קלפי, צילום melis82 depositphoto.com
קלפי, צילום melis82 depositphoto.com

הקלפיות נסגרו, מתחילה ספירת הקולות. מי ניצח ברעננה?

אחרי שתי דחיות בשל אירועי השבת הארורה ומלחמת חרבות ברזל, התקיימו הבחירות המקומיות. עדכונים שוטפים

פורסם בתאריך: 27.2.24 08:28

עדכון אחרון: 27.2.24 22:30

22:15 – הקלפיות נסגרו, אחוז ההצבעה הארצי עומד על כ-49%. מתחילה ספירת הקולות.

18:00 – נכון ל-17:00, אחוזי ההצבעה הארציים הם 31.2%. אחוזי ההצבעה ברעננה הם: 32.1%. בכפר סבא: 34.9%, בהרצליה אחוזים נמוכים מאוד: 27.5%. הממוצע הארצי בבחירות הקודמות בשעה המקבילה היה 40%. עתה הוא 31.2%.

13:30 – אחוזי הצבעה נמוכים עד עתה. אחוז ההצבעה הארצי עומד על 17.7%, אחוז ההצבעה בהרצליה נמוך במיוחד ועומד על 7.8%, ברעננה 18.4%, בכפר סבא 22.8%.

09:05 – אדם התמוטט בקלפי ברעננה, מאוחר יותר נקבע למרבה הצער מותו. דוברות מד"א: בשעה 08:19 התקבל דיווח במוקד 101 של מד"א במרחב ירקון, על גבר שהגיע לקלפי והתמוטט ברעננה. חובשים ופראמדיקים של מד"א מעניקים טיפול רפואי ומפנים לבי"ח מאיר, גבר כבן 77 במצב אנוש תוך פעולות החייאה. פראמדיק מד"א, בנימין טבק, וחובשת רפואת חירום במד"א, הילה בונה, סיפרו: "הוזנקנו לגבר שהתמוטט בכניסה לקלפי ברעננה. עוברי אורח במקום סיפרו לנו שבדרכו להצביע בקלפי ראו כי הוא פתאום התמוטט ונפל על הרצפה ומיד הם התקשרו למד"א. בהנחיית מוקד מד"א החלו עוברי אורח בביצוע פעולות החייאה בסיסיות עד שהגענו למקום. אנחנו ראינו את הגבר כשהוא מחוסר הכרה ללא דופק וללא נשימה ומיד התחלנו בביצוע פעולות החייאה מתקדמות שכללו עיסויים, הנשמות ומתן תרופות. פינינו אותו בניידת טיפול נמרץ של מד"א לבית החולים כשמצבו קריטי תוך כדי פעולות החייאה". ממרכז רפואי מאיר נמסר בהמשך: "למרבה הצער הוא הגיע במצב אנוש, למרות מאמצי החייאה גדולים נאלצו הרופאים לקבוע את מותו".

07:15 – חיים ברוידא לקדנציה שניה או ראש עירייה חדש לרעננה? זאת השאלה שתוכרע היום (שלישי), כאשר תושבי רעננה ייגשו לבחור את ראש העירייה הבא ואת הרכב מועצת העיר. ההצבעה תתקיים בין השעות 07:00 – 22:00 ב-111 קלפיות, מתוכן 43 נגישות. אחוז ההצבעה בבחירות 2018 היה 56.84%.

הבחירות ברשויות המקומיות מתקיימות היום, שלישי (27.2), לאחר שתי דחיות בעקבות המלחמה שנכפתה עלינו בעקבות אירועי השבת השחורה. הפעם, בניגוד למערכות קודמות, הבחירות לא ממש מעניינות את הציבור שעסוק, מן הסתם, בדברים קיומיים יותר בימים אלו. הקלפיות נפתחו בינתיים ללא תלונות או דיווחים על אירועים מיוחדים.

ארבעה מועמדים הגיעו לקו הסיום במאבק על תפקיד ראש עיריית רעננה: חיים ברוידא ראש העירייה, חברי המועצה ניר קריסטל וענבר הוכברג, ואבי יוסף, יזם חברתי ואיש עסקים. המאבק הפיקנטי ביותר הוא בין ברוידא לשניים שהיו שותפיו הפוליטיים במהלך הקדנציה. ניר קריסטל חבר לברוידא בסיבוב השני בבחירות הקודמות וכיהן כסגנו ומ"מ עד אשר התפטר באפריל 2021, עבר לשורות האופוזיציה והיה מבין חברי המועצה היותר פעילים באופוזיציה. ענבר הוכברג שימשה כסגניתו של ברוידא בחצי משרה עד אשר הודחה על ידי רוב חברי המועצה מהאופוזיציה בנובמבר 2022 ובשלב מאוחר יותר עברה לשורות האופוזיציה. במידה ואף אחד מהמועמדים לא ישיג את הרוב הנדרש של 40%, יתקיים סיבוב שני ב- 10 במרץ בין השניים שקיבלו בסיבוב הראשון את מירב הקולות.

ברעננה ישנם 73,200 בעלי זכות בחירה שרשאים לבחור את ראש העירייה הבא ואת 19 חברי המועצה שיכהנו בתפקידם בחמש השנים הבאות. בבחירות ברעננה יתמודדו 10 רשימות ואלו הן בציון 5 המועמדים במקומות הראשונים בכל רשימה:

חיים ברעננה בראשות חיים ברוידא: חיים ברוידא, טובה נצר, ענבר סמובסקי, יניר ארבל, אסף טבצ'ניק.

רעננים בראשות ניר קריסטל: ניר קריסטל, אנה פוזמנטיר, רועי כהן, חגית ספינזי, יוסף דומב.

ליברלים ברעננה בראשות ענבר הוכברג: ענבר הוכברג, גלי שחר, יוסף אלימלך, אורלי קנובל, אלמוג להב.

ביחד בראשות אבי יוסף: אבי יוסף, אודליה כהן שינדורף, הלית ימאל, רון לזר, דורית חוגי.

הרוב הדמוקרטי ברעננה המחנה הממלכתי מרצ יש עתיד חוזה חדש: שמואל ווגמן, רונית וינטראוב, זהבה לנדמן, חגי פרנקל, מירב מאיר.

עוז לרעננה: אילן כהן, אלונה מאור, אורנית גושן, ערן צימרין, ערן גדות.

הליכוד בראשות רחלי בן ארי סקעת: רחלי בן ארי סקעת, רחמים שלום, דורון משיח, סופיה עבאדי, ניר אחיאל

מאמינים ברעננה: אלי אלוש, יורם סילברמן, רננה משאל, ישראל גדי, דויד רואי.

שבת אחים: מאיר גרידיש, אריאל רפאל, משה עייאש, דוד אוחיון, אלתר גינסברג.

באמונה הסיעה הדתית המאוחדת: חיים גולדמן, הלן מזוז, מיכאל בן סוסן, יונתן ישראל, פרי שפירא.

# # # 

יום הבחירות הוכרז כידוע כיום שבתון ולרשות הבוחרים יפעיל משרד הפנים יותר מ-11,600 קלפיות בישובים השונים. כדי לאפשר לכל בעל זכות בחירה לממש את זכותו, מאות קלפיות מיוחדות יוצבו גם בבתי החולים, במקלטים לנשים, בבתי אבות ובבתי הסוהר. כדי להקל על בוחרים המוגבלים בניידות ייפרסו ברחבי הארץ 2,759 קלפיות נגישות מיוחדות. כל המידע אודות מיקום הקלפיות, נתונים על המועמדים והרשימות המתמודדות נמצא בפורטל הבחירות באינטרנט:

https://bchirot-muni.moin.gov.il/

באמצעות הפורטל, המוקד הטלפוני, שירותי הווטסאפ וה-SMS ניתן לאתר בקלות את מיקום הקלפי שבה מצביעים, להתעדכן במידע לציבור הבוחרים כמו גם למועמדים ובאי כוח הרשימות ולקבל מענה למגוון שאלות על הבחירות בכלל ועל הבחירות במקום המגורים, בפרט. בפורטל התוצאות ניתן יהיה להתעדכן באחוז ההצבעה ברשויות השונות גם בהשוואה למערכות בחירות בשנים קודמות.

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון רעננה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר