מימין לשמאל אלי אלוש, שמואל ווגמן, יורם סילברמן צילום פרטי
מימין לשמאל אלי אלוש, שמואל ווגמן, יורם סילברמן צילום פרטי

קואליציית מיעוט לברוידא, טענות מצד הרוב הדמוקרטי ואבי יוסף

בקואליציה עתה 8 חברים מתוך 19. הרוב הדמוקרטי: "בני הברית הנוכחיים של ברוידא מקדמים סדר יום חרדי, שמרני, וקיצוני - שאינו מייצג את רוב תושבי העיר"

פורסם בתאריך: 10.4.24 09:19

יש קואליציה גם במועצת העיר של רעננה: שישה שבועות לאחר הבחירות ושלושה שבועות לאחר כינוס ישיבת המועצה החגיגית הראשונה' ha לראש העירייה, חיים ברוידא, קואליציה, אם כי נכון להיום מדובר בקואליציה לעומתית בת 8 חברים מתוך 19 המנדטים במועצה.

בשבוע שעבר חתnu ברוידא וסיעתו חיים ברעננה על הסכמים קואליציוניים עם שלוש סיעות: סיעת באמונה, סיעת שבת אחים וסיעת רעננים. דבר החתימה לא פורסם באופן פומבי וציבורי וההסכמים נחשפו לאחר שברוידא הודיע בתחילה כי הוא מסמיך מספר חברי מועצה לסייע בעבודת אגפי העירייה. את חבר המועצה חיים גולדמן, ראש סיעת אמונה, הסמיך ברוידא לסייע בתפעול אגף הביטחון ואת חבר המועצה רועי כהן, מסיעת רעננים, הסמיך ברוידא בתפעול אגף חזות העיר. חברת המועצה הלן מזוז (מספר 2 של גולדמן) הודיעה כי הוסמכה על ידי ברוידא להוביל את אגף מינהל קהילה.

סיעות אחרות הביעו את זעמן על כך שההסמכות בוצעו ללא חשיפת הסכמים קואליציוניים ואישורם במועצה. סיעת הרוב הדמוקרטי פנתה ליועצת המשפטית של העירייה בדרישה לדעת אם יש הסכמים קואליציוניים וכך אלו נחשפו לכל.

כאמור, לברוידא בשלב הזה קואליציה לעומתית, דבר אליו הוא רגיל מהקדנציה הקודמת. כעת מונה הקואליציה 8 חברי מועצה בלבד מארבע סיעות: חיים ברעננה (חיים ברוידא, טובה נצר, ענבר סמובסקי), באמונה הסיעה דתית המאוחדת (חיים גולדמן, הלן מזוז), שבת אחים (מאיר גרידיש, אריאל רפאל), רעננים (רועי כהן, שנכנס במקומו של ניר קריסטל שפרש לאחר הבחירות).

באופוזיציה נשארו, לפחות בינתיים, ארבע סיעות עם 11 חברי מועצה: הרוב הדמוקרטי (שמואל ווגמן, רונית וינטראוב, זהבה לנדמן, חגי פרנקל, מירב מאיר, רבקה שטרן, שרון דיין), ביחד (אבי יוסף, אודליה שינדרוף), ליברלים ברעננה (ענבר הוכברג), מאמינים ברעננה (אלי אלוש).

בנוסף להסכמים בין סיעת ראש העירייה לשלוש הסיעות שמרכיבות את הקואליציה, נחתם גם הסכם בין סיעות שבת אחים ורעננים לפיו רועי כהן מסיעת רעננים יכהן (ברוטציה) כסגן ראש עירייה בחלקה השני של הקדנציה, תפקיד אשר ניתן בהסכמים לסיעת שבת אחים. בחלקה הראשון של הקדנציה יכהן כסגן ראש עירייה חיים גולדמן מסיעת באמונה. את תפקיד סגן ראש העירייה השני שומר בינתיים ברוידא לסיעת הרוב הדמוקרטי, אם וכאשר זו תצטרף לקואליציה.

בסיעת הרוב הדמוקרטי, המהווה יותר משליש מחברי המועצה (7 מתוך 19), התייחסו השבוע למשא ומתן הקואליציוני עם ראש העירייה: "במהלך החודש וחצי האחרון, מאז הבחירות, ניסינו להגיע להבנות שיאפשרו כניסה של סיעת הרוב הדמוקרטי לקואליציה. לצערנו המשא ומתן הגיע כרגע למבוי סתום. בימים האחרונים שיחרר ראש העיר חיים ברוידא סדרה של הודעות לגבי סמכויות שהוא מתכוון להאציל ולהעניק באופן שאינו עולה בקנה אחד עם תפיסת העולם וסט הערכים שלנו. אנו העלינו מספר דרישות יסוד הנוגעות למנהל תקין וחלוקה הוגנת של קרקעות ומשאבים ציבוריים, שבתחילה התקבלו על ידי ראש העיר, אולם הסתבר, עם התקדמות המשא ומתן, שהוא אינו מתכוון לעמוד מאחוריהן".

בסיעה הוסיפו: "ראש העיר ניצב כעת בפני בחירה. האם לכבד את בחירתם של למעלה משליש תושבי רעננה, שהצביעו לרוב הדמוקרטי ולערכים הליברליים דמוקרטיים שהיא מייצגת או האם להמשיך ולדבוק במי שמתנגדים לערכים הללו ורוצים לשנות את פניה ואופייה של העיר. בני הברית הנוכחיים של ברוידא מקדמים סדר יום חרדי, שמרני, וקיצוני – שאינו מייצג את רוב תושבי העיר. אנחנו נמשיך לקדם ולדבוק בערכים שלנו. הציבור העניק לנו את הכוח והאפשרות לעשות זאת הן מהקואליציה והן מהאופוזיציה".

 

 

חבר המועצה אבי יוסף העלה שורה של טענות כלפי התנהלותו של ברוידא, בהסמכת חברי המועצה בטרם נחשפו ההסכמים הקואליציוניים: "ראש העירייה הודיע בימים האחרונים כי מתוקף סמכותו כראש עיר הוא הסמיך מספר חברי מועצה לעסוק בתחומים עירוניים שונים – בטחון, חזות העיר וכדומה. סעיף 17 לחוק הרשויות המקומיות קובע כי ראש הרשות רשאי באישור המועצה להאציל מתפקידיו וסמכויותיו לסגן ראש רשות או לחבר ועדת הנהלה או לעובד הרשות. כלומר, ראש העירייה יכול רק להאציל מתפקידיו וסמכויות וזאת רק באישור המועצה. ראש העירייה לא יכול להסמיך חברי מועצה לעסוק בתחומי אחריותו אם לא קיבל את אישור המועצה. אם לא די בכך, גם ההסכמים הקואליציוניים, שבמסגרתם ראש העירייה הסמיך את חברי המועצה, לא פורסמו כפי שדורש החוק. הודענו לא פעם, שלא נאפשר זאת. אנחנו נהיה שומר הסף ונתנגד לכל פעולה שנעשית בניגוד להוראות החוק. גם על הפרת חוק זאת נדאג לדווח למשרד הפנים, לממונה על המחוז ולביקורת על הרשויות המקומיות, ונוודא שהדבר יתוקן ויעשה אך ורק בהתאם לחוק". יוסף אף שיגר מכתב תלונה למשרד הפנים בעניין.

פנינו לעיריית רעננה כדי לקבל התייחסות למו"מ הקואליציוני ולטענות על הסמכת חברי המועצה בניגוד לחוק. מהעירייה נמסר בתגובה: "עיריית רעננה עסוקה ומחויבת כל כולה להמשך מגמת התנופה הפיתוח והעשייה בעיר. לראיה, הכרזת העירייה בימים האחרונים על תנופת בנייה בהקמת גני ילדים חדשים, גינות משחק, חניונים ועוד, ואנו ממשיכים לפעול לעשייה עירונית פורה לרווחת התושבים".

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון רעננה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר