ליגת הפטנאק צילום מרי אלן פארי
ליגת הפטנאק צילום מרי אלן פארי

יש ליגה, אין מאמן, הצללה ותאורה

קבוצת הפטאנק הרעננית מתמודדת במשחקי הליגה הארצית ומתאמנת שלוש פעמים בשבוע אבל בשונה מערים אחרות במגרש ברעננה אין הצללה, אין תאורה ואין מאמן

פורסם בתאריך: 6.9.17 10:45

 

מזה תקופה ארוכה שברעננה מתגבשת לה קבוצת פטאנק שנפגשת מספר פעמים בשבוע למשחקי אימון ומשתתפת במשחקי הליגה הארצית.

פטאנק הוא משחק כדור שמקורו בצרפת, ומשוחק במגרש באורך 15 מטרים ורוחב של חמישה מטרים ומטרת היא צבירת נקודות בעזרתם של כדורים שמושלכים לעבר כדור המטרה (קוסונה). המשתתפים משחקים בקבוצות של שניים מול שניים, או שלושה מול שלושה או שלושה, המקסימום הוא עד שלושה אנשים בקבוצה. הענף צפוי להיכנס לאולימפיאדת טוקיו ב-2020. מועדון הפטאנק ברעננה מונה 22 שחקנים ושחקניות שמשחקים בליגה הארצית של אזור המרכז לגילאי 58 פלוס.

מרי אלן פארי תושבת העיר וחברת המועדון ברעננה: "הגעתי למשחק הזה במקרה, ראיתי את הקבוצה משחקת ופשוט התאהבתי במשחק. בהתחלה היה לנו קורס של שלושה חודשים שבו למדנו את החוקים ובסופו התחברנו לקבוצה הזאת, שגם היא מחולקת לשתי קבוצות במשחקי הליגה, מכיוון שישנה הגבלה על מספר השחקנים בקבוצה יש לנו קבוצת וואטסאפ ודרכה אנחנו מארגנים שלושה מפגשים בשבוע. לאחרונה צירפנו אלינו עולים צרפתים שגם התחילו לשחק, ויש הווי וכיף חבל על הזמן. יש קצת פחות נשים מגברים, ואני תמיד שמחה כשמצטרפות נשים. אנחנו רואים במועדון שלנו מפגש חברתי".

פטאנק ההגנה. צילום מרי אלן פארי

צילום מרי אלן פארי

אלן פארי מספרת שלמרות ההווי שנרקם בין חברתי הקבוצה יש גם בעיות לליגה הרעננית בפטאנק. "היינו רוצים שהעירייה תיכנס לעובי הקורה", אומרת אלן פארי, "אנחנו משחקים במגרשים בחמישה מגרשים שנבנו בספטמבר 2015, והם דורשים תחזוקה שוטפת. הדבר שהכי חסר לנו מעבר לתחזוקה הוא שיסדרו לנו את החצץ, יחליפו לחדש ויהדקו. בנוסף כשאנחנו משחקים בקיץ בשמש הקופחת אין לנו הצללה. גם תאורה אין. היינו רוצים מועדון כמו בערים אחרות, בהרצליה ובכפר סבא המגרשים מושקעים ומוחזקים. לנו אפילו אין מאמן,כרגע אנחנו מתאמנים לבד והיינו רוצים שהעירייה יותר תשקיע בנו ותסייע במאמן פעמיים בחודש אפילו לא כל שבוע. שיהיו טורנירים עם ערים אחרות, שיהיה אקשן אתה יודע".

פטאנק ההגנה. צילום מרי אלן פארי

הליגה הרעננית. צילום מרי אלן פארי

מעיריית רעננה טרם נמסרה תגובה.

 

 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון רעננה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר