איתי ומיה רגב, ומיה עם האם מירית, צילומים באדיבות המשפחה
איתי ומיה רגב, ומיה עם האם מירית, צילומים באדיבות המשפחה

מיה רגב שוחררה יחד עם עוד 12 חטופים והועברה לסורוקה: "אנו נרגשים מאוד"

אחיה של מיה, איתי, שנחטף יחד איתה מהמסיבה ברעים, עדיין חטוף. מיה פונתה לבית החולים סורוקה בשל מצב רפואי מורכב אך אינה בסכנה.

פורסם בתאריך: 26.11.23 08:01

אחרי שעות מורטות עצבים ובהתערבות גורמים נוספים, הושלמה אתמול (שבת) סמוך לחצות הפעימה השנייה במתווה שחרור החטופים מהחמאס. 13 ישראלים, רובם ילדים שוחררו בפעימה הזו, ביניהם גם מיה רגב מהרצליה בת ה-21. אחיה איתי, בן ה-18, שנחטף יחד איתה מהמסיבה ברעים עדיין חטוף.

13 משוחררים הועברו לישראל, 12 מהם באוטובוס. מיה הועברה באמבולנס לבית החולים סורוקה בבאר שבע. בזמן שהמשוחררים עברו לישראל נמסר כי היא פונתה לבית החולים מאחר והיא נמצאת במצב רפואי מורכב אך אינה בסכנת חיים. אתמול בערב שוחררו: שרון אביגדורי ובתה נעם אביגדורי מהוד השרון, אמילי הנד, נועה אור, עלמה אור, עדי, יהל ונווה שהם, שושן הרן, הילה רותם, אמילי הנד. יחד איתם שוחררו ארבעה עובדים זרים מתאילנד.

מבית החולים סורוקה וממשרד הבריאות נמסר הלילה בנוגע למיה: "לסורוקה מרכז רפואי אוניברסיטאי מקבוצת כללית, הגיעה אישה צעירה בת 21 ששבה לישראל. מצבה מוגדר בינוני. לא נשקפת סכנה לחייה. עם הגעתה עברה בדיקה רפואית ראשונית על מנת להעריך את מצבה ואת אופן הטיפול הנדרש במטרה להעניק לה טיפול רפואי מתאים. אלו רגעים רגישים עבור המשפחות ועבור השבים לישראל. אנו מבקשים לשמור על פרטיותם ועל כבודם. אנו שמחים על חזרתם הביתה ומאחלים לחזרתם של כל החטופים".

מעיריית הרצליה נמסר אתמול עם שחרורה של מיה: "העיר הרצליה נרגשת ומחבקת את מיה רגב מהרצליה ששוחרה הלילה, ומייחלת לחזרתם במהרה של כל יתר החטופים מהרצליה ומהמדינה כולה. העיר הרצליה קיבלה בהתרגשות גדולה את הבשורה על שחרורה של מיה רגב, ששוחררה הלילה, 50 יום לאחר שנחטפה לעזה על ידי החמאס. בעקבות המלחמה, עיריית הרצליה פתחה מחלקה ייעודית שמסייעת למשפחות החטופים מהרצליה, מיה ואיתי רגב, עומר שם טוב ומייה שם, ולבני משפחות החטופים המתארחים בעיר, אל מול גורמי הצבא והמדינה. את המחלקה מנהלת בהתנדבות תמר גורן, לשעבר קצינה בחיל החינוך בדרגת רב-סרן ומתנדבת בער"ן. תמר והצוות המקצועי של העירייה נמצאים בקשר צמוד מול משפחות החטופים, יחד עם פסיכולוגים ועובדים סוציאליים, במטרה להקל ולסייע להן, להוות איש קשר מול גורמי הצבא והמדינה, ולתת מענה רגיש וייחודי לכל משפחה על פי צרכיה, בתקופה הקשה שעוברת עליהן".

ראש עיריית הרצליה, משה פדלון, אמר: "אנו נרגשים מאוד על שחרורה של מיה רגב ונעשה הכל על מנת לסייע לה לחזור לשגרת חיים מלאה וטובה. אנו לא ננוח ולא נשקוט עד שכל החטופים יחזרו אלינו במהרה, בריאים ושלמים. זוהי חובתם הערכית והמוסרית של מקבלי ההחלטות במדינה".

במהלך התקופה הזו התקיימו בהרצליה לא מעט אירועי הזהות עם משפחות החטופים. כך למשל לפני מספר שבועות התקיימו באותו סף שבוע שני אירועים מיוחדים בקריאה נרגשת לשחרורם של החטופים מהרצליה, האחים מיה ואיתי רגב ועומר שם טוב, ושל כל החטופים שנחטפו על ידי מחבלי החמאס הרצחניים. בבוקר התקיימה ריצה חברתית בפארק הרצליה בה לקחו חלק רצים רבים. בערב התקיימה עצרת בכיכר בהרצליה הצעירה בהשתתפות מאות אנשים. אירוע הזדהות נוסף התקיים אתמול בערב.

מספר ימים לאחר אותה שבת שחורה אמרה האם מירית רגב לצומת השרון: "כשהודיעו לי שהם חטופים נרגעתי כי הבנתי שלפחות הם בחיים ונראה שהם בסדר מבחינה בריאותית. ברור לי שזאת מחשבה נוראית שאנחנו שמחים שהם בשבי החמאס ועדיין בחיים. הייתי בטוחה שהם חוזרים באותו יום הביתה, אבל עכשיו אני מבינה שזה הרבה יותר מורכב" עוד היא אמרה: "אנחנו מנסים לעשות כל דבר שיעזור להשבתם הביתה, אם זה קמפיין, או ראיונות בארץ ובחו"ל".

ביום שישי שוחררו בפעימה הראשונה קרן מונדר מכפר סבא ובנה אוהד מונדר זכרי, ואמה של קרן, רותי מונדר, מרגלית מוזס, חנה קציר, דורון כץ-אשר, אביב אשר, רז אשר, עדינה משה, יפה אדר, דניאל אלוני ואמיליה אלוני, וחנה פרי. מלבדם שוחררו בפעימה הראשונה 11 עובדים תאילנדים ופיליפינים שנחטפו מהעוטף בידי מחבלי החמאס הנתעבים.

הם הועברו לבתי חולים, מרביתם לבית החולים שניידר וחלקם לבית החולים וולפסון. העובדים הזרים הועברו לבית החולים אסף הרופא.

 

 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון רעננה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר