השטח ברחוב תרצה אתר, עליו אמורים להיבנות מרכז הנוער ואשכול הגנים. צילום: פרטי
השטח ברחוב תרצה אתר, עליו אמורים להיבנות מרכז הנוער ואשכול הגנים. צילום: פרטי

"צעד הרסני, לא ידענו": תושבים מתנגדים להקמת אשכול גנים ומועדון נוער בנווה זמר

סערה בנווה זמר, כאשר גם פגישה עם ראש העירייה לא הרגיעה את התושבים. בעירייה אומרים: "המרכז החדש יפעל עד לשעה 21:00, בהידברות עם התושבים, תוך הקפדה על שיתוף פעולה"

פורסם בתאריך: 2.10.23 08:34

תכנית העירייה והתנגדות התושבים: תושבים המתגוררים ברחובות תרצה אתר ועלי מוהר בשכונת נווה זמר מתנגדים להקמת מרכז נוער קהילתי ואשכול גנים בצמוד לבתיהם, ברחוב תרצה אתר 4.

התושבים הופתעו לדבריהם לגלות על כך רק לאחרונה. הם אומרים כי רחוב תרצה אתר הוא רחוב קטן וצר בעל מספר חניות מוגבל וברחוב מתוכננים עוד כארבעה קומפלקסים למגורים. לפיכך, הם אומרים הוספת מרכז נוער בנוסף לאשכול של 8 גני ילדים, יגרום לעומס רב באזור ולמצוקת חניה.

התושבים טוענים כי הקמת מרכז הנוער לא פורסמה מבעוד מועד לדיירי השכונה, כך שנמנע מהם להתנגד לה לפני תחילת העבודות. יתרה מזאת, המרכז תוכנן במקור להיות ממוקם ברחוב עלי מוהר מעל גני הילדים אולם הוזז לרחוב תרצה אתר ללא הסבר. בנוסף, ועד השכונה ציין כי ביקש לקחת חלק פעיל בגיבוש החזון, היעדים והמטרות של המרכז לנוער כולל שעות פעילות, וביקש שימוקם במעטפת השכונה.

לטענת התושבים, על פי תכנית היתר הבנייה העדכנית בעירייה הם נוכחנו לגלות שמתוכננים 4 חדרי חוגים פלוס אולם גדול רב תכליתי בשטח של 173 מ"ר. בנוסף, התוכנית מאפשרת התכנסות של 137 בני נוער בו זמנית.

התושבים טוענים: "אנו רואים בהקמת מרכז הנוער בלב שכונה שקטה בצמוד למבני מגורי התושבים צעד הרסני, שיפגע באיכות חיי התושבים הגרים באזור בכלל ובצמידות למרכז הנוער בפרט. המשמעות היא שכמות גדולה של בני נוער יגיעו ביחד לרחוב שלנו לרגל אירוע כזה או אחר, מה שייצר רעש שיגיע ישירות אלינו שכן גם קיימת מרפסת פתוחה לכיוון של הבניינים שלנו ולכל הבניינים באזור. ידוע שבסיום בפעילות הנוער ימשיך להסתובב באזור מחוץ למתחם ויהווה מטרד לאורך הלילה גם בתום שעות הפעילות".

בנוסף, טוענים התושבים כי בניית אשכול גנים עם 8 גני ילדים יהפכו בבוקר את הרחוב לצפוף עם תנועה היסטרית של רכבים שבכלל יהווה מטרד גם תנועתי בשעות העומס גם לכל התושבים בבניינים הסמוכים ובפרט לדיירים שהחניון תת קרקעי שלהם צמוד למתחם. התושבים מוסיפים: "העירייה טוענת שאין מקום אחר בשכונה למרכז נוער, אבל למקם מרכז נוער כזה יותר הגיוני למקמו בתחום בית ספר ולא באשכול גנים. למשל, מתוכננת להיבנות חטיבת ביניים בצפון השכונה. יותר הגיוני לצרף את המרכז לחטיבה שכן זו אותה קבוצת גיל. חשוב לציין שאנחנו בעד מקום שייתן מענה לבני הנוער, אך לכל דבר יש את המקום המתאים לו ובלב שכונה מול בנייני מגורים זה ממש לא המקום ה"אידיאלי" בלשון המעטה וכאמור יש המון מקומות מתאימים לנוער שלנו. פתחנו עצומה בנושא ויש מעל 200 תושבים שמתנגדים למרכז הנוער בלב השכונה, וצריך למצוא פתרון ומקום הולם לנוער שלנו במיקום אחר בשכונה".

בעקבות דרישת התושבים המתנגדים התקיימה בשבוע שעבר פגישה בין נציגיהם לראש העירייה, חיים ברוידא. לאחר הפגישה הוציאו התושבים מכתב לברוידא ובו כתבו: "הגענו לנווה זמר ברעננה כדי לזכות באיכות החיים שהובטחה לנו. השקענו ממיטב כספנו, לטובת רכישה של דירה בנווה זמר ברעננה. ציפינו מהעירייה להתחשבות בצרכי התושבים ודאגה להם. בפגישה איתך בעירייה הסברת שהמרכז לנוער שעומד לקום, יהיה מורכב מחדרי חוגים (מן הסתם בגודל כיתה בערך או אף פחות), שבהם ילמדו ילדים שקטים בקבוצות קטנות, נושאים כמו שחמט, שלא יוצרים רעש או התגודדות מועדת לפורענות. בעקבות בדיקה מקצועית שערכנו, של היתר הבניה בעירייה הבנו שהתמונה שונה לחלוטין. בנוסף לכיתות החוגים, מתוכנן אולם רב תכליתי, שמסומנים בו 137 מקומות ישיבה, מתוכנן מטבחון בחלל האולם. לנו זה נראה כמו תכנון עבור מועדון חברתי. מעל מאה בני נוער שמגיעים באותו זמן למרכז, לאולם, ואחרי הפעילות שתהיה – הופעה, הרצאה, מסיבה וכדו', מתגודדים ברחוב, ובסבירות גבוהה ממשיכים את הבילוי שלהם – צעקות, דיבורים רמים, אולי השתוללויות. והכל ברחוב שלנו וצמוד לחלונות הדירות".

התושבים הוסיפו בפנייתם לברוידא: "לא כך דמיינו את החיים שלנו ברעננה. לא נסכים, בשום אופן, שמועדון הנוער של כל השכונה ימוקם בצמידות לדירות שלנו. ידוע לנו שהופעל לחץ על העיריה על ידי ועד השכונה, בעקבות הפרעות לשכנים באזור הקניון, שסבלו משוטטות של בני נוער ומרעש. הפתרון שמצאתם לבעיה שלהם, על ידי מיקום מרכז הנוער ברחוב תרצה אתר 4, על חשבון איכות החיים שלנו, לא מקובל עלינו לחלוטין. גם המבנה של 8 גני ילדים באשכול אחד זו צפיפות לא מקובלת, שתפריע לשלוות השכנים בשעות הבוקר, ודי לנו בזה. יש לציין שהמגרש למבנה ציבור בתרצה אתר 4, הוא היחיד (שטח חום) בנווה זמר, שלא צמוד אליו שטח ירוק ודווקא בו מיקמתם את מרכז הנוער. הרבה יותר סביר לבנות מרכז לנוער בגיל 12-14, בצמוד לחטיבת ביניים המתוכננת בצפון העיר, בשטחים הנרחבים שהוקצו למבני ציבור. אנו מבקשים לקיים איתך פגישה אצלנו ברחבת הדשא של הבניין, כדי לאפשר לכל הדיירים שרוצים להיות נוכחים".

תגובת עיריית רעננה: "לבקשת תושבי שכונת נווה זמר וועד השכונה, ולאור התרחבותה של השכונה והצורך שעלה, הוחלט על הקמת מרכז חדש, הכולל אשכול של 8 גני ילדים ומרכז נוער חדשני וייחודי, בשטח עירוני שנועד לבנייה ציבורית, ברחוב תרצה אתר. בבוקר יפעלו במרכז החדש גני ילדים, ולאחר מכן יפעל במקום מרכז נוער, שיכלול פעילות העשרה, קורסים וחוגים איכותיים המותאמים לעולמם של בני הנוער, בהדרכת ובתפעול העירייה. המרכז החדש יפעל עד לשעה 21:00, בהידברות עם התושבים, תוך הקפדה על שיתוף פעולה והתחשבות בסביבה הקרובה. בנוסף, העירייה תקים עשרות מקומות חנייה חדשים בסמוך למרכז לנוחיות התושבים, וכן תעקוב מקרוב אחר פעילות המרכז כדי לוודא סינרגיה מיטבית בין המרכז לסביבתו. המרכז החדשני הינו בשורה ותרומה חשובה ומשמעותית ביותר לשכונה כולה, הן להורי הילדים שילמדו בגנים החדשים והן להורי בני הנוער המתגוררים בשכונה ובסמיכות למרכז. אנו מאמינים כי כל הורה יעדיף כי ילדיו ייקחו חלק בשעות הפנאי במרכז בטוח, בקרבת הבית, ויוכלו ליהנות ממגוון הפעילויות האיכותיות והמעשירות, אשר יתרמו להתפתחותם בתחומי עניין רבים ומגוונים".

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון רעננה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר