מחאת הורים ברעננה בנושא האבטחה, צילום פרטי
מחאת הורים ברעננה בנושא האבטחה, צילום פרטי

"אצלנו לא שומרים כרגע על הילדים והם מופקרים". הורים הפגינו מול עיריית רעננה

ההורים דורשים תגבור משמעותי של האבטחה בגנים ובבתי הספר. אחת ממובילות המאבק: "הכל כאן בכאילו, נשארנו מופקרים. אני שמה כל בוקר ילדה בבית הספר ופוחדת". העירייה: "רעננה היא הרשות עם מערך תגבור האבטחה והביטחון הרחב ביותר באזור השרון"

פורסם בתאריך: 12.11.23 17:34

המצב הביטחוני והחשש לביטחון הילדים: הורים ברעננה יוצאים בקריאה לעירייה להציב אבטחה בכניסה לגני ילדים ולתגבר את האבטחה בבתי ספר יסודיים. את ההתארגנות מובילה קבוצת אימהות לילדים בגנים ובבתי ספר יסודיים, שמספרות על כך שהן חוששות מאוד לביטחון ילדיהן. הן מדגישות כי הן פועלות ללא השתייכות פוליטית למרות שלטענתן יש גורמים בעירייה שמנסים להפוך זאת לסוגיה פוליטית.

לטענת ההורים, הכניסות לעיר פרוצות ולא מאובטחות. הם טוענים שכוח האדם שמאבטח את העיר אינו מספיק. ההורים טוענים גם כי בפועל אין כמעט שמירה על בתי ספר וגני ילדים וזאת לאחר שחברת האבטחה סובלת ממחסור במאבטחים ולכן מוסדות חינוך נותרו ללא אבטחה. בנוסף, לטענתם אתרי בניה פועלים ללא אבטחה בסמוך לגני ילדים ובתי ספר עם מאות תלמידים פועלים עם מאבטח אחד שאינו יכול לתת מענה בעת אירוע פח"ע.

ביום שישי התקיימה הפגנה מול בניין העירייה אליה הגיעו עשרות הורים וילדים שנשאו שלטים עם דרישה מהעירייה להגברת האבטחה במוסדות חינוך. דנה לוין, ממובילות המאבק, אמרה בהפגנה: "אני מקבלת תמונות מערים אחרות בהן רואים מאבטח חמוש בכל גן ילדים ובבתי הספר יש מאבטחים. יש תיכון ביהוד עם 4 מאבטחים ואני לא מבינה מדוע תלמידי וילדי רעננה שונים מילדים של ערים אחרות? האם אנחנו יודעים שפה ברעננה לא יהיה אירוע פח"ע ולא יתקפו את הילדים? למה? כי פה שקט ונחמד וירוק ויפה? כי שמו פרחים ומדשאות? אנחנו לא מקבלים את זה. אם ראשי ערים אחרות יודעים לדאוג לתושבים שלהם, שידאגו גם לנו. אולי צריך לשלוח אנשים ללמוד איך בערים אחרות שומרים על הילדים ואצלנו כרגע לא שומרים על הילדים והם מופקרים. אני שמה כל בוקר ילדה בבית הספר ופוחדת. במהלך כל שעות היום יש לנו אפס אבטחה. עושים שמירה בהתחלה כשעושים רעש ולמחרת אין אף אחד. הכל כאן בכאילו, בהצגה. אנחנו נשארנו מופקרים. למה לא מגיע לנו להרגיש בטוחים בעיר שלנו. אין סיבה שיחסכו על הביטחון שלנו. אנחנו דורשים להגדיל את סיירת האבטחה ולהגדיל את האבטחה. תפקיד העירייה וראש העירייה שעומד בראשה הוא לדאוג לנו לאבטחה. שימצא מאבטחים ולא יספר לנו סיפורים".

 

לוין אמרה ל"צומת השרון": "אנחנו ההורים, דורשות ודורשים, מהעירייה והעומד בראשה שידאג לאבטח את כל גני הילדים ובתי הספר. לא יכול להיות שאשכול גנים עם עשרות ילדים לא יקבל מאבטח. מפילים את האבטחה על הורים מתנדבים, שרובם הגדול לא חמוש. בבית הספר שלנו, בית ספר יסודי עם 450 תלמידים, יש מאבטח אחד מבוגר שלא יכול לתת מענה באירוע פח"ע. אנחנו דורשים מהעירייה שתיקח עוד חברת אבטחה, שתכפיל את גודלה של סיירת הביטחון העירונית, שתדאג להציב שמירה בכניסות לעיר, ולוודא שמאבטחים חמושים נמצאים סביב מוסדות הלימוד לאורך כל שעות היום. היו ניסיונות של הורים להביא מאבטח פרטי על חשבונם, אבל העירייה לא מאפשרת זאת. כלומר, לא רק שלא דואגים לאבטחה, אלא גם לא למנסים לעזור לתושבים למצוא פתרון במסגרות של ילדינו".

מהעירייה נסר בתגובה: "עיריית רעננה רואה כערך עליון את השמירה על ביטחון תושביה ותלמידי העיר בפרט, בשגרה ועל אחת וכמה בעת חירום. בעיר מערך אבטחה מוגבר, בהובלת אגף הביטחון העירוני, הפועל בהתאם לתוכנית ייעודית שנבנתה לאבטחת מוסדות החינוך, בשילוב כוחות נרחב של צוותי הביטחון העירוני, מאבטחים, קב"טים, סיירת עירונית, יחידת הכוננות ומתנדבים, לרבות מקרב עובדי העירייה, שנקראו לנושא. על פי נתוני המשטרה ופיקוד העורף, רעננה היא הרשות עם מערך תגבור האבטחה והביטחון הרחב ביותר באזור השרון. מערך האבטחה הנדרש לעיר לאבטחת כלל המתקנים העירוניים, הכניסות לעיר, מוסדות החינוך, לרבות גני הילדים הפרטיים הינו עצום בגודלו. לכן פועלת העירייה להמשך הרחבת האבטחה וגיוס כוח אדם להגברת הביטחון, ומציעה משרות אבטחה בשכר משודרג לתקופת החירום, בקמפיין פרסום רחב היקף שפרסמה בנושא, ולא חוסכת בכל מאמצים ומשאבים לתגבור מעטפת האבטחה בעיר".

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון רעננה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר