קו נעים בסופש. צילום באדיבות עיריית תל אביב יפו
קו נעים בסופש. צילום באדיבות עיריית תל אביב יפו

הפעילים שאלו את המתמודדים על ראשות העירייה על תחבורה בשבת. אלו התשובות

האם רעננה תצטרף אחרי הבחירות המקומיות לפרויקט "נעים בסופ"ש"? זה גם מה שבדקו פעילים הנאבקים למען מהלך זה מול המועמדים לראשות העירייה

פורסם בתאריך: 15.8.23 06:57

פעילים למען תחבורה ציבורית בשבת ברעננה באמצעות הצטרפות למיזם "נעים בסופ"ש", פנו באחרונה אל כל המתמודדים על ראשות העירייה כדי לשמוע מה עמדתם בנושא ולפרסם אותה ברבים. אחד הפעילים, הראל קליינר, אמר: "יותר ויותר רעננים מבינים היום, שהנושא של נעים בסופ"ש הולך להיות אחד הגורמים המכריעים בבחירות הקרובות כי הוא מבטא מדיניות כלפי הציבור החילוני בעיר".

נציין כי נעים בסופ"ש הוא פרויקט תחבורתי של עמותת "נוע תנוע" בשיתוף עם עיריית תל אביב, המאפשר התניידות לכלל התושבים והתושבות בעיר אל עבר מטרופולין תל אביב בסופ"ש וללא תשלום. הפרויקט החל לפעול לראשונה ב2019 ומאז משרת מעל 45 אלף נוסעים בסופ"ש ופועל בעשר רשויות מקומיות שונות בהן מבשרת ציון, גבעתיים, הוד השרון, כפר סבא, מודיעין מכבים רעות, קריית אונו, רמת השרון, שוהם, תל אביב והמצטרפת הטרייה נס ציונה, שהצטרפה ביולי האחרון. הוא מאפשר נסיעה אל מרכז הערים ובין השכונות השונות בשעות שבהן תחבורה ציבורית סדירה אינה פעילה ותוך התחשבות באזורים בהם מתגורר ציבור שומר שבת.

קליינר (25), יוזם המאבק ברעננה, מסביר: "כמי שגדל בבית מסורתי, לי זה ברור מאליו שתחבורה ציבורית שתאפשר לי להגיע לקידוש אצל ההורים ולחזור לתל אביב לבלות עם  חברים באותו ערב זה משהו בסיסי. עובדה תומכת לכך היא שאנחנו עוד מעט 300 חבר'ה בקבוצת הוואטסאפ של המאבק ויש לנו תמיכה של מעל 1000 תושבים על עצומות שערכנו.
בסוף רעננה היא עיר מעורבת של חילונים ודתיים, והיא מהווה דוגמה טובה ומיוחדת ליכולת שלנו לחיות יחד כישראלים. אני חושב שפרויקט שכזה שמתחשב בציבור שומר השבת ונותן את יכולת ההתניידות לציבור שמעוניין בכך הוא חשוב מאוד וצריך לקדם אותו בהקדם בעיר, במיוחד בהקשר של הבחירות הקרובות".

 

אז אומרים האנשים שיתמודדו בבחירות הרובות על ראשות עיריית רעננה? זה מה שהם השיבו לפעילים: 
לדברי הפעילים, ראש העירייה הנוכחי, חיים ברוידא, לא רצה להגיב.

המועמד לראשות העירייה אבי יוסף השיב: "אני תומך בפרוייקט "נעים בסופש", שמחד מספק פתרון תחבורתי שעונה על צורך של הציבור החילוני, ומאידך לא פוגע באורחות חייו של הציבור הדתי בעיר, ויעשה תוך התחשבות בו. כיום רעננה היא היחידה מערי השרון שלא נוטלת חלק בפרויקט, וכבר הודעתי על כך שזה יהיה אחד מהליקויים הרבים שיש לתקן מיד לאחר הבחירות".

המועמד לראשות העירייה ניר קריסטל אמר: "ביומי הראשון כראש העיר אני מתחייב לצרף את רעננה לפרויקט "נעים בסופ"ש". גם לתושבי ותושבות העיר – למי שמעוניין בכך – נוער, צעירים ומבוגרים – מגיעה האפשרות ליהנות בסופי השבוע, ללא עלות, מתחבורה נוחה וזמינה לחופי הים ולמוקדי הבילוי והפנאי הפופולאריים בתל אביב. זה הכבוד ההדדי והמימוש האמיתי של הסטטוס קוו בין הציבור הדתי והלא דתי בעיר שלנו, בבחינת "איש באמונתו יחיה". נבצע זאת מתוך כבוד הדדי, מבלי להיכנס לתוך השכונות ומתוך התחשבות ברגשות כלל הציבור".

המועמדת לראשות העירייה ענבר הוכברג, מסרה: "הגיע הזמן שרעננה תצטרף ליוזמה של נעים בסופ"ש כמו תל אביב, גבעתיים, הוד השרון, רמת השרון וערים נוספות. זאת במטרה לאפשר תחבורה ציבורית בסופ"ש ובחגים למי שחפץ בכך. דעתי החד משמעית היא שהציבור ברעננה זכאי ליהנות מתחבורה ציבורית זמינה ומאפשרת. הקו חייב לעבור בחלקו על התוואי התחבורתי באחוזה -זאת בשל העובדה כי הפרויקט חייב להיות נגיש לציבור ולתת מענים לכמה שיותר תושבים ותושבות. כמו כן עליו לחצות במקום מוסכם ולהמשיך את המסלול בויצמן על מנת לאפשר לתושבים שגרים באזור נווה זמר, קריית שרת ולב הפארק מענה גם כן. תחבורה ציבורית ככלל צריכה להיות נגישה, המעמידה פתרונות תחבורתיים בהליכה רגלית מהבית. לכן העברת הקו רק ברחוב ויצמן אינה פרקטית ואינה ישימה".

 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון רעננה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר