חיים ברוידא, צילום, עזרא לוי
חיים ברוידא, צילום, עזרא לוי

ממשיך לקדנציה נוספת: ניצחון גדול לחיים ברוידא. ומה קורה במועצת העיר?

מול שלושה מתמודדים זכה ראש העירייה המכהן בהישג שמעניק לו קדנציה נוספת בראשות עיריית רעננה. ומי המנצחת הגדולה בבחירות למועצת העיר?

פורסם בתאריך: 28.2.24 09:16

חיים ישנים בראשות העירייה: חיים ברוידא ימשיך לקדנציה שניה בראשות עיריית רעננה. כך עולה מתוצאות ספירת כל 111 הקלפיות ברעננה. ברוידא מוביל עם 44.2%, כאשר אחריו בפער גדול אבי יוסף עם 26.6%, ניר קריסטל עם 19.3% וענבר הוכברג עם 9.3%.

אחוז ההצבעה ברעננה עמד על 49.4 מתוך 73,200 בעלי זכות הצבעה, קצת יותר מאשר אחוז ההצבעה הממוצע הארצי שעמד על 49.2 ונמוך בהרבה מאחוז ההצבעה בבחירות 2018 שעמד על 56.8.

בניגוד לדרמות הפוליטיות בהרצליה ובכפר סבא השכנות, שם נציגי האופוזיציה (יריב פישר בהרצליה והדר לביא בכפר סבא) נותנים פייט צמוד לראשי העירייה המכהנים (משה פדלון ורפי סער) והמרוץ יוכרע רק בתום ספירת המעטפות הכפולות, הרי שברעננה קרה דבר הפוך – ראש עירייה שהתנהל במשך חלק מהזמן ללא רוב במועצה הצליח לזכות באמון הציבור למרות שלושה מתמודדים מולו, שניים מהם שותפיו הפוליטיים לשעבר (קריסטל והוכברג), מה שמראה שהרכב מועצת העיר לא בהכרח משקף את רצון הציבור.

המנצחת הגדולה בבחירות למועצה היא הסיעה המאוחדת של הרוב הדמוקרטי ברעננה המחנה הממלכתי מרצ יש עתיד חוזה חדש – שקיבלה 33.8% (7 מנדטים) כשליש מקולות המצביעים. הרחק אחריה סיעת חיים ברעננה בראשות חיים ברוידא עם 15.8% (3 מנדטים) שאר הרשימות בסדר יורד (לפני ספירת המעטפות הכפולות): באמונה הסיעה הדתית המאוחדת בראשות חיים גולדמן – 9% (2 מנדטים), ביחד בראשות אבי יוסף – 8.5% (2 מנדטים), שבת אחים – 8% (2 מנדטים), רעננים בראשות ניר קריסטל – 7.1% (מנדט אחד), מאמינים ברעננה בראשות אלי אלוש – 5.6% (מנדט אחד), ליברלים בראשות ענבר הוכברג – 4.6% (מנדט אחד) . לא עברו כנראה את אחוז החסימה: הליכוד בראשות רחלי בן ארי סקעת – 3.8%, עוז לרעננה בראשות אילן כהן – 3.8%.

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון רעננה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר