היערכות צהל ברצועת עזה, דובר צהל
היערכות צהל ברצועת עזה, דובר צהל

13 פצועים פונו למרכז רפואי מאיר, בוטלו הלימודים ופעילויות נוספות

בהמשך הערב אמורים להיות מועברים למאיר פצועים נוספים מבתי חולים בדרום הארץ. העיריות בשרון פרסמו שורה של הנחיות ותגברו את צוותי הביטחון

פורסם בתאריך: 7.10.23 19:28

המחדל הגדול שגבה מחיר כבד מנשוא: היום שהחל עם אזעקות בשעה 6:30 בבוקר ברחבי הארץ וגם באזור השרון הפך ליום הקשה ביותר שידעה מדינת ישראל מזה שנים רבות. זאת לאחר שנורו לעבר רחבי המדינה מעל 2,000 רקטות ועשרות ואולי אף מאות מחבלי חמאס פשטו על יישובי עוטף עזה, כבשו חלק מהם למשך שעות ארוכות ופתחו באש על מאות חוגגים במסיבת טבע. עד לשעה זו הותר לפרסום על יותר ממאה נרצחים ומעל אלף פצועים, ביניהם אזרחים ישראלים, חיילים ואנשי כוחות הביטחון ועל עשרות שבויים, אזרחים וחיילים, שנמצאים בידי החמאס ברצועת עזה. מדובר במה שמסתמן כמחדל הגדול והקטלני ביותר בתולדות המדינה מאז מלחמת יום כיפור לה מלאו השבוע 50 שנה, באחריות ממשלת נתניהו.

למרכז הרפואי "מאיר" בכפר סבא הגיעו עד למועד פרסום הכתבה 13 פצועים, ביניהם שלושה שהועברו מבתי החולים בדרום הארץ במצב בינוני וקל. בשעה הקרובה יועברו 13 פצועים נוספים מהדרום למרכז רפואי מאיר. בבית החולים נפתח מוקד חירום למשפחות המבקשות לקבל מידע על קרוביהן. המוקד מאויש על ידי עובדת סוציאלית ומספרו 1255199. מרכז רפואי מאיר ממשיך לסייע ולקלוט נפגעים מבתי החולים בדרום ומהשטח ובמקביל צוותים ממאיר נשלחו לתגבר את בתי החולים בקו האש.

על פי הנחיות פיקוד העורף ומשרד הבריאות יבוטלו מחר הפעולות האמבולטוריות בבית החולים ומרפאות החוץ יהיו סגורות. תימשך פעילות המכונים הבאים: אונקולוגי, דיאליזה, המטולוגי, IVF, גסטרו, הזרקות עיניים וברונכוסקופיה. ניתוחים אונקולוגיים יבוצעו כמתוכנן. פעולות קרדיולוגיות ואנגיו יבוצעו באופן מצומצם ובמתכונת חירום.

בעיריות באזור השרון, כמו בכל הארץ, הודיעו כבר בשעות הצהריים המוקדמות על סגירת מקומות בילוי וביטול כל האירועים המתוכננים, גם במסגרת חגיגות שמחת תורה. בכבישים הורגשה תנועה מעטה של כלי רכב ובכל הערים נפתחו המקלטים העירוניים. בשל המצב הביטחוני, פיקוד העורף קבע את ההנחיות הבאות שרלבנטיות לערי השרון, מיום שבת, 7 באוקטובר 2023, בשעה 11:30 בבוקר, עד ליום ראשון, 8 באוקטובר 2023, בשעה 18:00: לא יתקיימו פעילות במוסדות חינוך. התקהלויות ושירותים – ניתן לקיים בהגבלה של עד 10 אנשים בשטח פתוח ועד 50 אנשים במבנה. החופים סגורים לציבור. מקומות עבודה – ניתן לקיים פעילות במקום שאפשר להגיע ממנו למרחב מוגן תקני בזמן ההתגוננות. שימו לב: באזורים הללו, פיקוד העורף הנחה על פתיחת מקלטים ברשויות המקומיות.

בעקבות המצב, הנחה ראש עיריית הרצליה, משה פדלון, על פתיחת המרכזים הקהילתיים בעיר והיערכותם לקליטת משפחות מהדרום. משעות הבוקר צוותי הביטחון של השיטור העירוני של עיריית הרצליה ערכו סריקות באתרי בנייה וברחבי העיר בחיפוש אחר שוהים בלתי חוקיים, ובמידת הצורך בוצעו מספר מעצרים, באתר בנייה ברחוב ההגנה וברחוב סוקולוב. מבצע התרמת דם בהרצליה יתקיים הערב (מוצ״ש) בשעה 19:30 במרכז פסג״ה ברחוב דוד השמעוני 25. למי שמעוניין, נא להצטייד בתעודה מזהה.

בהערכת מצב שקיים ראש עיריית כפר סבא, רפי סער, עם גורמי הביטחון ופיקוד העורף לפני כשעה קלה, הנחה סער לתגבר את האבטחה וסיורי הביטחון ברחבי העיר, לרבות סמוך לבתי כנסת ובכניסות ויציאות מהעיר.

גם בכפר סבא הנחה סער על ביטול כלל האירועים העירוניים שתוכננו להתקיים היום במרחב הפתוח במסגרת חגיגות שמחת תורה, על מנת לשמור על ביטחון הציבור. סער אמר: "אנו נמצאים במצב חירום אמיתי ויש חשיבות רבה להישמע להנחיות פיקוד העורף והעירייה. מתוך אחריות לביטחון תושבינו, הוריתי על ביטול החגיגות שתוכננו להתקיים במרחבים הציבוריים, כלל הצוותים העירוניים בכוננות ואנו מתגברים את האבטחה והביטחון בכלל העיר. אני קורא לכל התושבים להישמע להנחיות ולהימנע מהפצת מידע לא מהימן. אנו מחזקים את ידי גורמי הביטחון וצה"ל וכולנו תקווה לסיום מהיר של המצב".

ברעננה קיימה הנהלת העירייה מאז שעות הבוקר הערכות מצב בשיתוף פיקוד העורף. העירייה תגברה את צוותי הביטחון והאבטחה, אשר נפרסו בכל רחבי העיר, ומעניקים סיוע ומענה מיידי בכל נושא, וכן תוגברה הנוכחות של כוחות המשטרה בעיר. על פי הנחיות פיקוד העורף לא יתקיימו היום, יום שבת, אירועים עירוניים ולא יתקיימו אירועי הקפות. ההתכנסות המותרת היא עד 10 איש בשטח פתוח ועד 50 איש במבנה סגור. על פי הנחיות פיקוד העורף, לא יתקיימו מחר (יום ראשון), לימודים בכל מוסדות החינוך בעיר. מחר לא יתקיימו פעילויות במתקני העירייה, לרבות פעילות הספריות העירוניות, מועדון הזהב, מרכז המוסיקה, חוגים, פעילויות ספורט, הספורטק יהיה סגור, אולמות הספורט והבריכה העירונית. הערכת מצב מחודשת תתקיים גם מחר, ובהתאם ובכפוף להנחיות פיקוד העורף, יוחלט לגבי המשך הפעילות מיום ב' ואילך. העירייה פתחה קו פתוח למענה וסיוע רגשי טלפוני, אליו ניתן לפנות באמצעות המוקד העירוני, בטלפון 9107*. כן פרסמה העירייה קריאה לסייע לתושבי הדרום, משפחות המעוניינות לארח משפחות מהדרום, מוזמנות להשאיר פרטים בקישור הבא: https://tinyurl.com/ynmbreyb.

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון רעננה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר