 מיליון שקלים וכולל הקמת מוסדות חינוך והשקעה מרובה בתוכניות חינוך ובטיפוח הפן הרגשי; עוד כולל התקציב הגדלת תקציב תנועות הנוער בתוספת של 136,000 שקלים לטובת הצטיידות תנועות הנוער במסגרת הבינוי והשדרוג של התנועות, השקעה נוספת בתחום רווחת הפרט והשירותים החברתיים בהיקף של כ-90 מיליון שקלים, חזות העיר והטיפוח הסביבתי בהיקף כולל של כ-78 מיליון שקלים והשקעה בביטחון ובבטיחות התושבים בהיקף מוערך של כ-26 מיליון שקלים. התקציב נבנה בעקבות הערכה חוזרת שביצעה הנהלת העירייה לאומדן ההוצאות בין היתר בהתאם להסכמי השכר החדשים שנקבעו במגזר הציבורי והסכם הסייעות החדש שהתגבש לשכר הסייעות. כן בוצעו התאמות תקציביות בתחומי התרבות, אירועי הספורט, האבטחה הסביבתית ועוד. התקציב הועבר לעיון חברי מועצת העיר מבעוד מועד, באופן שאפשר הבעת התייחסותם מראש להבהרת אופן בנייתו במענה ישיר לשאלותיהם על ידי הגזבר העירוני".

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון רעננה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר