מימין ארגמני, זיו, ג'אן וקוזלוב, צילום מטה המשפחות
מימין ארגמני, זיו, ג'אן וקוזלוב, צילום מטה המשפחות

מרגש: נועה ארגמני, אלמוג מאיר ג'אן, אנדריי קוזלוב ושלומי זיו חולצו בחיים מהרצועה

הארבעה, שנחטפו ממסיבת הטבע נובה ברעים, חולצו משני איתורים שונים במבצע צבאי מורכב בלב מחנה הפליטים נוסיראת, והועברו לטיפול בבית החולים שיבא כשמצבם הרפואי תקין. במהלך הפעולה נפצע לוחם ימ"מ באורח קשה ולמרבה הצער והכאב מת בהמשך מפצעיו

פורסם בתאריך: 8.6.24 16:24

החטופים נועה ארגמני (25), אלמוג מאיר ג'אן (21), שלומי זיו (40) ואנדרי קוזלוב (27) חולצו היום (שבת) מרצועת עזה לאחר 246 ימים בשבי. הארבעה, שנחטפו ממסיבת הטבע נובה ברעים, חולצו משני איתורים שונים במבצע מורכב של צה"ל, שב"כ ומשטרת ישראל (ימ"מ), שפעלו בלב מחנה הפליטים נוסייראת שבמרכז הרצועה. לפי דובר צה"ל, הם הועברו לבית החולים שיבא תל השומר ומצבם הרפואי תקין.

לוחם ימ"מ, פקד ארנון זמורה, שנפצע באורח קשה במהלך המבצע, מת למרבה הצער בהמשך מפצעיו. יהי זכרו ברוך.

ראש הממשלה בנימין נתניהו שוחח עם ארגמני בטלפון לאחר שהגיעה לבית החולים. "אני מתרגשת מאוד, לא דיברתי עברית כבר כלכך הרבה זמן", אמרה ארגמני לנתניהו שבירך אותה על שובה הביתה ושאל לשלומה. נשיא המדינה יצחק הרצוג שוחח גם הוא עם ארגמני ואמר לה: "נועה, אני כל כך מתרגש לשמוע את קולך". היא הודתה לו ואמרה: "תודה על הכול, אני כל כך שמחה להיות פה. תודה על הרגע הזה". ארגמני מועברת ברגעים אלה לבית החולים איכילוב, שם מאושפזת אמה שחולה בסרטן במצב סופני.

שר הביטחון יואב גלנט אמר לאחר פעולת החילוץ: "נועה, אלמוג, אנדריי ושלומי, כמה טוב שאתם איתנו. בפעילות מבצעית הירואית, לוחמינו הצליחו לשחרר משבי החמאס ארבעה חטופים ולהשיבם הביתה, לישראל. עקבתי אחר המבצע המורכב מחדר הפיקוד – כוחות צה"ל, שב"כ וימ"מ פעלו באומץ לב, תחת אש כבדה ועמדו במשימתם בגבורה. מערכת הביטחון תמשיך להילחם עד להשבתם של 120 חטופינו, ותפעל לשחררם בכל הזדמנות".

ארגמני בבית החולים משוחחת עם נשיא המדינה בטלפון (צילום מתוך סרטון של דוברות בית הנשיא)

ארגמני בבית החולים משוחחת עם נשיא המדינה בטלפון (צילום מתוך סרטון של דוברות בית הנשיא)

ממטה משפחות החטופים נמסר: "המבצע ההירואי של צה"ל ששחרר והחזיר הביתה את נועה ארגמני, שלומי זיו, אנדרי קוזלוב ואלמוג מאיר ג׳אן – הוא ניצחון הרוח, והניצחון של מדינת ישראל. גם עכשיו, ודווקא עם השמחה ששוטפת את מדינת ישראל, על ממשלת ישראל לזכור – מחויבותה להחזיר את כל 120 החטופים שעדין מוחזקים על ידי חמאס – החיים לשיקום, הנרצחים לקבורה. השמחה, האושר, וסגירת המעגל – הם המחויבות של הממשלה לאזרחיה. עליהם לקדם את אישור 'עסקת נתניהו' כבר השבוע".

קוזלוב יורד מהמטוס בבית החולים מלווה בחיילים (שימוש לפי סעיף 27א׳)

קוזלוב יורד מהמטוס בבית החולים מלווה בחיילים (שימוש לפי סעיף 27א׳)

דובר צה"ל תא"ל דניאל הגרי אמר בהצהרה מיוחדת לתקשורת כי החטופים שחולצו "כולם בריאים, ומצבם הרפואי תקין, והם נמצאים בבית החולים שם יעברו בדיקות רפואיות ויתאחדו עם משפחותיהם. הארבעה חולצו במבצע חילוץ נועז לאור יום, במהלכו פשטו לוחמי ימ"מ ושב"כ בלב רצועת עזה וחילצו תחת אש". הגרי הוסיף כי "ברור אנחנו נחושים מאוד להחזיר הביתה את החטופים, ונעשה את זה בכל הדרכים". לגבי השמועות על חיסולו של ראש הזרוע הצבאית של חמאס, מחמד דף, אמר הגרי כי הוא "לא מכיר דבר כזה".

נועה ארגמני, בת 26 מבאר שבע. נחטפה מהמסיבה ברעים עם בן זוגה אבינתן אור. נועה, סטודנטית להנדסת מערכות מידע, צולמה על אופנוע רכוב בידי אנשי חמאס כשהיא מופרדת מאבינתן וצועקת "אל תהרגו אותי". נועה היא בת יחידה להוריה, ואמה ליאורה, שחולה בסרטן מתקדם, התחננה שישיבו את בתה לפני מותה.

שלומי זיו, בן 39 ממושב אלקוש. נחטף מהמסיבה שם עבד כמאבטח עם שניים מחבריו. הם נרצחו והוא נחטף לעזה. בשעה 07:30 בבוקר הוא יצר קשר עם משפחתו ועדכן שעבד כסדרן ללא נשק במסיבה ושהוא מחכה לצאת הביתה. השיחה הנוספת היתה ב-08:15 ואז נותק הקשר. שלומי נשוי למירן, ולאחרונה סיים קורס עיצוב פנים.

אלמוג מאיר ג'אן, בן 21 מאור יהודה. נחטף מהמסיבה. בשבת בבוקר הוא יצר קשר עם אמו, סיפר לה על המתרחש ואמר שיהיה בקשר בכל חצי שעה. כמה שעות לאחר מכן הוא נראה כפות בסרטון שפרסם חמאס. אלמוג היה אמור להתחיל לעבור בחברת הייטק מיד לאחר חג הסוכות, ואת תחילת הפרק החדש בחייו הוא ביקש לחגוג עם חברים בנובה.

אנדריי קוזלוב, בן 27 מראשון לציון. נחטף מהמסיבה שם עבד כמאבטח. לאחר שהוגדר כנעדר במשך תקופה ארוכה קיבלה משפחתו הודעה שהוא חטוף. אנדריי עלה מרוסיה לפני כשנתיים מתוך אהבה לארץ ועבד כסו שף במסעדה בתל אביב. הוא היה בקשר עם חברתו בשעות הבוקר ושבעה 09:20 אבד הקשר איתו. אמו הגיעה מרוסיה כדי לפעול לשחרורו.

תגובות

אין תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון רעננה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר