גיזום עצים ברחבי העיר (צילום: דוברות העירייה)
גיזום עצים ברחבי העיר (צילום: דוברות העירייה)

לקראת הסערות שבדרך: עיריית רעננה נערכת לחורף

הצוותים העירוניים פרושים בימים אלה ברחבי העיר ומבצעים סריקות ועבודות מקיפות, ביניהן פתיחת קולטנים ותעלות, ניקוי פתחי ניקוז והצבת כלובים למניעת הצפות במקומות רלוונטיים

פורסם בתאריך: 12.9.23 10:54

על פי מודלים בינלאומיים לחיזוי עונתי, חודשי הסתיו ותחילת החורף צפויים להיות גשומים יותר מהממוצע הרב שנתי הרגיל בישראל, ובעיריית רעננה נערכים כבר בימים אלה לתחילת עונת החורף.

מהעירייה נמסר, כי הצוותים העירוניים פרושים ברחבי העיר ומבצעים סריקות ועבודות מקיפות, בין היתר, בדיקת בטיחות המתקנים העירוניים, עמודי חשמל ותאורה, רמזורים, תקינות מרזבים ועוד. כמו כן מתבצעות עבודות לפתיחת קולטנים ותעלות, ניקוי פתחי ניקוז והצבת כלובים למניעת הצפות במקומות רלוונטיים, השוואת גבהים במקרים המועדים להצפות ובדיקת שטחים פתוחים ומרחבים חקלאיים מסביב לעיר למניעת סחף.

עוד נמסר, כי בהתאם לתוכנית אב שנתית, העירייה השקיעה 900 אלף שקלים בחידוש גגות המבנים הציבוריים, כתהליך מונע הצפות בעונת החורף, וכמו כן מתבצעות עבודות ניקוי הגגות של כל מוסדות החינוך.

כבכל שנה, גם השנה מבצעת העירייה גיזום של העצים בכל רחבי העיר, בשיתוף ובתיאום עם חברת החשמל, במטרה למנוע קריסת עצים וענפים בזמן סערה. כמו כן, אגרונום מומחה מבצע סקר בטיחות עצים.

מהעירייה נמסר עוד, כי במסגרת הטמעת טכנולוגיות חדשניות של "עיר חכמה",  נפרשו בעיר חיישני הצפה בתעלות ניקוז, המאתרים ומדווחים באופן אוטומטי למוקד העירוני בעת עליית מפלס המים בתעלות הניקוז. עובדי המוקד העירוני מקבלים התראות אלה, ושולחים צוותי תחזוקה למקום באופן מיידי, כך שהנושא מטופל עוד טרם ההצפה.

בנוסף, המוקד העירוני פועל כ"מוקד רואה", וכאשר מתבצעת צפייה יזומה במצלמות הביטחון הפזורות ברחבי העיר, כל בעיה או תקלה מאותרת באופן מיידי ומועברת לטיפול הצוותים הרלוונטיים.

 

 

כמו כן, העירייה הרחיבה את מלאי ציוד העזר המשמש את צוותי העירייה בטיפול בהצפות במזג אוויר גשום וסוער, כולל משאבות וכלים מתאימים נוספים. העירייה עובדת בשיתוף פעולה הדוק עם תאגיד מי רעננה, שמבצע בדיקות תקינות של מערכות המים והביוב לקראת עונת החורף, ומעמיד אף הוא בכוננות מכשירים, מכונות, ביוביות וכלים כבדים נוספים, שייתנו מענה מיידי בכל מצב חירום.

גם האגף לשירותים חברתיים ערוך למתן שירות במצב חירום לאוכלוסיות עם צרכים מיוחדים המצויים בסיכון, ויחידת החילוץ העירונית ערוכה ומוכנה למתן סיוע לכל תרחיש או צורך שיעלה מהשטח.

במקביל קוראת העירייה לתושבים לגלות ערנות ולהכין את בתיהם לחורף. התושבים מתבקשים לוודא ניקיון מרזבים ופתחי הניקוז במרפסות ובגגות; לקבע חפצים ואביזרים העלולים לעוף ברוחות עזות כגון סככות, ריהוט גן ועציצים; לגזום ענפים ועצים בגינות הפרטיות, בעיקר אלו המצויים בקרבת כבלי חשמל; להסיר אנטנות טלוויזיה ישנות, לבצע בדיקת מפסקי פחת וציוד חשמלי, להצטייד בתאורת חירום ועוד. כמו כן, נקראים תושבי העיר שלא להניח ערמות גזם על קולטני המים או בקרבתם ולהקפיד על הוצאת גזם בתפזורת (כגון חלקי ענפים ועלים בתפזורת) בתוך שקיות או בקרטונים. כדי למנוע דגירת יתושים, מומלץ לתושבים לבצע סריקה יסודית בחצרות, בגינות, על גגות ובאזורי המגורים בכדי לאתר מוקדי מים עומדים ולייבשם.

תושבי העיר מוזמנים ליצור קשר עם המוקד העירוני ולדווח על כל תקלה או מפגע, 24 שעות ביממה בטלפון 9107* או בוואטסאפ 052-8107107.

 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון רעננה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר