נועה קירל בסרטון של מוקד ערב"ה
נועה קירל בסרטון של מוקד ערב"ה

צפו: נועה קירל בקמפיין לאיסוף עדויות מהשבת השחורה

הזמרת נועה קירל נרתמה לסייע לערב"ה - מוקד טכנולוגי של חברות ההייטק בישראל בשיתוף עם מערך הדיגיטל הלאומי - במיזם ליצירת מאגר עדויות דיגיטלי מהטבח ב-7 באוקטובר. המיזם גם יעזור למשטרה בהליכים פליליים נגד פעילי הטרור

פורסם בתאריך: 30.11.23 14:34

הזמרת נועה קירל, התגייסה לסייע בקמפיין לגיוס עדויות מהשבת השחורה. ערב"ה – מוקד טכנולוגי של חברות ההייטק בישראל בשיתוף עם מערך הדיגיטל הלאומי – השיק מיזם ליצירת מאגר עדויות דיגיטלי מהטבח שאירע בדרום ב-7 באוקטובר. המאגר נועד לשמר את אירועי השבת השחורה כזיכרון לאומי, ולצד זאת לסייע למשטרת ישראל במסגרת הליכים פליליים נגד פעילי הטרור.

המערכת החדשה היא פרי שיתוף פעולה בין חברות ההייטק בישראל, בתיאום עם יחידת המשטרה להב 433 ובתמיכתה של הספרייה הלאומית. במוקד ערב"ה אומרים כי ייחודו של המיזם הוא בכך שמתן העדות נעשה בצורה דיגיטלית ונגישה מכל מקום ובכל זמן. המערכת, שפותחה בהתנדבות על ידי חברת ריברסייד, מאפשרת הקלטה עצמית באיכות גבוהה מהטלפון הנייד או מהמחשב האישי באופן נגיש ונוח. לאחר תהליך ההקלטה והשמירה של העדות מבוצע תמלול באמצעות טכנולוגיית Voice to text של גוגל. כמו כן מאפשרת המערכת לעדים לצרף קבצים ותמונות לחיזוק העדות.

תהליך מתן העדות פותח בשיתוף עם גורמי מקצוע, ובהם מומחים במשפט פלילי, פסיכולוגים ומטפלים, כך שהעדות המוקלטת תיעשה באופן נגיש ומוגן. במוקד מוסיפים כי "הטכנולוגיה החדשנית מאפשרת לעדים לעבור את תהליך מתן העדות לצד אהוביהם התומכים בסביבה אינטימית ומוכרת. המערכת אף תוכננה כך שהיא תצמצם את מספר הפעמים שהעדים צריכים לעבור את התהליך הקשה של מתן עדות, שכן היא תאפשר לעד לבחור להעביר את עדותו בלחיצת כפתור גם למשטרה וגם לספרייה הלאומית שתשמור אותו לטובת ארכיון לאומי".

בשלב הראשון נועדה המערכת לאפשר לניצולי הטבח שהתקיים במסיבת הטבע נובה להקליט עדותם (לפי ההערכות, מדובר בכ-5,000 עדים פוטנציאליים), ובשלבים הבאים תיבחן האפשרות להרחיב את השימוש בה על ידי השותפים.

מי שהתגייסה להשקת המיזם היא הזמרת נועה קירל. בסרטון שפונה לעדים, היא מסבירה את החשיבות במתן עדות ומספרת על המערכת שפותחה ועל האפשרויות העומדות בפניהם אם יבחרו לעשות בה שימוש.

ממשטרת ישראל נמסר: "אנו מודים למוקד ערב"ה ולחברות ההייטק שיזמו ופיתחו את המערכת החדשנית. אנו שמחים להודיע כי מעבר לשימוש שייעשה בעדויות לצורך מאגר הזיכרון הלאומי, תינתן למשתמשים אפשרות בחירה כי עדותם, שתיגבה באופן עצמאי, זמין ונוח, תשמש גם את משטרת ישראל, שאמונה על חקר הפשעים שאירעו ועל העמדתם לדין של האחראים להם. אנו מברכים על כך שהמיזם פותח לאחר התייעצות שנערכה עם המשטרה ותוך מתן מענה לצרכיה".

מהספרייה הלאומית נמסר: "בשבועות האחרונים פועלת הספרייה – כמי שאמונה על איסוף, שימור והנגשת הזיכרון הקולקטיבי של העם היהודי ומדינת ישראל – בשיתוף עם משרד המורשת לרכז מאמצים רבים לתיעוד. במסגרת פעילותנו אנו עמלים על איסוף כל תיעוד קיים של האירועים על מנת לייצר מאגר גדול ואמין שיקיף את מירב העדויות, התיעוד, הסיקור התקשורתי ופעולות ההסברה לטובת זיכרון האומה, המחקר ההיסטורי והנגשת העדויות לטווח הארוך. תחת הפלטפורמה שיצרה הספרייה פועלים עשרות מיזמי תיעוד שונים ברחבי הארץ ובעולם היהודי. אנו שמחים שיכולנו לתמוך ביוזמה חדשנית זו של חברות ההייטק, שהיא יוצאת דופן הן בזכות הטכנולוגיה פורצת הדרך שהיא מציעה והן בזכות התיאום שנעשה עם משטרת ישראל ואשר יאפשר לעדויות לסייע בשימור הזיכרון הלאומי, אך לא פחות חשוב מכך – במיצוי ההליכים הפליליים".

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון רעננה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר