מאהל המחאה ברעננה, צילום חגי פרנקל
מאהל המחאה ברעננה, צילום חגי פרנקל

המחאה נגד המהפכה: מחנה אוהלים הוקם ברחבת יד לבנים ברעננה

"אנו מכריזים בזאת על הקמתה של עיר האוהלים הדמוקרטית", אמרו פעילי המחאה ברעננה, על רקע ההתקדמות בחקיקה של עילת הסבירות המכונה "עילת הג'ובים". וגם: המסר לראש העירייה ולשאר המועמדים

פורסם בתאריך: 20.7.23 08:37

"אנו מכריזים בזאת על הקמתה של עיר האוהלים הדמוקרטית", כך הודיעו אתמול, יום רביעי, פעילי המחאה נגד המהפכה המשפטית-משטרית ברעננה, בפראפרזה על הכרזת העצמאות של המדינה. עיר האוהלים הוקמה ביום רביעי ב-19:000 ברחבת יד לבנים ועל פי כוונת המארגנים היא תישאר במקומה עד יום שני, שבו הם מקווים גם כי תיעצר בכנסת החקיקה המדאיגה הקשורה לעילת הסבירות.

עד אז, המארגנים מזמינים מדי ערב ב-19:00 את כלל תושבי העיר לפיקניק משפחות ברחבת יד לבנים. "כל משפחה תביא מזון ושתיה, אנחנו נביא שולחנות מתקפלים ואוהלים עבור הילדים ועבור מי שירצו להישאר לישון את הלילה בתוכם", הסבירו המארגנים. "לפני 75 שנים דור המייסדים עלה על הקרקע עם אוהלים, חומה ומגדל. היום אנו הנכדים והנינות לוקחים על עצמנו את האחריות לעלות שוב על הקרקע עם אוהלים כדי לוודא שהמדינה הדמוקרטית שהם הורישו לנו, תישאר כזו. עיר האוהלים תישאר מאוישת עד ליום שני בשבוע הבא בו תיעצר החקיקה הנפשעת כנגד האזרחים והמולדת".

בתוך כך ביקשו מארגני המחאה להעביר מסר גם לנבחרי הציבור. בכרזה שפרסמו הם כתבו: "כאשר אנחנו מבלים שעות וימים ארוכים בצמתים, בתחנות המעצר, ובכל מקום אחר, אם אתם לא שם איתנו – אתם לא מייצגים אותנו. ואם קורה שמדי פעם אתם כן שם, כדי שהציבור הליברלי יראה אתכם, בכדי לשלם מס שפתיים, וכי אולי זה 'מצטלם טוב' – אתם לא מייצגים אותנו. מדינת ישראל ניצבת על סף תהום. הגיע הזמן למעשים. עברנו את שלב הדיבורים היפים והממלכתיים שאין מאחוריהם עשייה".

בהתאם לכך, המארגנים מתכננים להגיע מחר (יום חמישי) ב-8:00 בבוקר לכניסה של בניין העירייה כדי "לדרוש אמירות נחרצות מגובות במעשים מראש העירייה ומיתר המועמדים המבקשים את קולנו כדי להחליף אותו". הם קוראים גם להשבתת הרשויות המקומיות עד לביטול החקיקה.

 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון רעננה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר