סגן גלעד אלטשולר. צילום דובר צה"ל
סגן גלעד אלטשולר. צילום דובר צה"ל

אתמול בטקס סיום קורס חובלים: גאווה רעננית

בגיל שנתיים הוא עבר מבני ברק לרעננה, למד בתיכון טכנולוגי מדעי כפר בתיה והתגייס לקורס חובלים. השבוע הוא מסיים את הקורס ומספר על הדרך שעבר ועל האהבה שפיתח לים

פורסם בתאריך: 7.9.17 08:11

אתמול (ד') סיים גלעד אלטשולר בן ה-22 מרעננה, קורס חובלים במגמת שייט בספינת הטילים אח"י להב סער 5 .אלטושלר עבר לרעננה מבני ברק בגיל שנתיים ולו שלושה אחים. הוא למד בבית הספר היסודי ביל"ו ובתיכון מדעי טכנולוגי כפר בתיה. בנוסף אלטשולר היה חניך בתנועת הנוער בני עקיבא ואף עשה מכינה קדם צבאית דתית במשך שנה וחצי. "מאוד נהניתי לגדול ברעננה", אומר אלטשולר, "השתלבתי בפעילויות חברתיות מתוך היותי מדריך בבני עקיבא. אני בטוח שזה תרם לי וזאת הייתה תקופה טובה".
אלטשולר מספר כי לפני הגיוס הוא לא ממש ידע לאן הוא רוצה להתגייס והגיע לכל זימון שנשלח אליו. "אמנם לא ידעתי לאן אני רוצה להתגייס אבל כן רציתי למשוך הכי גבוה. הלכתי לכל זימון שנתנו לי ובכל מיון עשיתי מה שאני יכול. את מסלול החובלים לא הכרתי לפני. הגעתי לשם דרך איתור צה"ל, פשוט מצאו שאני מתאים מבחינת נתונים אז שלחו לי זימון לעשות מיונים והתחלתי להתעניין ולבדוק מה זה. גיליתי שזה מסלול מאוד מרתק. בנוסף גיליתי שיש לי קרוב משפחה שמשרת בחובלים אז גם יצא לי להתייעץ איתו. מדובר במסלול מאוד מאתגר, גם אינטלקטואלית. הוא משלב מקצועיות, פיקוד, מנהיגות ועוד הרבה ערכים שגדלתי אליהם בבית".
ובבית גאים?
"המשפחה שלי מאוד גאה ותומכת בי. קשה לעבור מסלול כזה בלי תמיכה גדולה של המשפחה ובאמת לאורך כל הדרך מהרגע שהתחלתי להתעניין בקורס עד עכשיו יש לי תמיכה בכל מה שאני עושה. גם שהיה לי שבועות קשים הם תמיד היו שם בשבילי".
אלטשולר מספר כי התפקיד שהוא מבצע בצבא מאוד מורכב וקשה. "קשה לפרט בדיוק מה התפקיד כולל. בגדול אני מפקד של לוחמים בים. הסביבה הימית היא סביבה מאוד משתנה ומאוד מורכבת. לפני זה לא היה לי קשר ממש לים, כן הייתי הולך עם חברים אבל זה הכל. הקשר לים זה משהו נרכש. תמיד מפחדים מהגלים ומזה שזה יכול לעורר בחילות אבל בסופו של דבר זה דברים שמתרגלים אליהם. היום אני מאוד אוהב את הים. במיוחד בפן הצבאי שלו, לצאת לים ולראות את הנופים. מהים הכל נראה שונה.  יש בו הרבה תנאים שאין במקומות אחרים, אם זה צפיפות, אם זה להיות עם אותם חברה ימים ארוכים ולמצבים האלה צריך להתרגל ובשביל זה ההכשרה של חובל היא שנתיים וחצי. אחרי זה חותמים קבע לכמה שנים זה תלוי במסלולים. זה שירות שהוא ארוך מאוד".
זה לא הרתיע אותך?
"זה משהו שיוצא לי לחשוב עליו. זה לא החלטה שהתגבשה בדקה. בשביל לרצות לחתום על משהו כזה צריך להיות מאוד מרוצים מהמקום, וזה חלק מהעניין. אני הבנתי שאני מאוד מרוצה מהעבודה מהעשייה ומאיך שהכל מתפקד. ראיתי שזה מתאים לי ולכן התגבשה החלטה שזה מקום שאני ארצה להיות בו כל כך הרבה זמן. היו שלבים קשים לאורך כלל הקורס. כל השלבים מאתגרים ובשום שלב לא היה לי ברור שאסיים. תמיד יש לחץ אבל בסופו של דבר על כל מכשול מתגברים".
אתה רק מסיים את הקורס ורוב החברים שלך לקראת שחרור. איך זה מרגיש?
" למדתי להתמודד עם זה. אני שלם עם הבחירה שלי. אמנם יכול להיות שבעתיד זה יצור טיפה פערים בנינו שהם יהיו במקום אחר. אבל אני לא רואה את זה כמכשול כי אני חושב שהקורס מביא אותי  לנקודה שבהרבה מקומות באזרחות או במקומות אחרים לא הייתי מגיע. זה מביא אותי למיצוי ומלקסום של היכולות שלי".
מה הציפיות שלך לעתיד?
"אני עברתי את הקורס הזה במטרה לשפר את עצמי ולהגיע למצב שאני אוכל להיות המפקד הכי טוב של החיילים".

אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון רעננה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר