מתנדבים בעמותת לקט ישראל. צילום לקט ישראל
מתנדבים בעמותת לקט ישראל. צילום לקט ישראל

ומה עם אלו שאין להם אוכל לשים על שולחן החג?

למשפחות נזקקות, ניצולי שואה ואפילו תושבים דרוזים. העמותות ברעננה מתארגנות לקראת חלוקת חבילות מזון לראש השנה

פורסם בתאריך: 18.9.17 09:44

כמו בכל שנה גם השנה ידאגו מספר עמותות ברעננה לנזקקי העיר לקראת החגים.עמותת "כולו חסד" מחלקת ברעננה מידי שבוע ירקות למשפחות נזקקות. בנוסף העמותה מחלקת מספר פעמים בשנה מוצרים יבשים ובכל יום שישי, חלות ויין. במהלך החג הקרוב העמותה תחלק חבילות מזון לכ-200 משפחות בעיר ומחוץ לה. כל משפחה תקבל ארגז אחד של ירקות וארגז אחד של מוצרים יבשים. "ממש השבוע כל המתנדבים נפגשו והתחילו באריזות חבילות החג", אומר ניר נאמן מנהל העמותה, "לקראת החג אנחנו אורזים סלי מזון למשפחות נזקקות בעיר, והכל נעשה על ידי מתנדבים".

מתנדבים בעמותת לקט ישראל. צילום לקט ישראל

מתנדבים בעמותת לקט ישראל. צילום לקט ישראל

עמותת "לקט ישראל", שיושבת ברעננה היא ארגון גג לכ- 200 עמותות ברחבי הארץ והיא פועלת במהלך כל השנה. לקראת ראש השנה גדלה כמות הבקשות מהעמותות בכ-20 אחוזים עבור הנתמכים שלהן, ובסניף הרענני כבר משנסים מותניים ואוספים כמויות גדולות יותר של מזון על מנת להעבירם לאלה הזקוקים לכך. לקראת החג צפויים להיאסף ב"לקט ישראל" כ-1,000 טון פירות וירקות. גם בתי המלון, בתקופה העמוסה של החגים. בנוסף, העמותה אספה כ-44 אלף ארוחות מבסיסי צה"ל ובימים אלו נארזות במרכז הלוגיסטי של העמותה ברעננה חבילות לראש השנה, שיועברו למשפחות. החבילות יכללו בצל, תפוח אדמה, בטטה, מלון, חציל, תפוח, סלק ואגס. גם מזון יבש יסופק בחבילה וזאת על ידי עמותת אש"ל ירושלים, השותפה במיזם. בין המוצרים היבשים ניתן למצוא קטניות מסוגים שונים, טונה, בורגול ועוד. לדברי גידי כרוך, מנכ"ל לקט ישראל: "מידי שנה, בתקופת החגים, ישנה דרישה מצד העמותות לכמויות גדולות יותר של מזון, ואנו עושים מאמצים בכדי לספק את הבקשות. בישראל אובד בכל שנה 2.4 מיליון טון מזון בשווי 19.5 מיליארד שקלים כאשר 75 אחוז מתוכו הם פירות וירקות. אנו פועלים במרץ לספק לנזקקים את המזון מתוך ההיצע הקיים, זה שהיה אמור להיות מושמד, אך עדיין טוב וראוי למאכל. אני שמח שהשנה נוכל, לראשונה בחג זה, לספק מזון שמקורו בהצלה עבור משפחות המיזם של משרד הרווחה, ומאמין ומקווה כי המיזם יתרחב בקרוב".
עמותת "מחיים לחיים" קיימת כבר 19 שנה ומחלקת בכל שבוע חבילות מזון למשפחות נזקקות וניצולי שואה. "בכל חג אנחנו מארגנים ל- 150 למשפחות וניצולי שואה ברעננה חבילות מזון ותיכוניסטים שמשחקים בקבוצת הכדורסל עירוני רעננה הולכים אליהם, מברכים אותם ושרים איתם שירים לחג ביחד" אומר חיים בן דוד, יו"ר העמותה והמקים שלה, "גם השנה בחגים אנחנו נעשה את אותו הדבר והנערים המתנדבים ילכו בשמחה למשפחות. בנוסף אנחנו מחלקים השנה גם 250 חבילות למשפחות נזקקות , לחיילים בודדים וגם לקהילה הדרוזית. אנחנו מאמצים את הקהילה הדרוזית אז גם להם אנחנו מחלקים חבילות מזון".

מתנדבים בעמותת לקט ישראל. צילום לקט ישראל

מתנדבים בעמותת לקט ישראל. צילום לקט ישראל

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון רעננה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר