ענבר הוכברג, צילום פרטי
ענבר הוכברג, צילום פרטי

ענבר הוכברג תתמודד על ראשות העירייה: "שמחה להיות אישה יחידה שמתמודדת מול שלושה גברים"

חברת המועצה, שעד לא מזמן הייתה חברת קואליציה ופרשה לאופוזיציה, מצרפת למרוץ. אז מה הכי חשוב לה ברעננה? התשובות בכתבה

פורסם בתאריך: 18.7.23 08:37

חברת המועצה ענבר הוכברג, שעד לא מזמן הייתה חברת קואליציה ופרשה לאופוזיציה, הודיעה השבוע כי בכוונתה להתמודד על ראשות העירייה. "אני מביאה איתי רוח חדשה, חדשנית, ומשתפת ויודעת לקחת את כל הניסיון שצברתי בתפקידים השונים בעירייה, לצד הבנת המערכת, האתגרים שלה והיכולות העצומות שיש בה, ולגבש סביבי שותפות ושותפים מגוונים ולהנהיג את רעננה קדימה", היא אומרת.

הוכברג היא ילידת רעננה, נשואה לטל ואמא ליעלי ויואב. היא מנכ"לית חברת הקורסים 'אקסטרא' באוניברסיטת תל אביב, סמנכ"לית בעמותת אידאה המרכז לדמוקרטיה ליברלית ובעלת תואר ראשון Bsc במסלול הדו חוגי מדעי החיים ומדע המדינה באוניברסיטת תל אביב. את השרות הצבאי שלה סיימה בדרגת סגן כקצינת מחשוב בחיל המודיעין. היא כיהנה כסגן יו"ר התאחדות הסטודנטים והסטודנטיות הארצית וכיו"ר אגודת הסטודנטים באוניברסיטת ת"א. בקדנציה האחרונה כיהנה כסגנית ראש העירייה ולקחה חלק במועצת הנשים העירונית, בוועדה לקידום הילד, בוועדת נוער, וועדת קשרי חוץ, ובוועדת הנחות ותמיכות.

על ההחלטה להתמודד היא אומרת: "אני ילידת העיר והיא הייתה מאז ומעולם הבית שלי. כבר לפני ארבע וחצי שנים בחרתי להיכנס לזירה הפוליטית מתוך הרצון לשנות ולהשפיע על מה שקורה. ההחלטה להתמודד על ראשות העיר הגיעה אחרי הרבה מחשבה והבנה שרעננה צריכה לשמור על האופי הליברלי שלה והיא צריכה מנהיגות שתוביל אותה קדימה, תביא רוח חדשה ותדע לנהל ולהוביל את העיר קדימה. ההשפעה שיש לראשות המקומית על חיי התושבים והתושבות היא עצומה. אני מרגישה אחריות גדולה להשאיר את הצעירים והצעירות בעיר, ולהבטיח שרעננה תהיה עיר שיש בה איכות חיים שהתושבות והתושבים בה ירגישו שהיא נותנת להם את המענים הכי טובים בכל תחומי החיים. בקדנציה האחרונה הקמתי את יחידת הגיל הרך באגף החינוך ואת מרכז קטנטנים, מרכז פנאי והעשרה, לילדים והורים מגילאי לידה ועד שש. הרחבנו את היצע שירותי התרבות העירוניים לכל הגילאים ואני גאה על ההישגים הרבים שהצלחתי לעשות בפרק זמן זה. אני בטוחה שאת ההצלחות האלו אדע לתרגם להיקפים גדולים ומשמעותיים עבור התושבות והתושבים שלנו".

אם ישאלו אותך למה לבחור בך, מה תעני?
"אני מגיעה עם ניסיון של מעל עשור בעשייה ופעילות בעולם הציבורי כמנכ"לית וסמנכ"לית של מספר עמותות, וכסמנכ"לית בחברת הייטק. עבדתי לאורך השנים בממשקים קרובים עם משרדי הממשלה, עם רשויות מקומיות, ואני יודעת לקחת את כל הניסיון שצברתי ולתרגם אותו לעשייה בשטח. יש בי דאגה אמיתית לכך שרעננה הולכת ומאבדת מאופייה הליברלי. ברעננה חיים יחד דתיים וחילונים לאורך שנים, ואנחנו צריכים לשמור על מרקם החיים הייחודי שיצרנו פה, באופן כזה שיאפשר לכולם להרגיש בבית ולא על חשבון האחר. המצב הזה מצריך עבודה מתמדת. אני שמחה להיות אישה יחידה שמתמודדת מול שלושה גברים ומביאה ניהול נשי, ניהול שרואה אנשים, מקשיב להם ומטפל בצרכים שלהם. כיום אנחנו רואים פחות נשים בעמדות מפתח במשרדי הממשלה, ויש בעיני חשיבות גדולה שנשים יהיו במוקדי השפעה גם בשלטון המקומי".

מהם הדברים שהכי חשוב לך לטפל בהם אם תיבחרי?
"חשוב לי מאוד להתמקד בחינוך. אנחנו חייבים לחזק את המערכת החינוכית ולהתחיל ממעונות היום והגנים הפרטיים. יש לנו הרבה עבודה במתן מענים לבנות ובני הנוער, הן בתוך המערכת החינוכית והן בחינוך הבלתי פורמלי. רעננה חייבת לשפר את היצע מקומות הבילוי והתעסוקה בעיר. אנחנו חייבים להעמיד פתרונות טכנולוגיים וחדשניים לשירותים עירוניים לתושבות ולתושבים, לחזק את תחושת הביטחון האישי וליצור חיי קהילה עירוניים לכלל האוכלוסיות. יש עוד תחומים רבים שצריכים להשתפר ולהתייעל ובחודשים הקרובים אציג את החזון ותוכנית העבודה המפורטת שלי".

מהן הבעיות הגדולות ביותר של רעננה כרגע?
"התרגלנו שהעיר שלנו היא רק 'בסדר'. אנחנו צריכים לתת את הדעת על איך היא תיראה בעוד 5 ו-10 שנים. האם הצעירים בעיר יישארו או יעזבו? איך תיראה הבנייה בעיר? התחבורה הציבורית? שכרגע נמצאת בקיפאון מוחלט, ואיך אנחנו מבטיחים עתיד טוב לילדים ולילדות שלנו. כל הדברים האלה מצריכים יכולות תכנון וגיבוש תכניות ארוכות טווח ואת זה אני מתכוונת לעשות. עצוב לי לראות שרבים מחברי עוזבים את העיר, וגם אלו שנשארים מרגישים שיש יותר מדי דברים שחסרים להם ומפריעים להם, ואת זה אנחנו צריכים לשנות. ההשפעה שלנו כעירייה על חיי התושבים והתושבות היא עצומה. אם נתכנן נכון, נבצע בהתאמה ונצליח לייצר חיים טובים ומלאים בתוך העיר שלנו, נבטיח שכולנו נשאר פה לעוד שנים רבות".

האם יש גורם כלשהו שלא תהיי מוכנה לשבת איתו בקואליציה?
"אני לא פוסלת אף אחד כשותף, אני מאמינה גדולה בשותפויות, יודעת לחבר בין אנשים ומאמינה שנצליח לבנות קואליציה חזקה שפועלת יחד למען תושבי רעננה.

יש לך כבר מועמדים להרכב הרשימה?
"יש איתי הרבה אנשים טובים שרעננה חשובה להם והם רוצים להשפיע ולנתב את החיים בה למקומות טובים. בחודשים הקרובים נחשוף את הרכב הרשימה. אני מזמינה את כל מי שרוצה לראות רוח חדשה ורעננה בעיר שלנו, להצטרף אלי ולצוות שאיתי במסע לשמירה על רעננה כבית ליברלי, מאפשר ומחבר, שבו כולנו מרגישים בבית".

 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון רעננה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר