מימין עו"ד אבי יוסף (צילום פרטי) וחיים ברוידא (צילום אלעד מלכה
מימין עו"ד אבי יוסף (צילום פרטי) וחיים ברוידא (צילום אלעד מלכה

יוסף טוען לפגמים חוקיים בהסכמים הקואליציוניים. מקורבי ברוידא: "הוא מתוסכל כי הוא נשאר בחוץ"

יוסף דורש לכנס שוב את מועצת העיר ולדון מחדש בכל ההסכמים. העירייה: "ראוי בימים אלה לעסוק בעשייה למען הציבור, ולא להפיץ טענות שאין בהן דבר".

פורסם בתאריך: 23.5.24 09:58

קואליציה רחבה מאוד הוקמה ברעננה, עם 17 מתוך 19 חברי המועצה, ועתה עולות טענות בנוגע להסכמים הקואליציוניים. לאחרונה השלים חיים ברוידא, ראש עיריית רעננה, את השלמת בניית הקואליציה ועם צירוף סיעת הרוב הדמוקרטי מונה הקואליציה הרחבה 7 סיעות, כאשר רק סיעתו של אבי יוסף (2 מנדטים) נותרה באופוזיציה. כעת טוען יוסף, שהתמודד גם בבחירות לראשות העירייה, כי בהסכמים השונים בין סיעתו של ברוידא, חיים ברעננה, לסיעות האחרות נפלו לכאורה פגמים חוקיים שמעמידים בספק רב את חוקיות ההסכמים וההחלטות שהתקבלו מכוחם.

כך למשל, טוען יוסף כי בתאריך 3 במאי נחתם הסכם בין סיעת ראש העירייה לסיעת מאמינים, אך הסכם חתום זה לא פורסם בניגוד להוראות סעיף 45א לחוק הרשויות המקומיות.

במכתב חריף שהעביר השבוע יוסף לברוידא הוא מציין: "ביום 15.5, במהלך הדיון בישיבת המועצה, שאלתי אותך האם קיימים הסכמים קואליציוניים נוספים שנחתמו ולא הוצגו בפני חברי המועצה ונעניתי שאין. בניגוד לנטען, קיים הסכם קואליציוני חתום מיום 3.5.24 בין רשימתך לרשימת מאמינים והסכם זה לא פורסם כפי שדורש החוק ואף לא הונח על שולחן המועצה בישיבת המועצה האחרונה. אם לא די בכך, הסכמים קואליציוניים שחתמו רשימות אחרות עם רשימתך לאחר חתימת הסכם זה, קרי לאחר ה- 3.5 (הסכמים של הרוב הדמוקרטי, לב ורעננים) נחתמו מבלי שכלל ידעו על קיומו של הסכם זה, דבר המעמיד בספק משפטי את חוקיות ההסכמים האחרים ועל היועצת המשפטית לתת את הדעת על כך".

יוסף מוסיף במכתבו לברוידא: "הסתרת הסכם זה מהסיעות השונות ומהציבור מהווה הפרה בוטה של החוק, מערער את חוקיותם של כל ההסכמים הקואליציוניים שנחתמו לאחריו ואת חוקיות ההחלטות שהתקבלו במועצה בהסתמך על מערכת ההסכמים הקואליציוניים".

עוד טוען יוסף כי בסעיף 22 להסכם בין סיעת חיים ברעננה לסיעת שבת אחים נקבע כי מטעם סיעת שבת אחים ימונה סגן בשכר כמשמעו בסעיף 15 לחוק הרשויות המקומיות למשך החצי השני של הקדנציה ועד תום כהונת המועצה. כמו כן הוסכם כי חבר המועצה רועי כהן הוא שיכהן כסגן ראש עיר מטעם סיעת שבת אחים. יוסף מסביר כי למרות האמור בסעיף 22 להסכם עם שבת אחים, בנספח להסכם עם סיעת רעננים מיום 9.5.24 נכתב בסעיף 4 כי חבר המועצה רועי כהן ימונה כסגן ראש עיר ומ"מ בשכר כמשמעו בסעיף 14 לחוק הרשויות המקומיות בחצי השני של הקדנציה.

יוסף: "ברור לכל, כי מדובר בסתירה ובמינויים כפולים שאינם יכולים לדור יחד. מינוי סגן ראש עיר בשכר מכוח סעיף 15 שונה בתכלית השינוי ממינוי עפ"י סעיף 14 לחוק הרשויות המקומיות וחבר המועצה רועי כהן לא יכול להיות ממונה לשניהם. באותה ישיבה, המועצה התבקשה לאשר את כל המינויים כמקשה אחת ובין היתר את המינוי של חבר המועצה רועי כהן כאשר הוראות ההסכמים הקואליציוניים שמכוחם הוא מונה סותרים ולא ברור לאיזה תפקיד מונה – האם לפי סעיף 22 להסכם של שבת אחים או לפי סעיף 4 לנספח של ההסכם של סיעת רעננים. מאחר ולא ניתן ליישב סתירה זו ומאחר וההצבעה הייתה כולה הצבעה כמקשה אחת על כל המינויים, הרי היא מבוטלת ובטלה ונדרש לעשותה מחדש לאחר תיקון הסתירה ככל שניתן".

לגבי ההסכם הקואליציוני בין ברוידא לסיעת הרוב הדמוקרטי, טוען יוסף: "חלקן של הוראות ההסכם של סיעתך עם הרוב הדמוקרטי עומדות בסתירה להסכמים שנחתמו בין סיעתך לסיעת אמונה ושבת אחים. אכן, בהסכם של סיעתך עם הרוב הדמוקרטי קיים סעיף לפיו הוראות הסכם זה גוברות על הוראות כל הסכם אחר, אך כל עוד ההסכם של סיעתך עם סיעת אמונה ושבת אחים לא תוקן בהתאם, אין בכך כדי לשנות את העובדה כי ההסכמים סותרים. אי שינוי ההסכם של שבת אחים ואמונה בהתאם וקיומו של סעיף הנותן עדיפות להסכם של הרוב הדמוקרטי רק יוצר היררכיה של סדר ההפרות של ההסכמים הצפוי אך לא מיישב את הסתירות. על מנת ליישב את הסתירה, לא די בהוראה כי הוראות ההסכם של הרוב הדמוקרטי גוברות, אלא נדרש שינוי של ההוראות הסותרות בהסכמים של הסיעות השונות. משלא נעשה כך, הרי שעל שולחן המועצה הונחו הסכמים סותרים שלא מתיישבים אחד עם השני ושלפחות אחד מהם יופר בהכרח".

בסיום מכתבו מציין יוסף: "מצב הסכמי זה פוגע בחוקיות ההסכמים, אישורם וההחלטות שהתקבלו מכוחם במועצה ועל היועצת המשפטית לתת את חוות דעתה המשפטית לכך. מנהל תקין, שקיפות וציות לחוק הם מאבני היסוד של המשטר הדמוקרטי, ובטוחני שכולנו שותפים לרצון שרעננה תתנהל בהתאם לערכים אלו. לכן, נוכח האמור, הרי שאין מנוס לכנס שוב ישיבת מועצה ולדון שוב בכל ההסכמים הקואליציוניים לאחר תיקון כל הפגמים, ככל שניתן, שכן מדובר על פגמים היורדים לשורשו של עניין הפוגעים בחוקיות ההסכמים וההחלטות שהתקבלו מכוחם".

מעיריית רעננה נמסר בתגובה: "ברעננה קמה קואליציה רחבה, המייצגת את כלל קהילות העיר, אשר פועלת בעשייה ציבורית ענפה לרווחת התושבים. המינויים אושרו בהתאם לכל דין ולסעיפי החוק הרלוונטיים, ומוצגים באופן פומבי ובשקיפות באתר העירוני. ראוי בימים אלה לעסוק בעשייה למען הציבור, ולא להפיץ טענות שאין בהן דבר".

גורמים בכירים בסביבתו של ראש העירייה אמרו: "העיסוק של אבי יוסף בשבועות האחרונים בדברים איזוטריים נובע מתסכול מכך שהוא היחיד שלא נכנס לקואליציה הרחבה שהקים ראש העירייה. הוא נשאר לבד ועוסק בנושאים שוליים ובדברים שאין קשר בינם לעשייה משמעותית".

תגובות

אין תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון רעננה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר