ארוחת חג לשורדי השואה בשנה שעברה (צילום: באדיבות המתנדבים)
ארוחת חג לשורדי השואה בשנה שעברה (צילום: באדיבות המתנדבים)

"זה עושה כל כך טוב להתחיל ככה את השנה"

היזמת החברתית מיכאל מיליס ביחד עם קבוצת המתנדבים יקיימו כמדי שנה ארוחת חג לשורדי השואה (יום שישי בצהריים באולם האירועים אלכסנדר בעמק חפר). מיכאל קוראת לשורדי שואה, שאין להם עם מי לחגוג את החג, ליצור עימה קשר

פורסם בתאריך: 13.9.23 11:02

זוכרים את שורדי השואה גם בראש השנה: גם השנה, בצוהרי יום שישי של ערב ראש השנה, תתקיים ארוחת חג מרגשת לשורדי שואה. המסורת החלה לפני כעשור על ידי מיכאל מיליס, יזמת חברתית צעירה, באולם קטן בהרצליה ומאז התרחבה, מספר המשתתפים גדל וכך גם מספר המתנדבים. האירוע יתקיים באולם האירועים אלכסנדר בעמק חפר.

מיכאל מיליס. מיזם נפלא למען שורדי השואה (צילום: באדיבות המתנדבים)

מיכאל מיליס. מיזם נפלא למען שורדי השואה (צילום: באדיבות המתנדבים)

מיכאל מספרת כיצד הכל החל: " מטרת הקבוצה, 'ארוחת חג לניצולי שואה' היא לסייע לניצולי שואה להפיג את הבדידות ולשמח אותם בחג. הקמתי את הקבוצה מתוך משהו פנימי אצלי, להפוך את החברה שלנו ליוצרת אהבת חינם, מחברת בין צעירים לשורדי שואה ולעשות לשורדי השואה קצת יותר שמח בזמן שנותר. כשיזמתי את זה כצעירה בצעירי יש עתיד, רתמתי איתי את המפלגה, תנועות נוער, משפחות ובעלי עסקים. יש היענות מקסימה, בעצם כל מה שאנחנו עושים זה מתרומות של אנשים טובים".

 

מיכאל נזכרת באירוע הראשון לפני כעשור: "האירוע הראשון התקיים באולם משכית בהרצליה והגיעו אליו כ-150 שורדי שואה ומתנדבים רבים שתרמו פרחים, אוכל ובקבוקי שתייה, וזמרת הגיעה לשמח אותם".

מכיוון שמספר הנרשמים עלה, העתיקה מיכאל את מיקום האירוע לגן האירועים אלכסנדר שבעמק חפר. היא מקווה להגיע לכמה שיותר ניצולי שואה כדי לחגוג יחד.

מיכאל מסכמת: "אנחנו שרשרת של אנשים טובים, חלקם תיכוניסטים שהתחילו איתנו ועברו איתנו את תחנות החיים כשהגיעו לאירוע כחיילים על מדים, בקבע וכסטודנטים, וחלקם כבר בשוק העבודה. זה עושה כל כך טוב להתחיל ככה את השנה, דור שורדי השואה הולך ומתמעט. יותר מתמיד אנחנו מרגישים שלא עונים לטלפון או שהם כבר לא גרים בבית. זה עצוב. חשוב שניתן את הכבוד ואת היחס למי שכאן איתנו. מהאירוע הזה יוצאים עוד חיבורים ויוזמות טובות. למשל, מתנדבים שממשיכים לעזור לניצולים לאורך כל השנה לצד פרויקטים חברתיים אחרים".

מיכאל קוראת לשורדי שואה, שאין להם עם מי לחגוג את החג, ליצור עימה קשר בטלפון 052-8458080 וניתן גם בפייסבוק: ארוחות חג לניצולי שואה.

 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון רעננה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר