ההפגנה נגד ההפיכה המשפטית ברעננה (צילום: עדן פרנקל)
ההפגנה נגד ההפיכה המשפטית ברעננה (צילום: עדן פרנקל)

ההפיכה המשפטית: כ-18 אלף איש הפגינו אמש ברעננה

המארגנים הודיעו, כי זו ההפגנה האחרונה בשלב זה עד לשובה של הכנסת מפגרה. מפגינה: "פתאום נשמעים קולות המדברים על פיוס, חיבור, הקשבה. באמת? לי זה נראה רצון להנמיך ציפיות, להרדים את השטח, וזה לא באמת אמיתי. חוסר האונים רק גדל משבוע לשבוע ויש חשש משמעותי מדיקטטורה"

פורסם בתאריך: 30.7.23 09:48

אמש, מוצאי שבת, היה זה השבוע ה-30 של ההפגנות ברחבי הארץ. מתנגדי הרפורמה ברעננה הודיעו כי, מבחינתם, זה יהיה השבוע האחרון של ההפגנות בעיר עד לחזרתה של הכנסת מהפגרה, כי גם הם זקוקים לפגרה. אולם, זה לא מנע מאלפי המפגינים להגיע אמש בהמוניהם לחניון הדמוקרטיה, בדיוק כפי שעשו בכל השבועות האחרונים. על פי הערכת המארגנים, בהפגנה ברעננה השתתפו כ-18 אלף איש.

השבוע לא התקיימה צעדה. המפגינים הוזמנו להגיע לחניון החל מהשעה 19:30 בזמן שדי ג'יי גלי מרגלית הנעימה את זמנם והקפיצה אותם לצלילי מוזיקה. ב-20:15 התחילה העצרת. בין הנואמים: ערן שוורץ, ראש מטה המאבק הארצי, ואבישי ברוורמן, פרופ' לכלכלה, חתן פרס ישראל, לשעבר נשיא אוניברסיטת בן גוריון ובכיר בבנק העולמי. בסופו של הערב, כמו בכל מוצאי שבת, הוזמנו המשתתפים להבדלה.

 

 

"לאורך כל השבועות של ההפגנות, יצאו מאות אלפי אזרחים לרחובות בכל רחבי הארץ, הביאו איתם תחושות של תקווה – אולי ישמעו ויראו את הקורה במדינה שלנו", אמרה אחת המארגנות. "אזרחים מכל מגוון הדעות הפוליטיות, כולם בפחד נוראי, לאן הולכים. חוסר האונים רק גדל משבוע לשבוע ויש חשש משמעותי מדיקטטורה. פתאום נשמעים קולות המדברים על פיוס, חיבור, הקשבה. באמת? לי זה נראה רצון להנמיך ציפיות, להרדים את השטח, וזה לא באמת אמיתי. רוצים להרדים ואז להתקיף בכל הכוח, פגרה בכנסת, ואחריה בליץ של חוקים שיביאו לאחרית הימים. הלוואי שאני טועה ושלא נחזור מהפגרה לימים יותר גרועים".

 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון רעננה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר